
20.11.2006, 21:22
|
 |
Konkari++
|
|
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
|
|
Toyota 12HT-moottorin hehku, kysymys
Päätin nyt kuitenkin avata oman topicin tälle, kun tuossa Nöördin hehkutus ongelmien jatkeena jo vähän kyselin.
Lainaus:
quote:
Oiskos kenelläkään HJ-61:sen sähkö kaavioo, tuon hehkun osalta, tai muuten osaisko kertoa.
Eli -86, 12HT-turbokone.
Moottori EI OLE Toyotan nokalla vaan aivan jonkun muun merkkisen auton.
Tossa pari viikkoo sitten 5-10 asteen pakkasesta lähti käytiin ilman hehkua, aivan niin kuin oletinkin, joten en ole hehkun sähköihin vielä tutustunut.
Siinnähän on siellä imusarjassa levee kupari latta siksakille väännettynä hehkuna.
Siihen tuleepi isohko musta/kelta johto ja musta/sininen (muistaakseni tuon väriset). Ja sit tais olla joku ohuempi johto???
Onko toinen noista isoista johdoista päähehku ja toinen jälkihehku (maadoitus tapahtuu "sisäisesti")?
Vai ajetaanko toiseen virta ja toinen on maa piuha???
Ja sitten kun siinnä on se pienempi johto, niin onko se niitä releitä varten että tunnistaa, milloin valo sammuu ja jälkihehku alkaa yms.
Ja kauanko hehkutus kestää, noin suunnilleen. Taitaa olla pika mallinen n. 5 sekunttia?
Mullahan ei tietenkään ole mitään niitä tojotan alkuperäisiä hehkun releitä eikä mitään.
Tarkoitus olisi laittaa nappi koetauluun josta painan jonkin aikaa ja starttaan ja jälki hehku hoidetaan jotenkin jos hoidetaan.
Nappihan ohjaa tietysti vain relettä jolla virta hehkulle ajetaan. Ja valo on jos on.
Eli kertokeepahan vähän tuosta alkuperäisestä kytkennästä, releistä ja yleisestä toiminta periaatteesta, yms....
Kiitos...
|
|