![]() |
Vetonivelen vaihto
Moi!
Minkähänlainen homma on tuolaseen sj413 suikkeen vaihta tuo vetonivel kun se on alkanut pikkasen käännellessä kilkattaman. Pallon tiivisteetkin vähän vuotaa mutta ei viittis niitä samalla vaihtaa kun ovat aika hintavia. Mutta niin, kun tuon akselinpään nyt avaa niin mitäs kaikkia stefoja ja laakereita sieltä tulee vastaan mitkä olis pakko vaihtaa että pääsee vetariin käsiks ? |
Uusimmassa 4x4 Magazinessä oli projektikertomuksena etuvetarin tiivisteiden vaihtotyö kuvien kera.
Suzukissa rakenne on aivan vastaava,joten sieltä saa ainakin vinkkiä. Murroksen lisäksi kannattaa vaihtaa samalla akseliputken puoleinen stefa. |
Jos navan kautta purat niin pyöränlaakereissa tulee vastaan 50mm mutterit mutta periaatteessa niistäkin selviää ruuvimeisselillä naputtelemalla. Jos taas purat takakautta olkalaakerit auki ja nostat sivuun koko kääntöpään niin voi olla että pallon tiivisteet on irrotuksen jälkeen entistä huonompia. Suosittelen ensimmäistä vaihtoehtoa... Molemmat konstit kyl onnistuu tunnissa.
|
Joo taidan kokeilla sitten navan kautta tällä kertaa.. ottaa sitten eri kerralla koko mötikän irti ja vaihtaa kaikki laakerit + tiivisteet. Täytyypi kuitenkin varata toinen auto remontin ajaks jos tarvinnee hakea jotaki tiivistettä, ettei autottomaksi joudu =)
|
Sivu luotu: 13:01 (GMT +2). |