Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2010, 17:09
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

Jaa mikähän hj:n 12-HT koneella olevan hehkua vaivaa, kun ei ainakaan lamppu syty (vaihdettu uusi) ja ei yritä ees lähtiä käyntiin -29'C pakkasesta, vaikka avaimesta tavallaan hehkuttaisin sen 5 sekunttia. Startti pyörittää konetta kuin viimeistä päivää, eli virtaa on.

Korostan vielä sitä, että diesel koneet on aika uusi käsitys mulle, vaikka autojen kanssa muuten olenkin ropannu pikkupojasta asti (mikään iso ole vieläkään suvun mittapuun mukaan )
Joo joo laittaisin roikkaan, jos siihen nyt ois mahdollisuus, mutta kun auto on tuolla pihan perillä, eikä roikat yllä sinne asti ja se on seissy viikon päivät... Jos roikkaan sais niin no problemo

__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2010, 17:57
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jason_ Näytä viesti
Jaa mikähän hj:n 12-HT koneella olevan hehkua vaivaa, kun ei ainakaan lamppu syty (vaihdettu uusi) ja ei yritä ees lähtiä käyntiin -29'C pakkasesta, vaikka avaimesta tavallaan hehkuttaisin sen 5 sekunttia. Startti pyörittää konetta kuin viimeistä päivää, eli virtaa on.

Korostan vielä sitä, että diesel koneet on aika uusi käsitys mulle, vaikka autojen kanssa muuten olenkin ropannu pikkupojasta asti (mikään iso ole vieläkään suvun mittapuun mukaan )
Joo joo laittaisin roikkaan, jos siihen nyt ois mahdollisuus, mutta kun auto on tuolla pihan perillä, eikä roikat yllä sinne asti ja se on seissy viikon päivät... Jos roikkaan sais niin no problemo
oottele lauhempia kelejä jos ei ole kiire =) tai sit raahaat täydet akut sinne ja annat apuvirtaa eiköhän se siitä kun pari kertaa aina hehkuttaa putkeen ja vähä kaasuu.
jos sul on kaasutoho niin silläkin voi lämmittää jos vaikka parimetriipitkä ränniputki ni pistää sen etuakselin päälle sillee ettei polta mitää ja lämmin ilma ohjautuu konepallin alle ja pikkuliekillä lämmität omalla vastuulla tietenki joskus töissä käytetään tätä kaivureita lämmittäes jos ei oo webastoo
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2010, 18:43
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jason_ Näytä viesti
Jaa mikähän hj:n 12-HT koneella olevan hehkua vaivaa, kun ei ainakaan lamppu syty (vaihdettu uusi) ja ei yritä ees lähtiä käyntiin -29'C pakkasesta, vaikka avaimesta tavallaan hehkuttaisin sen 5 sekunttia. Startti pyörittää konetta kuin viimeistä päivää, eli virtaa on.
Jos virtaa on mutta hehku puuttuu, niin pillistä kuumaa( ) ja imusarja KUUMAKSI. Sitten "jollakin" lämmintä ilmaa koneeseen ja raivoisaa starttaamista. 100%varmuudella pimenneisiin hehkuihin VOI myös antaa start pilotea, ilman jotta "jotakin" poistuu koneesta.

Ja -29*C pakkasessa saattaapi olla kynttilätarviketta naftaputsari täys....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.01.2010, 18:57
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Joo, ei saa polttoainetta. Olis muuten jo käynnis. Ainakin mun lähtee -25C keleillä vielä helposti käyntiin hehkuttamatta/lämmittämättä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2010, 10:08
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Jep. Mulla tuli hehkuista savu pihalle.
Oli toi "timer" boksi sökö

Oon joutunut yli -20 pakkasestakin, ilman lohkolämppäriä, kyllä lähtee käyntiin.
Onneks saan kyllä yleensä lämmitykseen, mutta on ollut muutamia kertoja että ei oo ollut mahdollisuutta.
Eberi löytyy, mutta oli hehku tulppa rikki, nyt on sekin kunnossa...

------------

Jotta voisin epäillä JASONin vehkeessä polttoaine puolella, parafiinit suodattimessa.
Ja siihen hehkuun, että onko tuo timer touhu kunnossa???

Ja nestekaasu rinkulapoltin (semmoinen mitä muurikka pannun alla käytetään), sellainen auton alle, niin antaa sopivan pienen ja tasaisen liekin ja hyvin lämpöä, parempi kuin perinteinen tohon pää.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2010, 11:27
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

joo kyllä se on jasonilla polttoaine ongelma nytte, varmaan kesä-välilaatu tankissa??
Kerran olen oman rohjon joutunut starttaamaan -36 ilman piuhaa, ja hyvin lähti!

Olen muutaman kerran pitemmän seisonnan jäljiltä laittanu kaasutoholla suoraan öljypohjaan.
Onko siiinä jotain riskaabelia? eiks noissa ryssän vehkeissä just sellanen "hehku" ollu noihin siperian talviin??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2010, 13:30
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

Sain auton tallin lämpöön ja kas kummaa, nyt on lätäkkö dieseliä lattialla, eli polttoaine linjat menee uusiksi ensi viikolla. Niin ja auto ei ilmeisesti hehkuta, mutta pitää ottaa hehkut irti ja mittailla vastukset, nyt on nimittäin helpompaa, kun sai kaverin joka on ollut sen 20vuotta toyotan huollossa roplaamassa ja omistanut itekin tuommoisen hj61:sen... Kyl tää tästä nyt.

Huh huh ihmetyttää vaan tuo alkuperäis osien hinta, nimittäin termostaatti (88-100'C) maksaa reilu 50€ ja sitten alavesi letku 30€

Edit: Miten timerin toiminnan voi tarkistaa ja mistä löytyy kyseinen poksi?
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2010, 12:41
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jason_ Näytä viesti
Edit: Miten timerin toiminnan voi tarkistaa ja mistä löytyy kyseinen poksi?
Muistelisin että sijaitsee pelkääjän puolen jalkatilassa, vai oliko kuskin puolella???
En muista varmaksi kun en itse sitä ottanut talteen, vaan isäni kävi sen irroittamasa ennen kuin romumies nosti HJ:n korin kyytiin.

Ja toiminnan testaus...se olis myös kiva tietää.

---------------------------------------------------
Itelläni kävi niin, että kun kytkin ylempänä olevan kytkentäkaavion mukaisesti kaikki johdot.
Koska oli kuitenkin suhteellisen lämmin (nollan keliä), niin päähehku ei ruvennut hehkuttaan, mutta jälkihehku kyllä.
Jostain syystä en asiaa sen isommin tutkinut, ja totesin että toimii.
No sitten kun lähdin autolla ajelemaan, niin totesin, että ompas ajovalot himmeät...
Timeriltä liitin irti ja valot hivenen kirkastui, mutta ei vieläkään hyväksi.

Muutamien mittauksien jälkeen totesin, että hehkut on sökönä...ilmeisesti timeri antoi koko aika käskyn pitää jälki hehkua, ja pisemmän ajon jälkeen hehkugrilli särkyi...ja samalla paloi laturikin...

----------------
Hehkugrilli mulla olis oikeastaan olemassa, jos Dynasta se käy...en ole jaksanut tutkia asiaa.
Ja tarkoitus olis laittaa kojetauluun nappi. Jättää noi timeri touhut kokonaan pois. Silloin kun painan nappia, niin hehku alkaa hehkua, jne...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.01.2010, 14:59
Jason_ Jason_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.09
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 91
Perusasetus

Sen verran sain selville eilen, että hehkujen releet, jotka ovat siinä ilmanputsarin kummankin puolen, niin olivat sököjä, koska kun avaimesta väänsi hehku asentoon, niin releille tuli kyllä ohjaus (naksahti) ja päävirta suoraan akulta, mutta ne ei lähtenyt luovuttamaan sähvöä eteenpäin.

Sain tuon lontoon murteisen korjausmanuskan, mutten nyt ymmärrä, että mitä mittarin pitäis näyttää oikeasti. Isoimmalla alueella näytti maata vasten mitattaessa ääretöntä. Piippari asennolla, kun kokeili niin mittari alkoi piippaamaan.

"Pikkupätkä Haynesin korjaus manuaalista"
Toyota Land Cruiser (diesel) 1980 thru 1998

Intake heater (12H-T engine)
check and renewal

Using an ohmmeter or self-powered test light, check for continuity between the terminals. If there is no continuity, the intake heater is burned outr and must be renewed

Ja sama suomeksi, miten minä olen sen ymmärtänyt.

Tarkista ohmimittaria tai "virtakynää" käyttämällä jatkuvuus terminaalien välillä. Jos jatkuvuutta ei ole, niin imuilman lämmitin on hajonnut ja pitää vaihtaa.
__________________
Metässä ollaan ja metsään mennään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n hehku kysymys jakenbj Tekniikka & Jutustelu 8 07.10.2008 18:29
O: Toyota RJ-70/22R moottorin kansi tvn O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.11.2007 21:37
m:moottorin alakerta toyota 2.4d 2L2 toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.11.2007 00:03
Hehku kysymys (syncro) Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 8 06.06.2006 06:14
bj hj sähkö kysymys (hehku) upi7 Tekniikka & Jutustelu 4 14.11.2005 17:56


Sivu luotu: 08:37 (GMT +2).