Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2018, 22:23
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus Tehokas alv.väh. kelpoinen maasturi-/pikkariprojekti???

Autokuume meinaa lykätä taas päälle kun sain turhat mopeditkin vihdoin myytyä tallista seisomasta niin tekisi mieli joku projekti ottaa työn alle.

Onko ideoita suht kevyistä kamppeista josta saisi laillisesti tehoa kunnolla ulos (muista kuin MB)? Alvi väh. kelpoinen peli pitää olla.

Semmonen n. 300hp Hiluksi ois niinkuin unelmapeli mutta tommoisen rakentaminen taitaa jäädä kotomaan lainsäädännön takia haaveeksi eikö?
Minkävuotinen ja millä koneella oleva Hilux pitäis olla jos tehoja havittelee laillisesti? Onko joku tietty tekniikkaswappi mikä ois hyvä?


Pätkä G OM606 tekniikalla ois tietty kova mutta eipä ole paljoa aihioita tarjolla ja pakuina vielä vähemmän...
Ja mites noi ko. koneella tehtaalta tulleet taitaa olla vähäpäästöisiä jo vuosiluvunkin puolesta? Pitääkö siis olla <1992 vm. kampe ja siihen vaihtaa tekniikka jos meinaa ST Geetä rakennella?

Mites Patrolli? Onko mitään hyvää tekniikkaa tohon ja riittääkö vertailumalleissa tehot?

Auto ei siis tule mihinkään möyrimisoffiin vaan hauska peli sorateille ja ns. nurkka-ajeluun ois pikemmin ajatuksena.

Ja pitkä Duramax Letukkahan löytyy jo hallista eli isot jenkit ei nyt ole hakusessa...
Herääkö kellään mitään ajatuksia?


Viimeksi muokannut GKC : 08.01.2018 22:25
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2018, 00:04
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.750
Perusasetus

Helppo.
Patrol + bmw m57. Kevyt ja kestävä. Valmiita muutossarjoja löytyy.
https://youtu.be/U79z5lNIfp4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2018, 07:42
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Helppo.
Patrol + bmw m57. Kevyt ja kestävä. Valmiita muutossarjoja löytyy.
https://youtu.be/U79z5lNIfp4
Hyvältä näyttää mutta...
Mitenköhän leimasetä suhtautuu tommoseen??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2018, 09:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.769
Perusasetus

BJ tojo letukan pikkulohkolla luulis riittävän sykkeen nostatukseen sorateillä ja menee leimaan.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2018, 10:22
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
BJ tojo letukan pikkulohkolla luulis riittävän sykkeen nostatukseen sorateillä ja menee leimaan.
Joo. Miksei...
Ehkä dieseltekniikka kummiskin kiinnostelis enemmän.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2018, 13:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 9.292
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Ja mites noi ko. koneella tehtaalta tulleet taitaa olla vähäpäästöisiä jo vuosiluvunkin puolesta? Pitääkö siis olla <1992 vm. kampe ja siihen vaihtaa tekniikka jos meinaa ST Geetä rakennella?
Ei se ”vähäpäästösyys” oo enää reiluun pariin vuoteen ollut mikään raja. Nykyään Euro3-päästötasoa vanhempaan riittää letkulla konttorilla päästöt ja paikallaanolo-dB-mittaus. Ja tietysti asianmukainen penkkipaperi Trafin liitesivulla varustettuna.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2018, 14:17
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei se ”vähäpäästösyys” oo enää reiluun pariin vuoteen ollut mikään raja. Nykyään Euro3-päästötasoa vanhempaan riittää letkulla konttorilla päästöt ja paikallaanolo-dB-mittaus. Ja tietysti asianmukainen penkkipaperi Trafin liitesivulla varustettuna.
OK!

Ei ole hetkeen tullut seurattua lakipykäläviidakkoa...
Oliko näistä joku threadi varmaan..? Täytyykin googlailla.
Kiitos!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.01.2018, 20:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 9.292
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Oliko näistä joku threadi varmaan..?
Tossahan tuo vähän alempana on vielä pinnalla, miten lie mitään sieltä löytää, mut aloitusviestissä linkit ohjeisiin: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=133002
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.01.2018, 21:25
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 792
Perusasetus

Siitä videota motivaation nostattamiseksi https://www.youtube.com/watch?v=amOoO4fBqqY

Edit. Porissahan näkyy olevan myynnissä hyvä aihio. 3 litranen pätkä paku ja automaattilaatikolla.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 09.01.2018 21:29
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.01.2018, 22:02
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Helppo.
Patrol + bmw m57. Kevyt ja kestävä. Valmiita muutossarjoja löytyy.
https://youtu.be/U79z5lNIfp4
Tää alkoi kiinnostella ihan tosissaan!

Onpa joskus ollut e39 530D Bemu itelläkin niin on tuttu moottorikin.
Tonnilla näköjään saa noita bemarinraatoja jo...

Osaako MaTTi sanoa tommosen swapin leimaamisesta mitään?

Puolassa näkyvät noita paljon tehneen jostain syystä. Nyt kun löytäis vielä enkuksikin jotain videoo/infoo tosta swapista niin ois jees. Puola kun ei oo ihan vahvin vieras kieli itellä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.01.2018, 22:13
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Siitä videota motivaation nostattamiseksi https://www.youtube.com/watch?v=amOoO4fBqqY

Edit. Porissahan näkyy olevan myynnissä hyvä aihio. 3 litranen pätkä paku ja automaattilaatikolla.
Jep!!!

DieselpumpUK:n videoita on tullut kateltua kyllä..

Tilanne on nyt vähän ollu ton Letukan tulon jälkeen just toi että ei tehoa sillai älyttömästi tartte olla kuhan kuivalla asvaltilla jaksaa takarenkaita tyhjää pyörittää...

Ja mites toi 2LT Toistkun koneen virityspotentiaali sitten oli? Siis sillai järkevästi ettei ihan heti hajoa..
Hiluxi kuitenkin kiinnostelee ehkä kopaltaan eniten mutta kun on ne niin lussuja vaan kaikki yleensä...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.01.2018, 22:16
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 244
Perusasetus

Fin-Turbolla käväsin syksyllä ostoksilla ja juttusilla.

Volkkari taitaa olla kirosana Offipalstalla, mutta jos hattu ei ahdista -->
2-litraisesta Amarokista "pikku" muutoksilla 163 -->257 hv ja vakio 400 Nm vääntö kasvanee samassa suhteessa. "Pikku" tarkoittaa dpf offia, turbomuutosta ja ohjelmaa. Coolerimuutosta myös suosittelivat.

Ajo-ominaisuuksista ei tarvitse samana päivänä puhua, jos se Hilux on lähtökohta. Toinen on auto ja toista pitäisi voida ajaa T-kortilla
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.01.2018, 22:21
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Fin-Turbolla käväsin syksyllä ostoksilla ja juttusilla.

Volkkari taitaa olla kirosana Offipalstalla, mutta jos hattu ei ahdista -->
2-litraisesta Amarokista "pikku" muutoksilla 163 -->257 hv ja vakio 400 Nm vääntö kasvanee samassa suhteessa. "Pikku" tarkoittaa dpf offia, turbomuutosta ja ohjelmaa. Coolerimuutosta myös suosittelivat.

Ajo-ominaisuuksista ei tarvitse samana päivänä puhua, jos se Hilux on lähtökohta. Toinen on auto ja toista pitäisi voida ajaa T-kortilla
Amarok on varmasti tosi hyvä auto mutta tässä on nyt ihan puhtaasti harrasteauto hakusessa ja rakentelu sekä turbodiesel viritysjuttuihin perehtyminen ite tekemällä niin on vanhempi peli siksikin hakusessa... Hinnasta tietty puhumattakaan.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.01.2018, 23:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 1.678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Ajo-ominaisuuksista ei tarvitse samana päivänä puhua, jos se Hilux on lähtökohta. Toinen on auto ja toista pitäisi voida ajaa T-kortilla
Uudemmat vaihtoehdot ollu ehkä sensuuntasia jos haluaa henkilöauton korvata pickupilla.

Mielestäni pitkään on tavara-autot ollut sellaisia, että niillä ajaa nopeusrajoituksen mukaan jos ne on kunnossa. Oliko 1974 omall kohdal 406 lava Mersu poikkeus tähä ja siinä oli 2,2 Mersun pystärin kanssa sama diesel, lyhyt välitys ja väljä ohjaus.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.01.2018, 00:06
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.750
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Tää alkoi kiinnostella ihan tosissaan!

Onpa joskus ollut e39 530D Bemu itelläkin niin on tuttu moottorikin.
Tonnilla näköjään saa noita bemarinraatoja jo...

Osaako MaTTi sanoa tommosen swapin leimaamisesta mitään?

Puolassa näkyvät noita paljon tehneen jostain syystä. Nyt kun löytäis vielä enkuksikin jotain videoo/infoo tosta swapista niin ois jees. Puola kun ei oo ihan vahvin vieras kieli itellä...
Siis kyllä ja täysin laillinen. M57 riippuen tyypistä, saa ihan mukavasti vaatimasi tehot. Loppuunsa ei hyvin kalliiksikaan tule, tosin kaikki on suhteellista..

https://m.facebook.com/Extrem4x4Euro...512568/?type=3

http://www.pmcmotorsport.com/53,adapter-bmw-m57.html

http://www.sklep.extrem4x4.pl/index....-patrol-3-0-di

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F252743049998
Tässä ebay linkissä hyvää tietoo. Eli isolootanen patrolli aihioiks. Tai isompi loota 2.8 tilalle jos ei jo ole?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.01.2018, 08:08
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Jep.

Entäs LJ70 ja siihen tekniikanvaihto? OM606/605 onnistuuko?
Saahan tota vissiin edelleen uutenakin jopa V8 padallakin niin luulisi vertailuun riittävän tehot...?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.01.2018, 08:11
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.042
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Amarok on varmasti tosi hyvä auto mutta tässä on nyt ihan puhtaasti harrasteauto hakusessa ja rakentelu sekä turbodiesel viritysjuttuihin perehtyminen ite tekemällä niin on vanhempi peli siksikin hakusessa... Hinnasta tietty puhumattakaan.
Tässä ny vajaan vuoden aijan vierestä seurannu elämää tollasen amarokin kanssa ni ei tulis ikinä mielee tollasta ostaa,2 l tuplaturbo vikaa on vian perää eikä oo mitää halpoja remontteja.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.01.2018, 19:17
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Tässä ny vajaan vuoden aijan vierestä seurannu elämää tollasen amarokin kanssa ni ei tulis ikinä mielee tollasta ostaa,2 l tuplaturbo vikaa on vian perää eikä oo mitää halpoja remontteja.
Ja minulla vajaan kuusi vuotta / 200 tkm ollut tollanen. 100 tkm menty +30 hv:lla. Niin on 2l tuplaturbo. Eikä ole kalliita remontteja vastaan tullut, no taka-akselisto vaihdettiin uutena takuuseen, olisi ollut kallis paukku maksaa. Ite olen kyllä ajanutkin.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.01.2018, 23:59
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.026
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Jep.

Entäs LJ70 ja siihen tekniikanvaihto? OM606/605 onnistuuko?
Saahan tota vissiin edelleen uutenakin jopa V8 padallakin niin luulisi vertailuun riittävän tehot...?
Ei ole kyllä LJ70 samaa mallisarjaa kuin 1VD-FTE-koneiset pätkä-70-sarjaset tai edes 90-luvun HZJ70-sarjaset. Kojelauta on sama kuin HZJ mutta muutoin täysin eri autoja. LJ70 ja LJ78 on light duty ja kaikki muut 70-sarjaset mallit heavy duty.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 12.01.2018, 01:42
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ei ole kyllä LJ70 samaa mallisarjaa kuin 1VD-FTE-koneiset pätkä-70-sarjaset tai edes 90-luvun HZJ70-sarjaset. Kojelauta on sama kuin HZJ mutta muutoin täysin eri autoja. LJ70 ja LJ78 on light duty ja kaikki muut 70-sarjaset mallit heavy duty.
OK. Kiitos selvennyksestä!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.01.2018, 05:53
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Pätiälä
Viestit: 2.033
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Ei ole kyllä LJ70 samaa mallisarjaa kuin 1VD-FTE-koneiset pätkä-70-sarjaset tai edes 90-luvun HZJ70-sarjaset. Kojelauta on sama kuin HZJ mutta muutoin täysin eri autoja. LJ70 ja LJ78 on light duty ja kaikki muut 70-sarjaset mallit heavy duty.
Aivan varma ettei voi käyttää hzj70 vertailumallina?
Toki alusta ja akselit vastata vertailuautoa jne. Hd alusta on lehtijousilla, mutta jos päivittää alustan ja akselit vastaamaan hdj80?

No jokatapauksessa om606 saa lj70 laittaa?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.01.2018, 19:31
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 753
Perusasetus

Miten jos kerran om606 saa laittaa lj70.seen niin riittääkö perustelut myös Hiluxiin?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 12.01.2018, 19:51
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Pätiälä
Viestit: 2.033
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Miten jos kerran om606 saa laittaa lj70.seen niin riittääkö perustelut myös Hiluxiin?
Jos ei koneen massa, tehot ja vääntö mene yli sallitun, niin miksei?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.01.2018, 20:36
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 792
Perusasetus

Väännöllä ei ole väliä. OM606 turbossa on 177 hevosvoimaa ja tehokkaimmasta alkuperäisestä saa nousta 20%. Eli pitäis löytää alkuperäinen kone, jossa on 148hp tai enemmän. Sitten auto punnitaan kuormattuna, jos ei massat ylity otteessa olevista niin asia kunnossa. Hiluxissa ei liene ongelmaa sen suhteen.
Aloittaja halusi laillisesti sen ~300 heppaa mikä ei ainakaan vanhaan hiluxiin onnistu.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 12.01.2018, 20:47
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.750
Perusasetus

Tai vastaavasti vertailuna "vapari" 606 (136hp) jälki turbona, vaikka se olisikin alkuperänen turbo, mutta...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu väh. 5-paikkainen "pieniveroinen" Maasturi Teemu.R O/M/V Ajoneuvot 1 28.09.2016 08:56
Myyty Toyota Hilux 2015 INVINCIBLE alv väh.kelpoinen mersuana O/M/V Ajoneuvot 1 07.05.2016 20:01
Ostetaan maasturi väh.5 paikkanen husky O/M/V Ajoneuvot 2 03.11.2014 00:18
Myydään Ford Ranger Super Cab 2.5TD 4x4 -06 180 tkm. H.13700€ (alv. väh. kelp.) Trophy O/M/V Ajoneuvot 2 22.08.2014 13:23
Myyty Arcticcat VP 400 4x4 maastomönkijä -06 4500€ ALV.väh.kelp Mikedeus21 O/M/V Ajoneuvot 8 18.11.2008 14:03


Sivu luotu: 14:08 (GMT +2).