Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2006, 22:58
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Bertan kytkinhärö


Kertokaa viisaammat, mistä johtuu, että justiinsa rempattu kytkin käyttäytyy, miten tykkää? Välistä ottaa ylhäällä, välillä taas pitää runtata pohjaan, että ottaa pykälän silmään. Paljon jos joutuu polkeen ja varsinkin, jos joutuu käyttään syvemmällä, niin alkaa irrottaan hiiiiitaaaasti.
Ite veikkasin ilmavaivoja, mutta luulis ny pajalla ilmanneen. Aikoinaan hojottimella ajellessa ei ollu kytkinsylinterin kumeista, kuin muisto vain ja sillon veti kyllä pedaalin veltoks, kun ilmaa oli tarpeeks. Ja sillon sitä ilmattiin ties mitä omituisimmissa olosuhteissa, metässä ja liikennevaloissa

BJ40 -78 SLCK #262

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2006, 23:05
Shuttle:n Avatar
Shuttle Shuttle ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 1.086
Perusasetus

ilmaltahan se vaikuttaisi

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.01.2006, 06:14
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Joutuuko kytkinpoljnta seisottamisen jälkeen pumppaamaan, jotta kytkin irrottaisi?


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.01.2006, 07:38
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Joutuuko kytkinpoljnta seisottamisen jälkeen pumppaamaan, jotta kytkin irrottaisi?


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Ei joudu.

BJ40 -78 SLCK #262
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2006, 07:54
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Mahtaako tuo siltikään olla ilmausongelma?

Kytkimet eivät aina ole ihan helposti ilmattavia, mutta ei sen silti kuuluisi eri tavalla peräkkäisillä polkaisuilla toimia.

Itse epäilisin pääsylinteriä, siellä ei neste enää kulje normaalisti. Silloin kun systeemi ei täyty, poljinta täytyy painaa pidemmälle, jotta irrottaisi ja joskus tuntuu, ettei neste pääse palaamaan vapaasti säiliöön, kun irrottaa ihan heti.

T, Antti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2006, 07:59
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Juu, taitaa olla kaikki muut kytkinosat vaihdeltu paitsi pääsylkkä. Tarttee nyt varuiks kokeilla, jos ilmaa tulee ulos, mutta ilmavikoihin tottuneena, epäilin itsekin, jos ei oliskaan pelkkä ilmavika.

BJ40 -78 SLCK #262
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2006, 14:02
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joku aika sitte oli topicci vastaavan tyylisestä vaivasta.

itellä kytkin korjautui, kun vaihto toisen kytkin haarukan. vanhan haarukan kiinnityskohta oli vissiin edellisen asennuksen aikana vaurioitunut, joten haarukka ei pysynyt oikeassa kohdassa.

velipojan bj:ssä työsylinterin tapin pää oli syönyt ittensä läpi haarukan varresta. korjattiin hitsaamalla tapin päähän sopivankokonen prikka, jollonka homma rupes taas pelaamaan.

terveisin "paksubertta"



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.01.2006, 14:48
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Juu, saattaapi olla. Olivat kuulemma jättäneet haarukan vaihtamati, kun oli kuulemma ollut hyväkuntoinen. Uus haarukka pitäs olla autonperässä, en ole vielä joutanut tutkimaan...
Yks, mikä tuli kaverin kanssa jutustellessa mieleen, oli, että olis kytkinakseli kuiva ja siksi irtoo huonosti. Pääseekö tuolle akselille antamaan CRC:tä irrottamatta vaihteistoa? Jos kokeilis ensin sitä. Vaihteiston jos otan irti, niin vaihtuu haarukkakin, oli sitten kuinka hyvässä kunnossa tahansa.

BJ40 -78 SLCK #262
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Bertan akselit.. offipete O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 11.10.2007 13:16
bertan tyhjäkäynti ahku Tekniikka & Jutustelu 8 02.03.2006 12:32
bertan akut ahku Tekniikka & Jutustelu 24 22.11.2005 01:41
Bertan latausongelma pecosbill Tekniikka & Jutustelu 12 31.10.2005 11:29
bertan rassausta upi7 Tekniikka & Jutustelu 10 29.08.2005 07:18


Sivu luotu: 06:10 (GMT +2).