![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Volkswagen LT.hen pidempää vitostaAlkanut kyllästyttämään tuon kuljetusauton vitosen lyhyys tai perävälityksen tiheys. 80kmh vauhtia ylläpitäessä kone huutaa tasaista 3000 kierrosta. Nythän välitykset on 1:6,17 2:3,23 3:1,84 4:1,27 ja 5:1,0. Perävälitys on 5,375. Ykkönen on mukavan lyhyt ja autolla pääsee mukavasti mäessäkin liikkeelle, mutta vitonen saisi olla 0,8 tai jopa karvan harvempi. Perävälitystäkin voisi muuttaa ja kuulemma jotain malleja on ollut harvemmalla välityksellä mutta sellaisen löytäminen on käytännössä mahdotonta, koska joko nämä ovat maailmasta kadonneet tai sitten kukaan ei myy mitään. Pitääkö sovittaa toisen auton taka-akseli? Pitääkö sovittaa jonkun henkilöauton laatikko ja tyytyä totuuteen että ykkönen pitenee samalla? Vai voisiko vitoselle sorvauttaa jossain uuden ratasparin? Tai onko olemassa joku vielä helpompi ratkaisu. Rengaskoon(195/75R16)muutos ei ole mahdollista, perää en halua korkeammalle ja nykyinen sarja on juuri uusittu. Tarkennuksena VW LT55 -94
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onkohan lt 35 mallissa erilainen perävälitys tai erilailla välitetty loota? Mulla ois sellainen ylimääräisenä. Vuosimallia 95 ja on vielä sitä vanhempaa koppaa. Se on kevyt kuormuriksi kyllä alunperin leimattu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
tuttu ongelma.. mulla oli aikoinaan 205r16 renkaat alla joka hiukan helpotti ongelmaa..
mutta muistelisin kuulleeni että lt jossa on 14" vanteet olisi pidempi perävälitys, mutta tämä täysin kuulopuhetta |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kaverilla oli LT jossa sama ongelma. Oli kylläkin vanhempaa mallia.
Oli ns luotettavalta taholta kuullut että turbokoneisissa on pitempi välitys. Käytettyä sellaista ei mistään löytynyt joten kaveri osti uuden akselin joka maksoi muistaakseni 27000 markkaa. Arvatkaa oliko uudessa akselissa sama välitys ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vanhat pyöreälamppuiset 35:set olivat paripyörillä, mutta taisivat siirtyä yksikköpyöriin myöhemmin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli joskus 40 paripyörillä ja rengaskoko 185/14
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli joskus 10v sitten vanhakoppainen pitkä/korkea LT35 2.4TDIC -95.
Piristettynä oli ihan mukava mennä leuhuuttaa trailerikin perässä reipasta satasta, kun kone ei huutanut kovilla kierroksilla. Lisäksi on ollut noita 2.4D/TDIC -Volvoja ja niitä on sähköisellä ja keppivetoisella 5-vaihteella. Molemmat versiot on ylivaihteilla. Välityssuhteita en jaksa muistaa, mutta siinähän ne on yleisesti 0.8 paikkeilla. Laatikot sinällään saa sopimaan Volkkariinkin, ainoastaan vaihdevivustojen ja kardaanin pituuden kanssa saattaa tulla askaretta. Juuri purin tuollaisen Volvo 740 2.4D -85 osiksi, joten siinä olisi irrallaan tuollainen loikkarilaatikko. Olisi tuossa vielä purkamattakin tuollainen Volvo 740 2.4TDIC kovalla 5:lla, jos tarvii mittailla jotakin... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 14.11.2019 21:16 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole paripyörillä. Mutta se on välijäähyllä varustettu. Mitä sillä ajelin niin se loota on mielestäni samanlailla välitetty kuin vuoden 89 LT 31. Tuolla LT 31:llä pääsee kyllä yli 120 kelaamaan vauhtia. Yllättävän hyvä jopa ajaa tuossa vauhdissa. Siinä on metrillä pidennetty akseliväliä alkuperäiseen. Mulla oli myös LT 55 muinoin. Se oli vm.90 jos oikein muistan. Kyllä sillä pystyi 130 ottamaan mittariin.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Yksikköpyörät = 5x160 mm jako = erillisjousitettu etupää.
Paripyörät = 6x205 mm jako = jäykkä etuakseli. Nelivetoiset ovat yleensä myös yksikköpyörillä ja aina 6x205mm jaolla. Edit: 2 tai 3 kpl VW LT31D 6x14" vanteita löytyy, jako 5x160mm, jonkun päällä oli ikivanhat 205R14 kummit. Halvalla lähtee jos on tarvetta!
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 16.11.2019 10:21 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos sitten haluatkin, niin 9x20" Unimogin vanteita löytyisi, oikealla jaolla ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa sprinterit ja variot olla kovin hinnakkaita ja käsijarru oli muistaakseni joku kompurajuttu mikä ei koskaan toiminu. mut mites vanhanliiton MB 508, 609? Niihin hyvin useasti vaihdettu matkaperää...
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Noi mersun akselit vois olla ihan selvityksen arvoset. Kai noi vanhemmatkin on samalla pulttijaolla. Noita luulis maailmalla olevan enemmän kun LT:tä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volkswagen doppeli | joonaveckman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.11.2015 17:53 |
Myyty Volkswagen Polo SDi -00 | ajelija | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.04.2014 19:14 |
Pidempää jarruletkua bj-42 | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.02.2013 10:49 |
Sorentoon pidempää jousta | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.01.2010 16:16 |
Pidempää iskaria Rangen takapäähän | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.01.2007 12:00 |