Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.11.2019, 22:54
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 734
Perusasetus

Volkswagen LT.hen pidempää vitosta


Alkanut kyllästyttämään tuon kuljetusauton vitosen lyhyys tai perävälityksen tiheys. 80kmh vauhtia ylläpitäessä kone huutaa tasaista 3000 kierrosta.

Nythän välitykset on 1:6,17 2:3,23 3:1,84 4:1,27 ja 5:1,0. Perävälitys on 5,375.

Ykkönen on mukavan lyhyt ja autolla pääsee mukavasti mäessäkin liikkeelle, mutta vitonen saisi olla 0,8 tai jopa karvan harvempi. Perävälitystäkin voisi muuttaa ja kuulemma jotain malleja on ollut harvemmalla välityksellä mutta sellaisen löytäminen on käytännössä mahdotonta, koska joko nämä ovat maailmasta kadonneet tai sitten kukaan ei myy mitään.

Pitääkö sovittaa toisen auton taka-akseli?
Pitääkö sovittaa jonkun henkilöauton laatikko ja tyytyä totuuteen että ykkönen pitenee samalla?
Vai voisiko vitoselle sorvauttaa jossain uuden ratasparin?
Tai onko olemassa joku vielä helpompi ratkaisu.

Rengaskoon(195/75R16)muutos ei ole mahdollista, perää en halua korkeammalle ja nykyinen sarja on juuri uusittu.

Tarkennuksena VW LT55 -94

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2019, 14:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Onkohan lt 35 mallissa erilainen perävälitys tai erilailla välitetty loota? Mulla ois sellainen ylimääräisenä. Vuosimallia 95 ja on vielä sitä vanhempaa koppaa. Se on kevyt kuormuriksi kyllä alunperin leimattu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2019, 14:44
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

tuttu ongelma.. mulla oli aikoinaan 205r16 renkaat alla joka hiukan helpotti ongelmaa..

mutta muistelisin kuulleeni että lt jossa on 14" vanteet olisi pidempi perävälitys, mutta tämä täysin kuulopuhetta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2019, 14:56
JanneBlomgren JanneBlomgren ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Sipoo
Viestit: 995
Perusasetus

Kaverilla oli LT jossa sama ongelma. Oli kylläkin vanhempaa mallia.
Oli ns luotettavalta taholta kuullut että turbokoneisissa on pitempi välitys.
Käytettyä sellaista ei mistään löytynyt joten kaveri osti uuden akselin joka maksoi muistaakseni 27000 markkaa.

Arvatkaa oliko uudessa akselissa sama välitys
__________________
http://jangren.fi/

Tänään tehdään pönttö!

Kyllä jenkki on jees!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2019, 18:12
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 734
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Onkohan lt 35 mallissa erilainen perävälitys tai erilailla välitetty loota? Mulla ois sellainen ylimääräisenä. Vuosimallia 95 ja on vielä sitä vanhempaa koppaa. Se on kevyt kuormuriksi kyllä alunperin leimattu.
Ei taida olla paripyörillä

Lainaus:
tuttu ongelma.. mulla oli aikoinaan 205r16 renkaat alla joka hiukan helpotti ongelmaa..

mutta muistelisin kuulleeni että lt jossa on 14" vanteet olisi pidempi perävälitys, mutta tämä täysin kuulopuhetta
Tuohan on 2.4td koneella mikä on sama kuin takaveto volvoissa. Niissä taisi joidenkin mallien vitosen välitys olla luokkaa 0.8 ja ykkönen vastaavalla lailla pidempi. Se olisi mielenkiintoinen onko tuon LT:n ja volvon lootissa yhtäläisyyksiä että voisiko niitä sekoittaa Tai sopisiko sellainen suoraan

Lainaus:
Arvatkaa oliko uudessa akselissa sama välitys
Oli
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.11.2019, 18:51
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Ei taida olla paripyörillä
Vanhat pyöreälamppuiset 35:set olivat paripyörillä, mutta taisivat siirtyä yksikköpyöriin myöhemmin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.11.2019, 19:06
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Mulla oli joskus 40 paripyörillä ja rengaskoko 185/14
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2019, 21:12
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Itellä oli joskus 10v sitten vanhakoppainen pitkä/korkea LT35 2.4TDIC -95.
Piristettynä oli ihan mukava mennä leuhuuttaa trailerikin perässä reipasta satasta, kun kone ei huutanut kovilla kierroksilla.

Lisäksi on ollut noita 2.4D/TDIC -Volvoja ja niitä on sähköisellä ja keppivetoisella 5-vaihteella. Molemmat versiot on ylivaihteilla.
Välityssuhteita en jaksa muistaa, mutta siinähän ne on yleisesti 0.8 paikkeilla. Laatikot sinällään saa sopimaan Volkkariinkin, ainoastaan vaihdevivustojen ja kardaanin pituuden kanssa saattaa tulla askaretta.

Juuri purin tuollaisen Volvo 740 2.4D -85 osiksi, joten siinä olisi irrallaan tuollainen loikkarilaatikko.

Olisi tuossa vielä purkamattakin tuollainen Volvo 740 2.4TDIC kovalla 5:lla, jos tarvii mittailla jotakin...
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 14.11.2019 21:16
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2019, 14:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Ei taida olla paripyörillä
Ei ole paripyörillä. Mutta se on välijäähyllä varustettu. Mitä sillä ajelin niin se loota on mielestäni samanlailla välitetty kuin vuoden 89 LT 31. Tuolla LT 31:llä pääsee kyllä yli 120 kelaamaan vauhtia. Yllättävän hyvä jopa ajaa tuossa vauhdissa. Siinä on metrillä pidennetty akseliväliä alkuperäiseen. Mulla oli myös LT 55 muinoin. Se oli vm.90 jos oikein muistan. Kyllä sillä pystyi 130 ottamaan mittariin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.11.2019, 15:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Yksikköpyörät = 5x160 mm jako = erillisjousitettu etupää.
Paripyörät = 6x205 mm jako = jäykkä etuakseli.

Nelivetoiset ovat yleensä myös yksikköpyörillä ja aina 6x205mm jaolla.

Edit: 2 tai 3 kpl VW LT31D 6x14" vanteita löytyy, jako 5x160mm, jonkun päällä oli ikivanhat 205R14 kummit. Halvalla lähtee jos on tarvetta!

Viimeksi muokannut sisua45 : 16.11.2019 10:21
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.11.2019, 17:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Rengaskoon(195/75R16)muutos ei ole mahdollista, perää en halua korkeammalle ja nykyinen sarja on juuri uusittu.


Jos sitten haluatkin, niin 9x20" Unimogin vanteita löytyisi, oikealla jaolla Kantavuus riittää ilman paripyöriä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.11.2019, 17:37
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Taitaa sprinterit ja variot olla kovin hinnakkaita ja käsijarru oli muistaakseni joku kompurajuttu mikä ei koskaan toiminu. mut mites vanhanliiton MB 508, 609? Niihin hyvin useasti vaihdettu matkaperää...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.11.2019, 23:51
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 734
Perusasetus

Noi mersun akselit vois olla ihan selvityksen arvoset. Kai noi vanhemmatkin on samalla pulttijaolla. Noita luulis maailmalla olevan enemmän kun LT:tä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volkswagen doppeli joonaveckman O/M/V Ajoneuvot 0 21.11.2015 17:53
Myyty Volkswagen Polo SDi -00 ajelija O/M/V Ajoneuvot 2 25.04.2014 19:14
Pidempää jarruletkua bj-42 ahku Tekniikka & Jutustelu 1 14.02.2013 10:49
Sorentoon pidempää jousta Dojo Tekniikka & Jutustelu 0 01.01.2010 16:16
Pidempää iskaria Rangen takapäähän Niko Tekniikka & Jutustelu 5 19.01.2007 12:00


Sivu luotu: 12:13 (GMT +2).