Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2008, 15:35
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

VNT turboista ja niiden ohjauksesta?


kuinkas paljon täällä on porukka vnt ahtimia asennellut? mitenkäs on ohjaus toteutettu ja kuin on toiminut sillä ohjauksella?

itsellä patrolliin tulossa gt2556v, aluksi pitää kokeilla vaan kääntää tuo alkuperäinen kello paineella toimivaksi ja eri jousilla kokeilla sitten jos ei toimi tyydyttävästi niin tällä hatemiin postauksen systeemillä:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewto...=1251&start=30

-------------------------
datsun patrol -83

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2008, 16:16
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Omani laitoin Lapin kisan jälkeen, painekellolla toimii ja eri variaatiolla hain parhaiten toimivan kokonaisuuden.
Kysy Pasi66:lta että miten vetelee?
Pakopaine ja pakolämpömittari ehdottomia säätöjä haettaessa.

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2008, 16:41
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Tommosia. Tuo kaasupolkimelta otettu mekaaninen ohjaus ois varmasti hyvä.

http://static.petrisimolin.com/galle...mber-gt25v.jpg

http://static.petrisimolin.com/galle...t2556v%201.jpg

http://static.petrisimolin.com/galle...ber-turbot.JPG

Onko se tuon oikean puoleisen näkönen puhallin.

Pannaan vielä filmin pätkäki, puolen välin jälkeen numerolapulla varustettu patikka.

http://www.youtube.com/watch?v=VGvgL-mChQI

Ja myöhemmin tavallisella puhaltimella.

http://www.youtube.com/watch?v=Kp0QCjgkpAU

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2008, 17:34
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

pari nippaa juu täytyy laittaa sovitteeseen pakosarjan ja turbon väliin..


mitenkä tuo sinun oli ohjattu? miksi takaisin tavalliseen turboon?
on juu juuri tuommoinen mikä kuvassa tämä:http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=596509

mikäs on todellinen nopeus tuossa jälkimmäisessä videossa?

-------------------------
datsun patrol -83
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2008, 20:40
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Lainaus:
quote:


mikäs on todellinen nopeus tuossa jälkimmäisessä videossa?

-------------------------
datsun patrol -83
N.110

Oli turhan palijo huonoa tuuria nuitten turbojen kans, nyt on tommonen tavallnen ite räplätty garretti kestäny jo 1.5 vuotta. Soittele vaikka jos kiinnostaa lissää, en jaksa rueta tähän loruttellee.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2008, 19:50
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

no ajattelin että aika hyvin jo saa olla rykiä että tuohon malliin kuljettaa patrollia

kai täälä nyt jollain muullakin vnt on maasturissa (tai muussa) vehkeessä kiinni!?

-------------------------
datsun patrol -83
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2008, 21:17
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

juuri ostin garrettin gt2259v ahtimen jostain rovaniemen suunnalta. suunnitelmia on monia kunhan selviäisi minkä suhteen tuota ahdinta on viisainta säätää. pakopaineen, ahtopaineen ja/vai minkä suhteen saadaan paras hyöty irti kyseisestä solmusta. saan ahtimen mukana alkuperäisen säätö servon joten olisi mahdollista rekentaa myös elektroniikka joka ohjaa tuota ahdinta mutta mitä tietoja elektroniikan tulisi tarkkailla???

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.08.2009, 22:32
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

toinen koulukunta.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp Näytä viesti
no ajattelin että aika hyvin jo saa olla rykiä että tuohon malliin kuljettaa patrollia

kai täälä nyt jollain muullakin vnt on maasturissa (tai muussa) vehkeessä kiinni!?

-------------------------
datsun patrol -83
Oli ittellä sama vnt homma mielessä.Ahdinpajan äijä sano että unohda.Se mutisi että just sen ohjauksen kanssa tulee ongelmia.Et ahdin ei oo pitkä ikänen tai kone räjähtää.Jos hakee isompia kun 1bar paineita ni ei kannata senkään takia.Kuulemma se vnt ei oo sen parempi ominaisuuksiltaan kun tavallinenkaan.No joo mikähän se tavallinen sit on..mä ostin sit semmosen jota käytettiin ralli crossissa Cosworth escortissa.Escost sai sillä n.600 hv.Hiluksist yli 200hv 2kg paineil.Jahkas saa koneen nippuun ni saa nähä kuinka käypi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.08.2009, 06:28
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

mitä muuta huiluksille oli tehty kun turbo, että irtos 200hv? Rupee oleen aika kova lukema, ainakin 2L2 mosalle, ilman pumpun rukaamista?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.08.2009, 21:35
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.241
Perusasetus

joo.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
mitä muuta huiluksille oli tehty kun turbo, että irtos 200hv? Rupee oleen aika kova lukema, ainakin 2L2 mosalle, ilman pumpun rukaamista?
Pumpun tosiaan vaatii.12mm nestepää denson pumppuun.Ja se vaan laskennallinen et enempikin luultavasti tulee mut mekaaniset häviöt nousee rajusti et lopullisen tietää teho penkissä.En aio kyllä enempää ottaa ku sen verran et pääsee päästö mittauksesta läpi.sillon jo pitäs olla enempi ku 200hv.Koneen kestävyys on sit toinen juttu,valurautakansi taitaa olla vahvempi vs,alu valu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n ohjauksesta JarLaa Tekniikka & Jutustelu 8 26.01.2008 21:55
HJ:n ohjauksesta LCHJ61 Tekniikka & Jutustelu 2 14.08.2007 20:21
discon ohjauksesta.. kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 16 24.11.2006 16:22
Kysymys HJ:n ohjauksesta? ugly_hj Tekniikka & Jutustelu 11 06.10.2004 16:26
BJ:n vertailumoottorit ja niiden todistukset kaivaja Tekniikka & Jutustelu 16 26.05.2004 22:17


Sivu luotu: 03:49 (GMT +2).