Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2007, 20:52
tojoere tojoere ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: Pohjois-Savo
Viestit: 114
Perusasetus

BJ42 moottorin vaihto 13b-t :ksi ja aiempaa remppa


Tällainen tuli toteutettua ja ajattelin laittaa vähän jutun tynkää jos joku muukin suunnittelee moista projektia.
Lähtötilanne oli se että berttaa piti hiukan piristää ja oljynkulutusta saada kuriin.
Osahintoja ja turboja kuseltyäni tulin siihen tulokseen että ostan Japanista tuodun 13b-t takuu moottorin.
Moottorista oli ainoastaan se tieto että litratilavuus on sama ja käy kytkinkoppaan.

Sitten vaan kone rohkeasti kotiin ja homma käyntiin

Lähtötilanne


Sitten purkamaan


Entinen moottori irti


13b-t





Sitten tulikin sellainen homma että eihän se sopinutkaan kytkimen osalta kytkinkoppaan kun on isompi kytkin,
No lamelilaikalla vaan kolmea valuvahviketta matalammaksi ja sitten alkoi mahtumaan, lisäksi moottorin korvakot piti vaihtaa 3b moottorista samoin myös öljynsuodattimen jalka ja termostaattikotelo.

Menossa pellin alle


Siellä pötköttää noin kolmen tunnin jälkeen



Sitten alkoi tilan raivaaminen, pääjarrusylinterin alta motikälle uusi kiinike noin 25mm kauemmas ettei ota kaasuvivustoon.


Ilmansuodattimeen lovi hukkaportin kellolle ja imuputken modifiointi



Lämmityslaitteen putkia piti taivutella rintapellistä ettei ota lämpösuojaan,
mutta onneksi kupari oli taipuisaa. Loput putket on webastolle, ja t-haara turbolle.


Siinä kait se sitten on suunnilleen siinä kunnossa että voi ajella..


Kaasuvivustoon kävi alkuperäinen vaijeri, sammutin on erilainen ja siihen piti ottaa virtalukolta virta että se pelaa.
Kaiken kaikkiaan ei mahdottoman paha homma, varsinkin kun käynnistyvyys parani ja oljynkulutus loppui.

Jatkossa pitää tehdä hehkun sähköt kun joutaa ja tarkoitus on vaihtaa 5 vaihteinen vaihteistokin ja ym.ym.





Edited by - tojoere on 19/11/2007 20:55:19

Edited by - tojoere on 28/11/2007 11:34:22

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Zukizuki rojekti.(moottorin vaihto loppusuoralla) Zamppa Maasturiprojektit 92 01.10.2009 19:27
Moottorin vaihto Range 3.5: kaasari -> EFI Masu Tekniikka & Jutustelu 13 17.11.2007 00:12
gd240 moottorin vaihto? Tekniikka & Jutustelu 2 17.09.2007 14:46
Moottorin vaihto ja muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 7 13.02.2007 09:15
Kuorma-auton moottorin vaihto yms. Peltonen Tekniikka & Jutustelu 11 17.12.2004 10:49


Sivu luotu: 03:27 (GMT +2).