Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2015, 08:16
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Pakoputken lämpötila?? +300c


Alkaa olemaan vaihtoehdot vähissä joten uusia ideoita kehiin...

Bensa pajero kyseessä 2.6 litrasella kaasarituhnulla, viimekaudella jo huomattiin että lattialle sijoitetussa eväskassissa suklaat suli ja juomat lämpes.. Silloin sitä ei sen ennempää ajateltu mutta nyt sattui olemaan lämpömittari käsillä, sillä mittaamalla sain komiat lukemat, putki alusta loppuun +300c takavaimentimen ulkokuori n.270c, melko kuumaa eikö??

Putki on muuten suora, lukuun ottamatta takavaimentajaa joka on pajeron orkkis..
Sytytys tarkistettu ja on kohdallaan, kierroksilla ennakko kasvaa niinkuin pitääkin, liian laihalla tuo ei ainakaan käy, tietysti jos kierroksilla menee seos laihalle nii sitten voi syy olla siinä.
Ketjukone joten nokanajoitus ei ainakaan ole perseellään, vetoja koneessa on sen mitä tuollaisessa tuhnussa voi olla eli putki ei ole tukossa..

Mitäs muuta??

__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2015, 09:34
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Millasen ajon jäläkeen nuo lukemat? Suikassa nousee vedossa pakolämmöt yli 600 asteen joten riittänee putken ulkopinnallekkin jotain.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2015, 09:36
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Jos se takapönttö on tukossa ja siksi ahistaa niin nostaa putken lämpöjä. Joskus tukossa olevassa vaimentajassa näkee ulkopuolen väristä missä kohtis tukos on.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2015, 11:03
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Eikös se selviä helpoiten ku silpasee pöntön pois, käy revittelee ja mittaa lämmöt sitten?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2015, 11:05
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Eihän tuo +300c ole vielä bensakoneen pakoputken lämmölle mitään.

Ajossa pakosarja/ putken alku on helposti 500-600c. Siitähän se lämpö sitten pidemmässä ajossa siirtyy kokoajan taaemmas.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2015, 11:11
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Bensassa energian määrä on vakio. Jos sitä ei saada muutettua voimakkaaksi pyörimisliikkeeksi, muuttuu se lämmöksi joko pakokaasun mukana tai syylärissä hukattavaksi.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2015, 11:18
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Jees, tuon lämpötilan saa helpolla putkeen kun ajaa noin 2 km eli kone saavuttaa normilämmöt.. Takavaimentaja jos on tukossa niin sehän vaikuttaa jo vetoihin, tuolla pärjää kuitenkin liikenteen joukossa oikein hyvin, juuri kävin kylillä ja 100kmh on helposti saavutettavissa ja kone kiertää kiihdytyksessä 5-6t rpm..
Eipä tuo lämpö mitään suurempia haittoja tee, kunhan muistaa putsailla turpeet pois :-D
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.09.2015, 14:56
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Pakoventtiili vuoto tekee kuulemma kans tuollaista. EI omakohtaista kokemusta mutta näin olen kuullut, eikä se järjelläkään ajateltuna kuulostais mitenkään utopistiselta.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.09.2015, 17:44
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Tuossa mitsun 2.6 bensatuhnussa on jotkut jetvalvet tms. kannessa joidenka pitäisi kierrättää pakokaasuja jotenkin, eli saattaa olla että puuman putki on kuuma sentakia...
Taisin meinaan poistaa noita moottorin ulkopuolella olevia ylimääräisiä ekovirityksiä "epähuomiossa"
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.09.2015, 17:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onnettoman laiska? mitä itse kerran ajoin tuommoisella, niin ei se lyhyenä ainakaan ollut mitenkään erikoisen laiska?
Ja jos 205-16 nakit alla, ja mittarivirhettä tavanomaiset, niin pitäs helposti heilahtaa se satanen mittariin.
Toki paljon laiskempi mitä esim 3-litrainen, mutta eipä taida olla paljo huonompi kiihtymään, mitä 3 litrainen pitkä automaatilla.

Minäkin kallistusin tuohon pakoputken tukkeutumiseen/pakoventtiilivikaan. ja tuo pakoventtiilivikaa voi yrittää selvittää tuolla infrapunalämpömittarilla, kun mittaa aivan kannen vierestä pakosarjan lähtyjen lämpötiloja.
Taikka yksitellen tulpanjohtoja irti, missä pytyssä kierrokset laskee vähiten, on jotain häikkää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.09.2015, 18:17
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Ei tuo mahdottoman laiska ole, kyl toi vapari patrollin pieksee 31" ei ole mittarivirhettä kuin n.3kmh ja sata on helposti saavutettava..
Tuo mikunin alipainekaasari vaan vittuili eikä avannut toista kurkkua, joten bensaa paloi ja kulkua ei ollut 20ltr=82km
Taidan testata tuon tulpanjohto homman, mutta vasta seuraavan kisan jälkeen ettei tule tressiä...
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.09.2015, 20:19
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.371
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Eihän tuo +300c ole vielä bensakoneen pakoputken lämmölle mitään.

Ajossa pakosarja/ putken alku on helposti 500-600c. Siitähän se lämpö sitten pidemmässä ajossa siirtyy kokoajan taaemmas.
Olisin vähän samaa mieltä tästä.....itellä oli toi lyhyt napero kanssa tolla koneella, ja kyllä se ihan pirtsakka peli oli. En kyllä muista noita putken lämpötiloja ihmetelleeni...en kyllä mittaillutkaan....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.09.2015, 21:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.321
Perusasetus

Oltiin 1987 kanarialla, ja meillä oli vuokra-autona lyhyt rättikattoinen 2.6 bensa Montero. Kaikki tietävät miksi se ei ole latinomaissa Pajero...

Kun ajoimme konetiellä, niin veli polki mittariin 150. Toisten suomi-turistien rellu 5 vuokra-auto tuli pers edellä vastaan, ei pärjännyt.

Katsoin netistä esitettä, mitsun mukaan kulkee 140.

Että siitä osviittaa suorituskyvylle, ei muutakuin syyspimeällä ja liukkaalla kokeilemaan.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.09.2015, 09:44
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Tollanen 300 astetta on aika vähän =) Mulla on se melkein 300 astetta jo 2minuutin käynnin jälkeen pakosarjan kollektorissa. Kerran yks virittäjä....kertoi että kun on peltisarja niin jokainen putki jos on 300 astetta niin kollektorissa on sillon pakko olla 1200 astetta.

No tuosta voidaan olla montaa mieltä mutta onhan se matematiikkaa
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.09.2015, 09:58
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Tollanen 300 astetta on aika vähän =) Mulla on se melkein 300 astetta jo 2minuutin käynnin jälkeen pakosarjan kollektorissa. Kerran yks virittäjä....kertoi että kun on peltisarja niin jokainen putki jos on 300 astetta niin kollektorissa on sillon pakko olla 1200 astetta.

No tuosta voidaan olla montaa mieltä mutta onhan se matematiikkaa

Missäs lämmössä pelti/putki alkaa hehkumaan?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.09.2015, 11:56
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Kerran yks virittäjä....kertoi että kun on peltisarja niin jokainen putki jos on 300 astetta niin kollektorissa on sillon pakko olla 1200 astetta.
Ilmankos turpeet sauhuaa pohjapanssarin päällä, kasikoneessa peltisarjat ja kollektorien jälkeen yhdistetty ni sehän on jo 2400 astetta Onneksi ei oo V12
Käyntilämpösenä tyhjäkäynnillä pakosarjat vajaa 300 astetta ja "ajossa" menee IR-mittarin asteikosta yli.. Toi takavaimentimen lämpö kuulostaa ehkä korkealta, onko vaimentimessa eristävää kerrosta vai onko sauhut heti ulkokuoren alla? Ja kuinka "eristetty" putki on ennen pakosarjoja?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.09.2015, 12:07
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Missäs lämmössä pelti/putki alkaa hehkumaan?
Tossa suuntaa antavia numeroita.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.09.2015, 18:10
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ilmankos turpeet sauhuaa pohjapanssarin päällä, kasikoneessa peltisarjat ja kollektorien jälkeen yhdistetty ni sehän on jo 2400 astetta Onneksi ei oo V12
Käyntilämpösenä tyhjäkäynnillä pakosarjat vajaa 300 astetta ja "ajossa" menee IR-mittarin asteikosta yli.. Toi takavaimentimen lämpö kuulostaa ehkä korkealta, onko vaimentimessa eristävää kerrosta vai onko sauhut heti ulkokuoren alla? Ja kuinka "eristetty" putki on ennen pakosarjoja?
Alkanut tuntumaan että tuossa pajen takapöntössä asuu hornanhenki ja siksi lämpee ulkoa noin paljon.. Todnäk vaimentaja on niin vanha että ei enää eristä, toi turpeen käryäminen mutkin herätti ne turpeet oli vaan takavaimentajan päällä..

Melkosen varma on että ei tossa mitään vikaa ole, se on vaan tehtaalta jo niin korkeaviritteinen että lämpö johtuu siitä
Niin hyvin on tullut kommentteja/pohdintaa tähän topiciin että turhaan noin alhaisesta lämmöstä murehtii, muistaa vaan ettei koske pakoputkeen käytön jälkeen/aikana, se poppaa
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Chrysler 300C TSW aluvanteet 18"+nokian WR 235/60R18" KUVA LISÄTTY -Laine- O/M/V Renkaat ja vanteet 8 04.02.2013 21:29
Myydään Cycleri 300c hemi hex O/M/V Ajoneuvot 0 02.02.2013 09:39
Rangen termostaatin lämpötila? janiojan Tekniikka & Jutustelu 2 06.11.2006 12:12
Lämpötila-anturi BJ BJ45 Tekniikka & Jutustelu 1 23.12.2005 11:10
Lämpötila-anturin Signaali Green-75 Vuosimallit 1968-1982 4 07.04.2003 19:38


Sivu luotu: 18:17 (GMT +2).