Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   PätkäGprojekti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139154)

Nekrofiili 26.10.2015 21:03

PätkäGprojekti
 
Ostinpa tuossa kesällä G-mersun projektiksi ystävän innoituksesta. Ja autohan on aika kauheessa kunnossa, ruoste on ei-toivottuna vieraana päässy vierailemaan vähän joka puolella tätä autoa, sekä korissa että rungossa. Tarkoituksena siis nostaa kori pois rungon päältä ja yrittää käydä paikat läpi niin hyvin ku on mahdollista (siis ruosteen käsittely, maalaus, hajonneen vaihto uuteen ja niin edelleen). Ajatus oli tekniikka vaihtaa om606:een, mutta pitkähkön pohdinnan tuloksena näillä näkymin moottori pysyy om617, mutta vaihtuu turboversioon.

Nyt viikonlopun aikana sain aikaan paljon kun sama kaveri jolta innostus tähän G:hen tarttui, kävi kyläilemässä; lauantaina koppa oli nostoa vaille irti. Onneksi kaveri on tehnyt tämän irrotushomman jo kertaalleen niin ei tarvinnut pähkäillä mitä, miksi ja miten tarvitsee irrottaa.

Tänään toinen kaveri kävi traktorin kanssa kylässä ja kori nousi suhteellisen vaivattomasti rungon päältä pois.

vuorimies 26.10.2015 21:11

Mahtavaa, Gee-projekteja ei ole koskaan liikaa! Kuvia kehiin:D Ja ilo oli minun puolellani purkuhommissa

Nekrofiili 26.10.2015 21:15

😃 joo yritän laittaa paraikaa kuvia, mutta ei meinaa onnistua koska iPad

Nekrofiili 26.10.2015 21:20

2 Liiteet
Noniin tässä alkuun pari kuvaa, laitan enemmän myöhemmin kun saan nää laitteet funkkaamaan😀

vuorimies 27.10.2015 09:19

1 Liiteet
Onks tää sama auto ;)http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=183581

Nekrofiili 27.10.2015 21:16

Sama auto😬

Nekrofiili 27.10.2015 21:17

1 Liiteet
Siinä kuvaa

petr 27.10.2015 22:00

Varmaan nuo vanteet kannattaa vaihtaa myös kunnollisiin siinä rakentelun oheessa....:)

Bäkström 28.10.2015 09:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja petr (Viesti 1259263)
Varmaan nuo vanteet kannattaa vaihtaa myös kunnollisiin siinä rakentelun oheessa....:)

Eikai noissa tarvi kun keskiötä siirtää?

Et nollille, vähä korotusta ja levikkeet niin kyllä se siitä :D

petr 28.10.2015 09:51

Joo, jos perusmatsku on asiallista niin keskiöitä siirtämällä homma korjaantuu...

Nekrofiili 28.10.2015 11:20

Joo aiempi omistaja oliki modannu niitä runkoputkia et mahtuu kääntymään noi nakit, korotusta vaan ja levikkeitä perään😄

ika 28.10.2015 12:34

Onko siellä jotain isompaa muutosta tehty runkoon tuon kääntyvyyden parantamiseksi? Jos on, niin kuva olis kiva.

vuorimies 12.11.2015 08:15

Laitahan kuvia miltä runko näyttää:cool:

Nekrofiili 20.11.2015 00:38

1 Liiteet
Kuvatusta

Nekrofiili 20.11.2015 00:40

1 Liiteet
Siinäpä näkyy että runkopalkkia on viistetty että mahtuu nakit kääntymään

Nekrofiili 20.11.2015 00:44

1 Liiteet
Moottori ja jakis lähti alkuviikosta huis helvettiin. Seuraavaks purkamaan pirullinen metrimäärä putkee ja akselien kimppuun.

ika 20.11.2015 09:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nekrofiili (Viesti 1264484)
Siinäpä näkyy että runkopalkkia on viistetty että mahtuu nakit kääntymään

Kiitos. Vanteiden offsetista päätellen veikkailinkin jotain tällaista pientä modausta. Toiveikkaana kuitenkin kyselin josko jotain isompaa ideaa olis ollut meidänkin projektiin... ;)

Nekrofiili 20.11.2015 16:28

Korin korotus ois yks mikä ainaki itellä mielessä. Ja alustaa myös ;)

Vilkutin 21.11.2015 14:09

Jos tälläseen pistää pidemmät jouset ni vaatiiko semmoset kampperin korjaus epäkeskopuslat tukivarsiin tms ?

vuorimies 21.11.2015 17:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 1264808)
Jos tälläseen pistää pidemmät jouset ni vaatiiko semmoset kampperin korjaus epäkeskopuslat tukivarsiin tms ?

Omassa vakiollakin puslat pinteessä. Olisko paha jos hitsailis parempaan kulmaan, ainaki jos meinas korottaa

petr 22.11.2015 12:37

Riippuu korotuksen määrästä ja muiden asioiden kunnosta. 2" on ollut vielä pääsääntöisesti OK, sen jälkeen joillakin ei ole ongelmia ja joillakin on. Puslat "pinteessä"...lähinnä siis liian korkeilla jousilla ongelmat tulee siinä että, ulosjoustot on heikohkot kun rungon pään puslan "liikevara" on jo maksimissaan (toki vakio iskarit ottaa kiinni aikaisemmin), puslien kuluminen on nopeampaa ja kolmantena ongelmana suuresta korotuksesta johtuen ohjaus voi tulla levottomaksi muuttuneesta akselin kulmasta johtuen. Tätä viimeistä ongelmaa voi paikata niillä epäkeskopuslilla, mutta niiden vaihto ei auta noihin muihin ongelmiin. 2" kyllä on pääosin aika mukava määrä...ei tule isompia ongelmia ja saanee pienellä trimmauksella ja sopivan ET:n vanteilla kuitenkin pyörimään 36-37" gummit...sen isommat gummit vaatii jo muitakin fiksua muutosta ja tuo muitakin haasteita...

Vilkutin 23.11.2015 05:59

Kiitti hyvästä vastauksesta mul ajatuksena uusia jouset iskarit ja puslat jotta sais vähä ryhtiä renkaiksi 33" max 35 AT tms..
Kuha ny selviäis saanko ylipäänsä tota himoitsemaani yksilöä itelleni.

vuorimies 26.11.2015 10:28

Joko on runko paljaana? Tuossa olis kalu jolla sais jakiksen puslat vaihdettua: http://www.ebay.com/itm/Mercedes-Ben...36uWyQ&vxp=mtr

Tuuhan käymään ja kyttäilemään.


Sivu luotu: 20:18 (GMT +2).