Huomasin, että suurin osa markkinoilla olevista vanhoihin japsidieseleihin tehdyistä kannentiivisteistä on vääränlaisia. Videolla väärin tehtyä kannentiivistettä edustaa Victor Reinzin tiiviste, mutta samanlaisia tasapaksuja peltipakkoja ovat ainakin myös BGA:n, Elringin ja FAI:n tekeleet sekä yksi käteen sattunut merkitön kiinalainen tiiviste. Tein aiheesta videon, josta näkyy, mikä niissä on väärin ja eri tavalla kuin orkkiksessa. Ilmeisesti samalla tavalla väärin tehtyjä tiivisteitä on olemassa kaikkiin noihin dieselkoneisiin, joissa esikammio tulee palorenkaan päälle. Vääränlainen tiiviste ei tiivisty esikammion ympäriltä ja siihen tulee vuotokohta.
Myös Suomen Nissan-marmori myy tuota FAI-merkkistä tiivistettä halvempana vaihtoehtona orkkistiivisteelle. OEM-tiiviste maksaa marmorilla niin paljon, että kannattaa tilata se mielummin suoraan Japanista, josta sen saa noin 40 eurolla.
https://www.youtube.com/watch?v=HTVjjguk05Q