Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Bertan kytkinhärö (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=17961)

AnttiH 25.01.2006 22:58

Bertan kytkinhärö
 
Kertokaa viisaammat, mistä johtuu, että justiinsa rempattu kytkin käyttäytyy, miten tykkää? Välistä ottaa ylhäällä, välillä taas pitää runtata pohjaan, että ottaa pykälän silmään. Paljon jos joutuu polkeen ja varsinkin, jos joutuu käyttään syvemmällä, niin alkaa irrottaan hiiiiitaaaasti.
Ite veikkasin ilmavaivoja, mutta luulis ny pajalla ilmanneen. Aikoinaan hojottimella ajellessa ei ollu kytkinsylinterin kumeista, kuin muisto vain ja sillon veti kyllä pedaalin veltoks, kun ilmaa oli tarpeeks. Ja sillon sitä ilmattiin ties mitä omituisimmissa olosuhteissa, metässä ja liikennevaloissa

BJ40 -78 SLCK #262

Shuttle 25.01.2006 23:05

ilmaltahan se vaikuttaisi

Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon.
FC paloautoprojekti

Ahosensetä 26.01.2006 06:14

Joutuuko kytkinpoljnta seisottamisen jälkeen pumppaamaan, jotta kytkin irrottaisi?


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/

AnttiH 26.01.2006 07:38

Lainaus:

quote:
Joutuuko kytkinpoljnta seisottamisen jälkeen pumppaamaan, jotta kytkin irrottaisi?


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Ei joudu.

BJ40 -78 SLCK #262

Ahosensetä 26.01.2006 07:54

Mahtaako tuo siltikään olla ilmausongelma?

Kytkimet eivät aina ole ihan helposti ilmattavia, mutta ei sen silti kuuluisi eri tavalla peräkkäisillä polkaisuilla toimia.

Itse epäilisin pääsylinteriä, siellä ei neste enää kulje normaalisti. Silloin kun systeemi ei täyty, poljinta täytyy painaa pidemmälle, jotta irrottaisi ja joskus tuntuu, ettei neste pääse palaamaan vapaasti säiliöön, kun irrottaa ihan heti.

T, Antti

AnttiH 26.01.2006 07:59

Juu, taitaa olla kaikki muut kytkinosat vaihdeltu paitsi pääsylkkä. Tarttee nyt varuiks kokeilla, jos ilmaa tulee ulos, mutta ilmavikoihin tottuneena, epäilin itsekin, jos ei oliskaan pelkkä ilmavika.

BJ40 -78 SLCK #262

26.01.2006 14:02

joku aika sitte oli topicci vastaavan tyylisestä vaivasta.

itellä kytkin korjautui, kun vaihto toisen kytkin haarukan. vanhan haarukan kiinnityskohta oli vissiin edellisen asennuksen aikana vaurioitunut, joten haarukka ei pysynyt oikeassa kohdassa.

velipojan bj:ssä työsylinterin tapin pää oli syönyt ittensä läpi haarukan varresta. korjattiin hitsaamalla tapin päähän sopivankokonen prikka, jollonka homma rupes taas pelaamaan.

terveisin "paksubertta"



Note! This message was posted anonymously!

AnttiH 26.01.2006 14:48

Juu, saattaapi olla. Olivat kuulemma jättäneet haarukan vaihtamati, kun oli kuulemma ollut hyväkuntoinen. Uus haarukka pitäs olla autonperässä, en ole vielä joutanut tutkimaan...
Yks, mikä tuli kaverin kanssa jutustellessa mieleen, oli, että olis kytkinakseli kuiva ja siksi irtoo huonosti. Pääseekö tuolle akselille antamaan CRC:tä irrottamatta vaihteistoa? Jos kokeilis ensin sitä. Vaihteiston jos otan irti, niin vaihtuu haarukkakin, oli sitten kuinka hyvässä kunnossa tahansa.

BJ40 -78 SLCK #262


Sivu luotu: 00:16 (GMT +2).