![]() |
Bertan kytkinhärö
Kertokaa viisaammat, mistä johtuu, että justiinsa rempattu kytkin käyttäytyy, miten tykkää? Välistä ottaa ylhäällä, välillä taas pitää runtata pohjaan, että ottaa pykälän silmään. Paljon jos joutuu polkeen ja varsinkin, jos joutuu käyttään syvemmällä, niin alkaa irrottaan hiiiiitaaaasti.
Ite veikkasin ilmavaivoja, mutta luulis ny pajalla ilmanneen. Aikoinaan hojottimella ajellessa ei ollu kytkinsylinterin kumeista, kuin muisto vain ja sillon veti kyllä pedaalin veltoks, kun ilmaa oli tarpeeks. Ja sillon sitä ilmattiin ties mitä omituisimmissa olosuhteissa, metässä ja liikennevaloissa BJ40 -78 SLCK #262 |
|
Joutuuko kytkinpoljnta seisottamisen jälkeen pumppaamaan, jotta kytkin irrottaisi?
T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
Lainaus:
BJ40 -78 SLCK #262 |
Mahtaako tuo siltikään olla ilmausongelma?
Kytkimet eivät aina ole ihan helposti ilmattavia, mutta ei sen silti kuuluisi eri tavalla peräkkäisillä polkaisuilla toimia. Itse epäilisin pääsylinteriä, siellä ei neste enää kulje normaalisti. Silloin kun systeemi ei täyty, poljinta täytyy painaa pidemmälle, jotta irrottaisi ja joskus tuntuu, ettei neste pääse palaamaan vapaasti säiliöön, kun irrottaa ihan heti. T, Antti |
Juu, taitaa olla kaikki muut kytkinosat vaihdeltu paitsi pääsylkkä. Tarttee nyt varuiks kokeilla, jos ilmaa tulee ulos, mutta ilmavikoihin tottuneena, epäilin itsekin, jos ei oliskaan pelkkä ilmavika.
BJ40 -78 SLCK #262 |
joku aika sitte oli topicci vastaavan tyylisestä vaivasta.
itellä kytkin korjautui, kun vaihto toisen kytkin haarukan. vanhan haarukan kiinnityskohta oli vissiin edellisen asennuksen aikana vaurioitunut, joten haarukka ei pysynyt oikeassa kohdassa. velipojan bj:ssä työsylinterin tapin pää oli syönyt ittensä läpi haarukan varresta. korjattiin hitsaamalla tapin päähän sopivankokonen prikka, jollonka homma rupes taas pelaamaan. terveisin "paksubertta" Note! This message was posted anonymously! |
Juu, saattaapi olla. Olivat kuulemma jättäneet haarukan vaihtamati, kun oli kuulemma ollut hyväkuntoinen. Uus haarukka pitäs olla autonperässä, en ole vielä joutanut tutkimaan...
Yks, mikä tuli kaverin kanssa jutustellessa mieleen, oli, että olis kytkinakseli kuiva ja siksi irtoo huonosti. Pääseekö tuolle akselille antamaan CRC:tä irrottamatta vaihteistoa? Jos kokeilis ensin sitä. Vaihteiston jos otan irti, niin vaihtuu haarukkakin, oli sitten kuinka hyvässä kunnossa tahansa. BJ40 -78 SLCK #262 |
Sivu luotu: 00:16 (GMT +2). |