Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2017, 12:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Miksi ajaa ammattikuljettajana ylinopeutta?


Nykyisin tulee aika pienestäkin ylinopeudesta sakkoa ja tuuminut, että sellainen auto olisi melkein mukavampi ajaa, joka tietäisi automaattisesti mikä on nopeusrajoitus. On nimittäin niin, että joskus tulee ajettua myös liian hiljaa vieraammilla teillä jos ei ole täysin selvillä mikä rajoitus on. Esim. Mersussa on henkilöautossakin miellyttävä LIM-toiminto, siihen pitäisi vaan saada oikea nopeusrajoitus automaattisesti.

Tämä pohdinta liittyy osaksi siihen kun 80 km/h nopeusrajoitus on niin yleinen, että sen kanssa joutuu tulemaan toimeen vaikka olisi kuinka ripeä auto.

Itselle tuli taksihommista muistona, ettei ylinopeudesta ollut kuljettajanäkökulmasta hyötyä. Jos ajoi jotain etukäteen sovittuja reittejä ja päivä oli suunniteltu etukäteen, liian ripeä toiminta olisi pidemmän päälle voinut tuoda, että aikataulut suunnitellaan liian tiukoiksi. Ehkä yksi haaste on vaikka itse tietää, että rauhallisen ammattimainen toiminta ja ajaminen on parasta, harva kuitenkaan kiittää jos vaikka huonon kelin takia aikataulu vähän venyy - eli ulkopuolelta tulevat kannusteet turvalliseen ajoon vähissä. Yhtenä näkökulmana jos liikenteessä kuitenkin kaikesta hyvästä yrityksestä huolimatta sattuu jotain, niin on parempi jos on toiminut laillisesti.

Sekin on huomionarvoista koska kuljetushommista ei mahdottomia tienaa, ei ole mielekästä saada sakkoja.

Vaikuttaisi kuitenkin olevan, että raskaassa liikenteessä harva viitsii ihan 80 km/h ajella. Täällä varmaan on aiheesta kokemusta, olisi kiinnostanut mikä logiikka on raskaassa liikenteessä jos vauhtia on liikaa? Eikö ylinopeudella saatu hyöty kostaudu kuitenkin kokonaisuuteen liian kireinä aikatauluina jos matkantekoa lievällä ylinopeudella pidetään normaalina? Jos rekkakuskin on pakko ajaa ylinopeutta, niin mielestäni siinä bisneksen huonoa kannattavuutta kaadetaan kuljettajan niskaan.

http://www.ksml.fi/kotimaa/Raskas-li...37577#cxrecs_s

Esimerkiksi busseihin auttaisi sellainen systeemi, jossa kyytiin haluaja voisi puhelimestaan katsoa missä bussi menee ja samalla näkisi, että bussi on todellakin tulossa. Kuljetusyritys voi seurata autojensa liikettä tietoteknisesti - mielestäni kuitenkin homma voidaan suunnitella laillisten nopeuksien pohjalta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2017, 12:57
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

asut helsingissä ja 80 nopeudella ajoaika loppuisi mäntsälässä ja rajotinta vasten ehtisit kotia. kiva jäädä pe vielä yöksi sinne mäntsälään.

kyllä toi on niin hullu ammatti muutenkin nykyään että huhhu. olis se jos joka duunissa sais sakkoa kun teet vähän ylitöitä..

ja kumpi sitten on ajokuntoon nähden oikeasti parempi, se että jäät 20.00 nukkumaan 100km päähän kotoota ja sitten aamu viideltä lähet tokkurassa suhaan himaan. vaiko se että oisit ottanu 20.00 kahvin ja ajanut kotia vaikka ajoaika jo loppui..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2017, 13:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.945
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
kyllä toi on niin hullu ammatti muutenkin nykyään että huhhu. olis se jos joka duunissa sais sakkoa kun teet vähän ylitöitä..
Kuljetusammattia varjostaa sellainen toimintakulttuuri, että kuljettajan suuhun meinaa tulla isompi pala kuin kunnolla pystyy niellä.

Jos mä lähtisin omalla autolla ajaa johonkin siltä pohjalta, että tykkään ajaa ja nähdä maisemia, kyllä mulla olo varmaan jo kuudessa tunnissa rupeaa olemaan, että nyt voisi tehdä jotain muuta. Esimerkiksi taksissa sellaista päivää moni pitäisi turhan lyhyenä ja rengeiksi valikoituisi sellaisia, jotka jaksaa tehdä extreme vuoroja, mutta hekin yleensä kyllästyy alaan pidemmän päälle. Bussikuskien voi olla hankalampi järjestää itselleen vaikka fiksuja ruokataukoja, eli taksi on siinä ehkä parempi.

Omasta mielestäni kuljetusala tulisi remontoida "Make driving great again!" ja hakea siihen tehokkuutta muulla tavoin kuin kuljettajien kustannuksella. Nyt on rekat parempia kuin koskaan, mutta alalla kai jo jonkin verta mainetta, ettei sinne ole fiksua hakeutua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.02.2017, 16:02
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.239
Perusasetus

Näin itse miettinyt


Sen vähän mitä ajat ylinopeutta ja olet aiemmin kotona. Eli tienaat vapaata sillä itsellesi. Omasta mielestä sitä ei korvaa mitkään ylityölisätkäät (mikäli edes on sellaisia)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2017, 16:20
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.553
Perusasetus

Kaveri oli pitkään kuljetusalalla, ei ajanut pitkää linjaa mutta tässä eteläisessä Suomessa pyöri isoilla autoilla.
Tällä oli aika lujasti iskostunut päähän että ylinopeuksia ei ajella vaikka pomo kuinka huutaisi, ja ajaa siviilissäkin kadehdittavan rauhallisesti rajoitusten mukaan. On muutenkin rauhallinen heppu mutta joskus tästä oli keskustelua niin meinas vaan että mitä hittoa se polttaa korttinsa tai laskee sakkoja/vuosi jonkun toisen puolesta? Vaikka firma korvaisikin sakot niin korttiin jää merkinnät.

Mulla on semmoinen mielikuva että sen kanssa joskus juorusin puhelimessa kun sanoi että nyt on pikku tauko tässä tien päällä. Ihmettelin että mikäs tauko siellä nyt on, ja kun heppu kuulosti vähän ärtyneeltä? Sanoi että on tässä x-levikkeellä parkissa, ja on niin kauan kun pomolla muuttuu ääni kellossa. Oli kuulemma soitellut ja painostanut ajamaan lujempaa, kaveri oli tähän omien sanojensa mukaan vastannut et puhelu loppuu just tähän ja soita takas kun oot muuttanu mieles. Auto seisoo tässä just tasan niin kauan kun asia sovitaan. En enää muista kauanko oli ollut lopulta parkissa mutta puhutaan vartista-puolesta tunnista ennenkuin pompsa tai joku toinen isompi viskaali oli soittanut ja laukaissut tilanteen.
Eikä ole syytä epäillä jutun todenperäisyyttä kun heppu on just sellainen leppoisa nalle-karhu joka on sitten tarpeeksi ärsytettynä saatta "lyödä nyrkin pöytään".

Kiekkojuttuja joskus sääteli kun oli just noita tilanteita jossa ajoaika olisi loppunut "Mäntsälään".

Nyttemmin ajot on loppu kun tuli mitta täyteen. Tiukat aikataulut, mulkut kanssa-autoilijat, vinkuvat asiakkaat, parikytävuotta se jaksoi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 25.02.2017 16:29
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2017, 16:33
Joni. Joni. ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 17
Perusasetus

Mä oon sitämieltä että yli-innokkaat kuskit on pilannu ton rahtihomman. Totta helvetissä työnantaja palkkaa kuskin joka ajaa 70km/h alueella mielellään rajotintavasten tauot pitää kuormaalastatessaan ja taas painaa menemään verrattuna kaveriin, joka ajaa rajotustenmukaan pitää tauot taukoina ja tekee vähemmän fyrkkaa firmaan, mutta noudattaa säännöksiä. Tappiotahan se tekee kun noi ajoajat on mitä on..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2017, 16:36
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.239
Perusasetus

Selvennystä vielä


Itse ajan siis 80:km/h rajoitusalueella 85-85km/h eli 5-6km/h yli rajoitusten siitä kun poliisi vähentää 3km/h niin eivät ole sakkoja vielä kirjoitelleet...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.02.2017, 18:26
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 216
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ajelija Näytä viesti
Sen vähän mitä ajat ylinopeutta ja olet aiemmin kotona. Eli tienaat vapaata sillä itsellesi. Omasta mielestä sitä ei korvaa mitkään ylityölisätkäät (mikäli edes on sellaisia)
Eikös se työ kotiolot aina voita
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2017, 18:59
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.239
Perusasetus

Niin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Eikös se työ kotiolot aina voita
Onhan Se välistä niinkin
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.02.2017, 19:24
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Nopeus?


Rupesin yrittäjäksi ja päätin että sakkoja en maksa, olenkin nyt ajanut aina kruisella sallittua nopeutta kun mahdollista ja nyt huomaa kun rekat, kuormurit ja kaikki muutkin menee vasemmalta ja oikealta ohi? Itse ajelen vain oman firman osien ja tarvikkeiden hakuja joten ei kukaan huohota niskaan.

Ennen ei huomannut kun itekkin ajelin samoin.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 25.02.2017 22:06
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.02.2017, 20:46
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Työmatkalla motarilla on jo pariin kertaan painanut kuljetusliikkeen pakettiauto ensin ohituskaistalla ihan perään kiinni, vilkutellut valoja ja jatkanut holtitonta ylinopeuttaan.

On ollut varmaan mukava yllätys kuljettajalle lukea esimiehen kanssa sähköpostia, jossa todetaan, ettei enää tartte meidän firmalle kuljettaa mitään. Pari tyylinäytettä liikenteen vaarantamisesta ja asenneongelmasta riitti.

Turvallisia ja järkeviä ajoja ammattilaisilta odotellen
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.02.2017, 21:34
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Juu saman havainnon olen tehnyt tässä parinviikon aikana Hamina-Porvoo välillä mulla sprinteri menee gps mukaan 86km/h niin aina on joku rekka rinnalla menossa ohi, oli keli mikä tahansa kuten torstaina siinä sitten roikutaan kilometri tolkulla rinnalla kun ei vauhti riitä tai sitten käännetään surutta omalle kaistalle kun vetäjä on ohitse...onks tää nyt sitten sitä direktiivi päivien tuomaa oppia?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.02.2017, 21:37
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Miksi kukaan muukaan ajaa ylinopeutta? Nopeutta pitää olla aika reilusti ylimääräistä ja matkaa reilusti että päivässä saa esim. 15 minuuttia säästettyä aikaa. Varsinkaan vapaa-ajalla sillä ajalla ei ole kauheasti merkitystä. Tosihan se on että kuljetusalalla usein aikataulut on ihan älyttömiä ja herkästi sitä yrittää kompensoida nopeudella. Ajoaikalaki on osasyyllinen. Mulla oli viimeisinä vuosina kun jakeluautoa ajoin, sellainen reitti että ajoaika loppui monta kertaa viikossa vähän ennen kotia. Ei niistä silti sakkoa tullut koskaan vaikka ratsioita olikin. Kyllä sen poliisikin ymmärsi, että en alkanu pitämään 45min taukoa puoltatuntia ennen työpäivän loppua.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 25.02.2017, 21:43
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Työmatkalla motarilla on jo pariin kertaan painanut kuljetusliikkeen pakettiauto ensin ohituskaistalla ihan perään kiinni, vilkutellut valoja ja jatkanut holtitonta ylinopeuttaan.

On ollut varmaan mukava yllätys kuljettajalle lukea esimiehen kanssa sähköpostia, jossa todetaan, ettei enää tartte meidän firmalle kuljettaa mitään. Pari tyylinäytettä liikenteen vaarantamisesta ja asenneongelmasta riitti.

Turvallisia ja järkeviä ajoja ammattilaisilta odotellen
Miten hiljaa tai kovaa sä ohituskaistalla ajelet motarilla?

Tuota samaa tulee kyllä itsekin tarkkailtua, kun aika monta kuorma-auton kuljettajaa tulee työllistettyä omalla työllä. Ainoastaan kerran on 10 vuoden aikana tuota korttia tarvinnut käyttää.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 25.02.2017, 22:09
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Ylinopeus?


Joo, mitäs jos kaikkia nopeuksia nostettais vaikka 10kmt.
Ajaisko taas kaikki ylinopeutta vai tuntuisiko jotta nyt nopeus olis kohillaan??

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Miksi kukaan muukaan ajaa ylinopeutta? Nopeutta pitää olla aika reilusti ylimääräistä ja matkaa reilusti että päivässä saa esim. 15 minuuttia säästettyä aikaa. Varsinkaan vapaa-ajalla sillä ajalla ei ole kauheasti merkitystä.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.02.2017, 22:34
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Miksi kukaan muukaan ajaa ylinopeutta? Nopeutta pitää olla aika reilusti ylimääräistä ja matkaa reilusti että päivässä saa esim. 15 minuuttia säästettyä aikaa. Varsinkaan vapaa-ajalla sillä ajalla ei ole kauheasti merkitystä. .
Laskepa uudestaan. Esim 500 km matka henkilöautolla ja sen kun itse aikoinaan aina ajelin henkilöautolla mittarin mukaan 20 km/h ylinopeutta ja ohitin heti kun paikka oli. Eli todellista ylinopeutta silloin oli n 15 km/h ja sakkoja siitä ei ikinä tullut. Aikaa säästyi roimasti. Nykyään käyttiksenä kuorkki ja tuo puuttumiskynnyskin niin pieni... Sujuvalta tuntisi ja tuntuu usein ajaa rajoituksia ja rajoitinta kovempaa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.02.2017, 00:19
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Laskepa uudestaan. Esim 500 km matka henkilöautolla ja sen kun itse aikoinaan aina ajelin henkilöautolla mittarin mukaan 20 km/h ylinopeutta ja ohitin heti kun paikka oli. Eli todellista ylinopeutta silloin oli n 15 km/h ja sakkoja siitä ei ikinä tullut. Aikaa säästyi roimasti. Nykyään käyttiksenä kuorkki ja tuo puuttumiskynnyskin niin pieni... Sujuvalta tuntisi ja tuntuu usein ajaa rajoituksia ja rajoitinta kovempaa.
Mietippä uudestaan mitä kirjoitin. Vai meinaatko että kaikki ylinopeutta ajavat on ajamassa juuri 500 kilometrin matkaa?
Tuolla matkalla 15km/h ylinopeudella voi parhaimmillaan säästää aikaa noin 45min. Yöllä voi onnistua, mutta päivällä on joku jarruna edessä vähän väliä jolloin keskinopeus laskee ja ajosta tulee tempoilevaa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 26.02.2017, 07:13
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Question

Ylinopeuttako


Juu, rajotinta vasten, joo

http://yle.fi/uutiset/3-9479816
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 26.02.2017, 07:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Esim 500 km matka henkilöautolla ja sen kun itse aikoinaan aina ajelin henkilöautolla mittarin mukaan 20 km/h ylinopeutta ja ohitin heti kun paikka oli. Eli todellista ylinopeutta silloin oli n 15 km/h ja sakkoja siitä ei ikinä tullut. Aikaa säästyi roimasti
Eli ajattelit vain itseäsi, et muiden tielläliikkujien turvallisuutta ? Ei mutta joo, sinäjän oletkin teiden todellinen kynämies ja osaat ajaa autoa paremmin kuin kukaan muu. Ei sulla sattumalta ole Audi alla....
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 26.02.2017, 08:49
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Eli ajattelit vain itseäsi, et muiden tielläliikkujien turvallisuutta ? Ei mutta joo, sinäjän oletkin teiden todellinen kynämies ja osaat ajaa autoa paremmin kuin kukaan muu. Ei sulla sattumalta ole Audi alla....
Ei audikuskit oo pahoja mutta ei oo yks eikä kaks kertaa kun mustalla varkkuvollella painetaan motarilla 130 ajavan henkilöauton ohi, nimittäin 500 muuli perässä
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.02.2017, 09:24
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Talking

Ylinopeutta.


Jokainehan ajaa paremmin kun muut, vai mitä?
Kaikki häiriöt ja onnettomuudet johtuvat aina jostain toisesta?

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 26.02.2017, 09:45
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Miten hiljaa tai kovaa sä ohituskaistalla ajelet motarilla?

Tuota samaa tulee kyllä itsekin tarkkailtua, kun aika monta kuorma-auton kuljettajaa tulee työllistettyä omalla työllä. Ainoastaan kerran on 10 vuoden aikana tuota korttia tarvinnut käyttää.
Mulla oli 115 ohituskaistalla. Mulla on normaali nopeus oikeammanpuoleisella kaistalla on 107. Sillä pysyy justiinsa mopoautojen tahdissa.

En minä tänne vittuillakseni kirjoittele. On vaan niin noloa kun se kuljetusfirman logo on siinä kopin kyljessä. Ylinopeudella ei ole mainosarvoa. Ehkä jollekin muulle mutta ei mulle joka arvostan sitä että paketit siellä kyydissä etenee muiden turvallisuutta vaarantamatta.

Ihan miten vaan, mä äänestän jaloillani...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 26.02.2017, 11:37
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Se mitä työmatkalla ja työpaikalla tulee seurattua etenkin raskaan liikenteen touhuja, niin melkoista menoa on etenkin Kehä III:lla. Työpaikalla sentään älyävät yleensä jotenkuten noudattaa väistämissääntöjä, mutta siinäkin lie osansa sillä että ne ei enää olekaan tien suurimpia ja painavampia käyttäjiä.


Sen sijaan maantiellä niin käsittämätöntä urpoilua tullut vuosien varrella vastaan että ei voi ymmärtää. Pääkallokeleillä ajetaan samaa nopeutta kuin kuivalla kesäkelillä, ja auta armias jos ajat peilijäisellä tiellä pöllyävässä pakkaslumessa 60-70km/h joka sekin on jo keliin nähden liikaa, niin rekkamiesten pitkät vilkkuu takana ja sivuilla, ja monesti vielä torvikin soi. Se, että keskiverto pikkuautoilija urpoilee ei sinänsä ole sen parempi juttu, mutta mieli tekisi kuvitella että ammattiautoilijat olisi pätevämpiä. Todellisuus kuitenkin usein tuntuu ihan toiselta. Toki varmasti tässäkin on se, että pienehkö osa pilaa kaikkien maineen, eikä kaikki missään nimessä aja päin helvettiä. Silti niitä urpoilijoita tuntuu olevan enemmän kuin liikaa.

Vaikka itsekään en tiellä varsinaisesti nysvää ja normisti on se 3-5km/h todellista nopeutta yli rajoituksen maantiellä, niin ihmetyttää tuo raskaan liikenteen touhu etenkin huonolla ajokelillä ja/ tai ruuhkissa ajaessa.
Duunissa meillä on 30km/h rajoitus satama-alueella, ihan hirveästi ei aina naurata kun joku neropatti pukkaa 50-60km/h nopeudella kolmion takaa vaikka konttilukin eteen. Onneksi sieltä korkeudesta voi sentään ennakoida, ja kun painaa auton rekkarin mieleen niin portti kyllä hoitaa tarvittaessa homman niin että sille kuskille palvelu käy vähän hitaammin - ja tulee myös suullinen muistutus että miten alueella kuuluu ajaa. Yleensä on rauhoittunut, jos ei muuten niin sitten on vielä lähtenyt oman työnantajan puolelta muistutus firman suuntaan että kuski on nyt hyvä ja ajaa kuten liikennesääntöihin kuuluu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 26.02.2017 11:42
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 26.02.2017, 13:19
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Oliko se nyt viime perjantai kun oli se hurja lumipyry ja Lohjan kohdalla moottoritiellä kaksi ketjukolaria, joissa osallisina pari rekkaa ja 15 henkilöautoa. Anyway, sinä samaisena päivänä ja kellonaikana lähestyin Lohjaa toiselta puolelta, eli matkasin Länsiväylää/tie 51 Inkooseen saakka. Siuntiosta Inkooseen, eli n. 16km matkan, perässäni roikkui tappituntumalla rekka, vaikka ajoin koko matkan 82km/h, joka oli täysin kusipäinen siihen keliin, kun lumi pöllysi ja tie oli liukastakin liukkaampi. Olisin halunnut ajaa n. 60km/h, mutta takana tuleva rekka oli niin ahdistavan lähellä, ettei siinä voinut hidastaa, sen enempää kuin väistää pysäkillekään.
Eikä se ole ainut kerta, tuolla saa rajoitusten mukaan ajaessa about kaikkien vihat niskaansa ja se osoitetaan lähinnä perseessä roikkumalla ja tööttilemällä/valoja vilkuttelemalla. Puolustukseksi nää yleensä sanoo, että "jos et uskalla ajaa kovempaa nii mee vittu taksilla tai pysy kotona".
Mie en kyl mitään odota sen enempää kuin että pääsis vaan muuttamaan vittuun täältä etelästä.

Edit: Suomessa on valitettavasti aika suosittu tapa tehdä itsemurha ajamalla rekan keulaan, mikä on kyllä tosi kurjaa sitä rekkakuskia kohtaan. Suosittelisinkin itsarikandidaateille, että odottakaa, että kohdalle sattuu tällainen perseahdistelijarekkakuski (sillä niitä kyllä riittää), ja lyökää sitten sen edessä jarrut lukkoon. Siinä sais kumpikin osapuoli sitä mitä haluaa.
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 26.02.2017 13:28
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 26.02.2017, 15:47
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.880
Perusasetus

Joskusmaailmassa se että hoputettiin ajamaan lappu lattiassa tarkoitti sitä että kuski pisti "verhot kiinni" ja aloitti lakisääteisen tauon. Nyt jos sen teet niin tulee kenkää koska kommentti on aina "on siellä portin takana kuskeja vino pino".

En taida tuntea yhtään kuskia joka haluaisi ajaa ylinopeutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Missä kehtaa ajaa? Krisse Chit-Chat 21 05.05.2009 07:02
Uskaltaisitko ajaa? Moab Chit-Chat 20 28.11.2006 23:37
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56
Ylinopeutta ajavat ovat piittaamattomia! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 16:37


Sivu luotu: 02:26 (GMT +2).