Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2008, 22:29
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Question

Toyota akseli+orbbi


Oisko porukal laittaa kuvia/linkkejä miten ootte trial leluihinne laittaneet orbitrooleja toyotan akseleihin????

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2008, 16:13
Jii-Jii:n Avatar
Jii-Jii Jii-Jii ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Taavetti, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

tässä muutama kuva jömbiksen ohjauksen toteutuksesta. kääntövarret on omavalmisteiset ja tuli noitten neljänpultin lisäksi kiinni vielä tonne käännön rajotuspultin taakse.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	ohjaus.jpg‎
Views:	388
Size:	56,1 Kt
ID:	2310   Click image for larger version

Name:	ohjaus2.jpg‎
Views:	442
Size:	51,8 Kt
ID:	2311   Click image for larger version

Name:	ohjaus5.jpg‎
Views:	409
Size:	64,5 Kt
ID:	2312  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2008, 17:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Pilkunviilauksena voisi mainita että se sylinteri yleensä laitetaan sinne akselin lähelle/akseliin, orbitrooli lähemmäs rintapeltiä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2008, 18:14
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Ton linkin loppupuolelta löytyy pari kuvaa:

http://www.alanmiehet.com/?id=48
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2008, 20:46
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Pilkunviilauksena voisi mainita että se sylinteri yleensä laitetaan sinne akselin lähelle/akseliin, orbitrooli lähemmäs rintapeltiä...
...................okei...................
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2008, 20:54
Maajussi:n Avatar
Maajussi Maajussi ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.03.06
Sijainti: Los Kärköläs, .
Viestit: 914
Question

Pään vaivaa.............


Onkos noi kääntöpään pultit kestänny noissa sinne kiinni tulevissa sylinterin korvakoissa vai tarviiko kokoajan miettiä että missäkohtaa uskaltaa kääntää renkaita???
Onko kukaan kokeillut että onko toyotan kääntöpää hitsattavaa materiaalia????
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.11.2008, 21:06
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

hankkii kuudesti laukeevat tai tekee ne ite labsin tapaan, tän perusteella vois olettaa että kyllä kääntökulhoja voi hitsata http://4x4labs.com/steering.shtml
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.11.2008, 18:01
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Eiks se kestävyys vähän riipu siitä minkäläisen systeemin aiot rakentaa. Siihen vaikuttaa sylinterin halkaisija ja käytettävä paine. Chevyn pumppu ei ihan hirveetä painetta tuota, hydraulipumpuilla saa oikeesti painetta aikaan. Orbitrooliventtiilihän(mulla on 90:nen, monilla muilla 120:nen) sitten määrää kuinka paljon sitä nestettä liikkuu per ratin kierros, tosin niiisäkin tais olla joku maksimipaine. Jos pumpun virtaus ei riitä alkaa ohjaus tökkimään.

Ei mulla mitään ongelmia ollut, mutta ei ollut mitään läpivetävää sylkkyäkään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.11.2008, 20:38
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Chevyn pumppu ei ihan hirveetä painetta tuota,
Niin, ne loppuunkäytetyt henkilöautomallien vakiopumput antaa jotain 60-80bar, mulla ja Tumpilla uudet hieman modifioidut työntää n.110-115bar, enemmänkin saa ulos, mutta silloin pidempi-aikaisessa käytössä voi tulla hieman lämpöäkin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.11.2008, 09:12
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi Näytä viesti
Onko kukaan kokeillut että onko toyotan kääntöpää hitsattavaa materiaalia????
piraten sivuilta pari kuvaa

http://i216.photobucket.com/albums/c...b/IMG_0784.jpg

http://i216.photobucket.com/albums/c...b/IMG_0785.jpg

http://i216.photobucket.com/albums/c...b/IMG_0816.jpg

Viimeksi muokannut tare : 10.11.2008 05:33
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.11.2008, 09:41
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Niin, ne loppuunkäytetyt henkilöautomallien vakiopumput antaa jotain 60-80bar, mulla ja Tumpilla uudet hieman modifioidut työntää n.110-115bar, enemmänkin saa ulos, mutta silloin pidempi-aikaisessa käytössä voi tulla hieman lämpöäkin.
Tojopumppu taitaa yltää kanssa tasolle 60-80bar. Eikös Tumpin pitäny siirtyä sähköhydrauliikkaan ja heittää paskat Chevypumput roskiin.

Kyllä sä tiedät Pauli itte paremmin mikä ero on autopumpuilla ja oikeella hydraulipumpulla, mutta jos nyt paineesta haluat jotain sanoa, niin mites vaikka tollanen Haskellin 400 bar pumppu Chevyyn verrattuna?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan toyota 8"etu akseli Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 08.09.2008 19:52
Myyty TOYOTA LUKKO AKSELI ( pelkkä murikka ) Offijäbä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.08.2008 13:41
bj-40:seen bj-42:sen etu akseli ??? pyrkyri Tekniikka & Jutustelu 10 28.09.2005 08:03
M: toyota bj taka akseli mikkot O/M/V Muut 0 16.12.2004 17:28
LR akseli jansku Tekniikka & Jutustelu 2 16.08.2004 08:10


Sivu luotu: 22:11 (GMT +2).