Ostinpa tuossa kesällä G-mersun projektiksi ystävän innoituksesta. Ja autohan on aika kauheessa kunnossa, ruoste on ei-toivottuna vieraana päässy vierailemaan vähän joka puolella tätä autoa, sekä korissa että rungossa. Tarkoituksena siis nostaa kori pois rungon päältä ja yrittää käydä paikat läpi niin hyvin ku on mahdollista (siis ruosteen käsittely, maalaus, hajonneen vaihto uuteen ja niin edelleen). Ajatus oli tekniikka vaihtaa om606:een, mutta pitkähkön pohdinnan tuloksena näillä näkymin moottori pysyy om617, mutta vaihtuu turboversioon.
Nyt viikonlopun aikana sain aikaan paljon kun sama kaveri jolta innostus tähän G:hen tarttui, kävi kyläilemässä; lauantaina koppa oli nostoa vaille irti. Onneksi kaveri on tehnyt tämän irrotushomman jo kertaalleen niin ei tarvinnut pähkäillä mitä, miksi ja miten tarvitsee irrottaa.
Tänään toinen kaveri kävi traktorin kanssa kylässä ja kori nousi suhteellisen vaivattomasti rungon päältä pois.