Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2006, 19:34
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

4runner / Hilux risukeulan vetonivelen vaihto


Yritin etsiskellä juttua 4runnerin vetonivelen vaihdosta, tai lähinnä jonkinlaista hajotuskuvaa mutta ei oikein tärppää. Olisko joku perehtynyt aiheeseen ja ehkäpä jonkinlainen hajotuskuvakin olemassa? Olis kiva valmistautua hiukan etukäteen, vaikka remontit onkin mielenkiintoisia aloittaa tyhjältä pöydältä . Lieneekö hommassa mitään normaalista poikkeavaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2006, 23:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

http://personal.utulsa.edu/~nathan-b...18frontdri.pdf

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.06.2006, 12:09
-Jussi- -Jussi- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.02.05
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 67
Perusasetus

Ei siinä mitään kovin erikoisia juttuja ole. Mulle vähän aiheutti päänvaivaa vaan ne kartio prikat mitkä on siinä napiksen paikalla olevassa laipassa kun en ennen ollut sellaisiin törmännyt. Eli lähtevät irti ainakin niin, että ruuvaat M8-ruuvit laipassa oleviin tyhjiin reikiin, tiukkaat hieman, löysäät, naputtelet laippaa, tiukkaat, löysäät, naputtelet... ja kun ne hieman nousee niin nykäiset pihdeillä pois.

Jossakin sivustoilla näin joskus sellaisen jipon millä hommaa voi helpottaa jatkoa ajatellen. Eli sisemmän nivelen laippaliitoksesta puristetaan niitatut ruuvit pois ja korvataan tavallisilla ruuveilla. Jatkossa vetarin irroituksesta pitäisi selvitä purkamalla tuo liitos ja irroittamalla napiksen/laipan alta ruuvi ja C-klipsi. En ole sen kummemmin tutkinut tuota, että toimiiko mutta vaikuttaa ihan toimivalta idealta.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.06.2006, 21:19
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Kiitos! Näillä eväillä selviää. Haeskelin tuota manuaalia kun tiesin että sellainen jostakin löytyy ihan kuvien kera. Näyttää melko simppelilta hommalta. Noita sisemmän nivelen laipan pultteja pitää katella vähän sillä silmällä jos vaikka vaihtais ne..
Kiitoksia vinkeistä.


Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.06.2006, 21:38
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

No niin. Nyt se on vaihdettu ja eihän siinä sen kummempia ollut. Muutaman vinkin vois antaa jos joku joskus kaipailee. Sisemmän nivelen laippaliitoksen pultit kannattaa "herkistää" niin että ainakin 2 pulttia lähtee kokonaan pois. Näin vetari sopii tulemaan hyvin pois. Sitten se kallistuksenvakaajamikälietanko kannattaa irrottaa edestä pois siitä nivelestä. Ne kartioprikat lähtee navasta irti ihan normaalisti meisselillä ja vasaralla kevyesti prikan kylkeen naputtelemalla.
Vetarin päässä oleva sokka kannattaa uusia samalla koska ainakin minulla se oli melko huonossa hapessa ilmeisesti aiempien korjauksien jäljiltä. Siinpä se. Ainiin, ja hyvänkokoinen pajavasara siihen entisen murroksen irroitusvaiheeseen.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4runner/hilux napalukot? ärjy Tekniikka & Jutustelu 1 03.04.2008 22:08
Hilux 100 sarja vs. 4Runner? Tekniikka & Jutustelu 9 18.03.2008 10:09
HJ60 vetonivelen vaihto? Vito Tekniikka & Jutustelu 3 16.09.2007 19:54
4runner / Hilux yhtäläisyydet varaosissa Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 4 06.08.2006 20:58
long field vetonivelen sopivuudesta hilux Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2004 12:35


Sivu luotu: 22:00 (GMT +2).