|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Varokaa väärin tehtyjä kannentiivisteitäHuomasin, että suurin osa markkinoilla olevista vanhoihin japsidieseleihin tehdyistä kannentiivisteistä on vääränlaisia. Videolla väärin tehtyä kannentiivistettä edustaa Victor Reinzin tiiviste, mutta samanlaisia tasapaksuja peltipakkoja ovat ainakin myös BGA:n, Elringin ja FAI:n tekeleet sekä yksi käteen sattunut merkitön kiinalainen tiiviste. Tein aiheesta videon, josta näkyy, mikä niissä on väärin ja eri tavalla kuin orkkiksessa. Ilmeisesti samalla tavalla väärin tehtyjä tiivisteitä on olemassa kaikkiin noihin dieselkoneisiin, joissa esikammio tulee palorenkaan päälle. Vääränlainen tiiviste ei tiivisty esikammion ympäriltä ja siihen tulee vuotokohta. Myös Suomen Nissan-marmori myy tuota FAI-merkkistä tiivistettä halvempana vaihtoehtona orkkistiivisteelle. OEM-tiiviste maksaa marmorilla niin paljon, että kannattaa tilata se mielummin suoraan Japanista, josta sen saa noin 40 eurolla. https://www.youtube.com/watch?v=HTVjjguk05Q
|
#2
|
||||
|
||||
Varsin erikoinen homma. Oletko ottanut yhteyttä vaikkapa tohon Victor Reinziin että miksi ovat tehneet tiivisteen eri tavalla kuin OEM? Vaikea nähdä että tuossa olisi mistään kustannusten säästöstä kyse.
Itsellä on vastaanvanlainen havainto 1976 Cadillac Eldoradon jarrupaloista. Etu- ja takajarrupalat ovat muuten identtiset, mutta takapaloissa pitää olla sellainen pieni nänni joka estää jarrusatulan mäntää pyörimästä. Jos mäntä pääsee pyörimään, niin käsijarrun automaattikiristys ei toimi oikein. Noh kappas kun täällä on Wagner, Monroe ja Power Stop useilla eri paloilla myytävänä ja väitetään sopivan sekä eteen että taakse |
#3
|
|||
|
|||
Laitoin kyllä Victor Reinzin tehtaille sähköpostia aiheesta, mutta siihen ei vastattu.
|
#4
|
||||
|
||||
paljos esikammio tulee kannen yli
__________________
Toyotan Lantikka Mailman Paras Jeep https://www.youtube.com/c/TJussilainen http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99579 |
#5
|
|||
|
|||
Nissanin speksit ulkonevuudelle ovat -0.05 ... +0.10 mm. Eli jonkun verran saa olla sisässäkin, mutta tuo väärin tehty tiiviste vuotaa tietysti silloinkin esikammion ympäriltä, koska sylinterinputket ovat koholla lohkosta.
Viimeksi muokannut Smoppi : 03.12.2019 18:06 |
#6
|
|||
|
|||
Voiskohan olla niin että orkkis pahvilla on toleranssia esikammion ulkonevuudelle ja tarvike pahveille ei,eli tarvike pahvilla pitää kammiot olla hiottu kannen tasoon,käytännössä niin et kammiot on paikoillaan kantta oikaistaessa. Eli homma korjautuisi ainakin osittain niin että ohjeistusta muutettaisiin erilaiseksi kuin tehtaan ohje.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
|||
|
|||
Mutta sitten pitäisi plaanata sylinterinputketkin lohkon tasoon, ja sitten on riskinä että ne lähtevät notkumaan liikkeelle.
|
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta ne ovat suoraruiskuja, joten kansi on tasainen.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
Nimenomaan. Näissä esikammiolaitteissa ei auta esikammioiden plaanaaminen kannen tasoon, koska sitten se tiiviste vuotaa siitä esikammion ympäriltä sinne sylinterinputken ulkopuolelle. Eihän se esikammio mitenkään tiiviisti siinä kannessa ole.
|
#10
|
|||
|
|||
Huomasin, että ongelma koskee kaikkia esikammiomoottoreita. Volkkarin D24-koneeseen saa jopa massapahveja, joissa palorengas on täysin pyöreä eikä kierrä esikammiota. Mitä helvettiä? Miten tuolla tavalla vääränlaisia tiivisteitä on päässyt tuotantoon noin suurissa määrin, ja miten ongelmaa ei ole aiemmin huomattu?
|
#11
|
|||
|
|||
ja suorasuihku HDJ-80 :n koneessa tarviketiivisteessä kohdistus
Siis tuossa omassa Hodarissa laitoin taannoin(n. 10v sitten) "sumujen saarilta-" , siis EU:sta, tilatun kannentiivisteen tiivistesarjan mukana...
Tuossa kannentiivisteen keskitys? holkit (lohkossa) oli sen verran puolessa, että vakiossa moottorissa liekkirengas "romahti"? palotilaan. -> siis 300 km maaseutu kierros O1 kärry perässä (max 750 kg), ja kertaakaan ei käytetty kaasua pohjassa... (tuolta sumujen saarilta tuli mm. männänrenkaat, ja "sisäänajo"on periaate...?) -> tuo kokonainen moottorin tiivistesarja maksoi reilusti vähemmän, kun tuo nykyinen Marmorilta ostettu kannentiiviste. Venttiilin kopan tiivisteen sain kierrätettyä roskista.... "nimimerkillä Bilteman Punainen on.. " |
#12
|
|||
|
|||
Ei sylinteriputki välttämättä vaikuta.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#13
|
|||
|
|||
Kyllä sen kammion pitäis tiivis olla,muuten vuotaa varmasti. sylinteriputki on pahvin toisella puolella joten jos kammion ympärillä vuotaa eikä se vastaa koko alaltaan mihinkään on vuoto varmaa. Vaikka kammion korolle on toleranssi,ei sen poikkeama kannen tasosta ole hyvä asia vaikka siitä ei välttämättä haittaa ole. Monissa koneissa on tehtaan ohje koneistaa kammiot kannen tasoon,liian ulkonevat voi aiheuttaa kammion pohjien halkeamista,ylipäätään tiivisteen on helpompi tehdä työnsä kun epätasaisuutta on mahd. vähän. Nää japsi Dieselit on enimmäkseen rautalohkoisia ja näin ei putkien kanssa ole ongelmaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#14
|
|||
|
|||
^ Siinä taas kommentti ihmiseltä, joka ei tiedä näistä yhtään mitään, mutta silti on näköjään pakko päästä pätemään.
|
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
Hommaa mersun esikammiotiisselin niin ei ole moisia ongelmia... Kammio kun kurkkii kokonaan sylinterin puolella eikä missään huus helevetissä osaksi sylinterin ulkopuolella. |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tästä juuri toisen somen puolella haastelinkin, että mersun dieselmoottorit ovat hienosti säästyneet tältä käsittämättömältä kansipahviongelmalta käyttämällä näissä pikkudieseleissä melko harvinaista esikammiorakennetta. Toimiipahan sitten tasapaksukin tiiviste niissä hyvin. |
#17
|
|||
|
|||
Noissa vaan on taas se ongelmana, että esikammioita on tipahtanut männän päälle ajon aikana...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... |
#18
|
|||
|
|||
No oon jokusen koneen ja kansivammasen niputtanu joten mihin toi kommenttis perustuu?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#19
|
|||
|
|||
Joo, mutta vasta kun mittarissa on miljoona ja tehot kolminkertaistettu alkaa riski olla todennäköinen.
|
#20
|
|||
|
|||
Äläpä viisastele, jos ei ole parempaa tietoa...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... |
#21
|
|||
|
|||
Kyllä siellä on jotain muuta vikaa jonka takia kammio hajoaa. Paska suutin tai ne kolminkertaistetut tehot...
Paska suutin hajottaa monta muutakin konetta. |
#22
|
|||
|
|||
Noissa kannen alapuolisella esikammioratkaisulla olevissa moottoreissa se esikammion yhdyskanavaan syntyvä halkeama seuraa lähes kaikissa tapauksissa sen yhdyskanavan reunoja niin, että haljetessa irti lähtevä palanen levenee ylöspäin eikä mahdu tippumaan sylinteriin. Mersun käyttämässä rakenteessa siitä irtoaa helpommin iso kokkare ihan vapaaksi ja putoaa männän päälle.
Tilannepäivitystä: Suomen Posti ei vieläkään vastaanota ennakkoilmoituksia saapuvista EU:n ulkopuolisista paketeista, ja Amayama ei ole vieläkään saanut lähetettyä OEM-tiivistettä. Sparetosta 11 päivää sitten tilaamaani ja maksamaani Ajusan tiivistettä, jota heillä on varastossa, ei ole minulle vieläkään lähetetty ilmeisesti siitä syystä, että Spareton asiakaspalvelijan mielestä vika ei voi olla tiivisteessä ja tuo Victor Reinzin pahvi on heidän mielestään ihan hyvä. Käymäni viestittelyn perusteella tekevät siellä tällä hetkellä etädiagnoosia autolleni. Eivät suostu laittamaan valokuvaakaan tuosta Ajusan tiivisteestä. Victor Reinzille laittamaani sähköpostiin ei ole vieläkään vastattu. Laitoin sinne uudestaan sähköpostia. |
#23
|
|||
|
|||
Victor Reinzille laittamaani sähköpostiin ei ole vieläkään vastattu. Laitoin sinne uudestaan sähköpostia.[/QUOTE]
Ne taitaa pitää sua paskan jauhajana.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#24
|
|||
|
|||
Suuttimien takia ne hajoaa, jos hajoaa. Ei kolminkertaisien tehojen.
|
#25
|
||||
|
||||
Miten on....?
Onkos Jeeppeihin tullut noita "väärin tehtyjä" kannentiivisteitä...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään VW kannentiivisteitä | Vilpertti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.06.2019 14:16 |
BJ40:n kone kasattu väärin?? | mantila2 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.08.2011 07:19 |
JOS VÄÄRIN EN MUISTA NIIN HAMSTERIN NIMI ON.... | Nils Holgersson Fan Club | 0 | 29.09.2002 20:08 |