Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   VNT turboista ja niiden ohjauksesta? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=39493)

mikkoimp 03.01.2008 15:35

VNT turboista ja niiden ohjauksesta?
 
kuinkas paljon täällä on porukka vnt ahtimia asennellut? mitenkäs on ohjaus toteutettu ja kuin on toiminut sillä ohjauksella?

itsellä patrolliin tulossa gt2556v, aluksi pitää kokeilla vaan kääntää tuo alkuperäinen kello paineella toimivaksi ja eri jousilla kokeilla sitten jos ei toimi tyydyttävästi niin tällä hatemiin postauksen systeemillä:
http://www.holysmoke.fi/forum/viewto...=1251&start=30

-------------------------
datsun patrol -83

Repro 03.01.2008 16:16

Omani laitoin Lapin kisan jälkeen, painekellolla toimii ja eri variaatiolla hain parhaiten toimivan kokonaisuuden.
Kysy Pasi66:lta että miten vetelee?
Pakopaine ja pakolämpömittari ehdottomia säätöjä haettaessa.

"Suck my dick"
-Ron Jeremy
Montenegros#10

swamber 03.01.2008 16:41

Tommosia. Tuo kaasupolkimelta otettu mekaaninen ohjaus ois varmasti hyvä.

http://static.petrisimolin.com/galle...mber-gt25v.jpg

http://static.petrisimolin.com/galle...t2556v%201.jpg

http://static.petrisimolin.com/galle...ber-turbot.JPG

Onko se tuon oikean puoleisen näkönen puhallin.

Pannaan vielä filmin pätkäki, puolen välin jälkeen numerolapulla varustettu patikka.

http://www.youtube.com/watch?v=VGvgL-mChQI

Ja myöhemmin tavallisella puhaltimella.

http://www.youtube.com/watch?v=Kp0QCjgkpAU


mikkoimp 03.01.2008 17:34

pari nippaa juu täytyy laittaa sovitteeseen pakosarjan ja turbon väliin..


mitenkä tuo sinun oli ohjattu? miksi takaisin tavalliseen turboon?
on juu juuri tuommoinen mikä kuvassa tämä:http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=596509

mikäs on todellinen nopeus tuossa jälkimmäisessä videossa?

-------------------------
datsun patrol -83

swamber 03.01.2008 20:40

Lainaus:

quote:


mikäs on todellinen nopeus tuossa jälkimmäisessä videossa?

-------------------------
datsun patrol -83
N.110

Oli turhan palijo huonoa tuuria nuitten turbojen kans, nyt on tommonen tavallnen ite räplätty garretti kestäny jo 1.5 vuotta. Soittele vaikka jos kiinnostaa lissää, en jaksa rueta tähän loruttellee.


mikkoimp 05.01.2008 19:50

no ajattelin että aika hyvin jo saa olla rykiä että tuohon malliin kuljettaa patrollia :)

kai täälä nyt jollain muullakin vnt on maasturissa (tai muussa) vehkeessä kiinni!?

-------------------------
datsun patrol -83

revu 12.01.2008 21:17

juuri ostin garrettin gt2259v ahtimen jostain rovaniemen suunnalta. suunnitelmia on monia kunhan selviäisi minkä suhteen tuota ahdinta on viisainta säätää. pakopaineen, ahtopaineen ja/vai minkä suhteen saadaan paras hyöty irti kyseisestä solmusta. saan ahtimen mukana alkuperäisen säätö servon joten olisi mahdollista rekentaa myös elektroniikka joka ohjaa tuota ahdinta mutta mitä tietoja elektroniikan tulisi tarkkailla???


RIPAX 23.08.2009 22:32

toinen koulukunta.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 429640)
no ajattelin että aika hyvin jo saa olla rykiä että tuohon malliin kuljettaa patrollia :)

kai täälä nyt jollain muullakin vnt on maasturissa (tai muussa) vehkeessä kiinni!?

-------------------------
datsun patrol -83

Oli ittellä sama vnt homma mielessä.Ahdinpajan äijä sano että unohda.Se mutisi että just sen ohjauksen kanssa tulee ongelmia.Et ahdin ei oo pitkä ikänen tai kone räjähtää.Jos hakee isompia kun 1bar paineita ni ei kannata senkään takia.Kuulemma se vnt ei oo sen parempi ominaisuuksiltaan kun tavallinenkaan.No joo mikähän se tavallinen sit on..mä ostin sit semmosen jota käytettiin ralli crossissa Cosworth escortissa.Escost sai sillä n.600 hv.Hiluksist yli 200hv 2kg paineil.Jahkas saa koneen nippuun ni saa nähä kuinka käypi.

Vilkutin 25.08.2009 06:28

mitä muuta huiluksille oli tehty kun turbo, että irtos 200hv? Rupee oleen aika kova lukema, ainakin 2L2 mosalle, ilman pumpun rukaamista?

RIPAX 28.08.2009 21:35

joo.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 586000)
mitä muuta huiluksille oli tehty kun turbo, että irtos 200hv? Rupee oleen aika kova lukema, ainakin 2L2 mosalle, ilman pumpun rukaamista?

Pumpun tosiaan vaatii.12mm nestepää denson pumppuun.Ja se vaan laskennallinen et enempikin luultavasti tulee mut mekaaniset häviöt nousee rajusti et lopullisen tietää teho penkissä.En aio kyllä enempää ottaa ku sen verran et pääsee päästö mittauksesta läpi.sillon jo pitäs olla enempi ku 200hv.Koneen kestävyys on sit toinen juttu,valurautakansi taitaa olla vahvempi vs,alu valu.


Sivu luotu: 08:01 (GMT +2).