Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyota akseli+orbbi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52474)

Maajussi 03.11.2008 22:29

Toyota akseli+orbbi
 
Oisko porukal laittaa kuvia/linkkejä miten ootte trial leluihinne laittaneet orbitrooleja toyotan akseleihin????

Jeeper 04.11.2008 09:02

siinä ny aluks :D

http://pirate4x4.com/forum/showthrea...ght=full+hydro

http://www.pirate4x4.com/forum/showt...ighlight=hydro

http://www.pirate4x4.com/forum/showt...ighlight=hydro

Jii-Jii 04.11.2008 16:13

3 Liiteet
tässä muutama kuva jömbiksen ohjauksen toteutuksesta. kääntövarret on omavalmisteiset ja tuli noitten neljänpultin lisäksi kiinni vielä tonne käännön rajotuspultin taakse.

Rekisteröimätön 04.11.2008 17:32

Pilkunviilauksena voisi mainita että se sylinteri yleensä laitetaan sinne akselin lähelle/akseliin, orbitrooli lähemmäs rintapeltiä...

kivinen 04.11.2008 18:14

Ton linkin loppupuolelta löytyy pari kuvaa:

http://www.alanmiehet.com/?id=48

Maajussi 04.11.2008 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 503554)
Pilkunviilauksena voisi mainita että se sylinteri yleensä laitetaan sinne akselin lähelle/akseliin, orbitrooli lähemmäs rintapeltiä...

...................okei...................:D:D;);)

Maajussi 04.11.2008 20:54

Pään vaivaa.............
 
Onkos noi kääntöpään pultit kestänny noissa sinne kiinni tulevissa sylinterin korvakoissa vai tarviiko kokoajan miettiä että missäkohtaa uskaltaa kääntää renkaita???
Onko kukaan kokeillut että onko toyotan kääntöpää hitsattavaa materiaalia????

lepoantti 04.11.2008 21:06

hankkii kuudesti laukeevat tai tekee ne ite labsin tapaan, tän perusteella vois olettaa että kyllä kääntökulhoja voi hitsata http://4x4labs.com/steering.shtml

kivinen 05.11.2008 18:01

Eiks se kestävyys vähän riipu siitä minkäläisen systeemin aiot rakentaa. Siihen vaikuttaa sylinterin halkaisija ja käytettävä paine. Chevyn pumppu ei ihan hirveetä painetta tuota, hydraulipumpuilla saa oikeesti painetta aikaan. Orbitrooliventtiilihän(mulla on 90:nen, monilla muilla 120:nen) sitten määrää kuinka paljon sitä nestettä liikkuu per ratin kierros, tosin niiisäkin tais olla joku maksimipaine. Jos pumpun virtaus ei riitä alkaa ohjaus tökkimään.

Ei mulla mitään ongelmia ollut, mutta ei ollut mitään läpivetävää sylkkyäkään.

Pauli 05.11.2008 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 503835)
Chevyn pumppu ei ihan hirveetä painetta tuota,

Niin, ne loppuunkäytetyt henkilöautomallien vakiopumput antaa jotain 60-80bar, mulla ja Tumpilla uudet hieman modifioidut työntää n.110-115bar, enemmänkin saa ulos, mutta silloin pidempi-aikaisessa käytössä voi tulla hieman lämpöäkin.

tare 08.11.2008 09:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi (Viesti 503640)
Onko kukaan kokeillut että onko toyotan kääntöpää hitsattavaa materiaalia????

piraten sivuilta pari kuvaa

http://i216.photobucket.com/albums/c...b/IMG_0784.jpg

http://i216.photobucket.com/albums/c...b/IMG_0785.jpg

http://i216.photobucket.com/albums/c...b/IMG_0816.jpg

kivinen 08.11.2008 09:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 503901)
Niin, ne loppuunkäytetyt henkilöautomallien vakiopumput antaa jotain 60-80bar, mulla ja Tumpilla uudet hieman modifioidut työntää n.110-115bar, enemmänkin saa ulos, mutta silloin pidempi-aikaisessa käytössä voi tulla hieman lämpöäkin.

Tojopumppu taitaa yltää kanssa tasolle 60-80bar. Eikös Tumpin pitäny siirtyä sähköhydrauliikkaan ja heittää paskat Chevypumput roskiin.

Kyllä sä tiedät Pauli itte paremmin mikä ero on autopumpuilla ja oikeella hydraulipumpulla, mutta jos nyt paineesta haluat jotain sanoa, niin mites vaikka tollanen Haskellin 400 bar pumppu Chevyyn verrattuna? ;) ;) ;) ;)


Sivu luotu: 07:19 (GMT +2).