![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Peltivanteen keskiön irroitus ??Peltivanteen keskiön irrotus tuottaa mielipahaa, koitin prässillä painaa manGelssista keskiötä pois, avattuani laikalla hitsisaumat... Kehä taipuu muttei keskiö myötää yhtään ... Ideoita, tai 16" tubeless kehiä kellään jouten ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Lyö lekalla siihen keskiöön hitsisauman lähelle ja katso onko sauma varmasti auki, siihen tulee näkyviin pieni halkeama kun sauma antautuu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä vedin kyl aika tunteella niihin lekallakin, voiskohan olla sitten viel kiinni. Irtooko siis kuitenkin "helposti" vai onko ne kuinka jämyjä ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ilman prässiä oon irrottanu kymmeniä, kyllä niitä saa ihan oikeesti lyödä jos on ruoste päässyt "liimaamaan".
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eihän ole vielä jostain pistehitsillä kiinni? Nimimerkki: itsekin hakannut
![]() en kyllä muista et minkä merkin vanteet oli mut jotkin vanhat.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tarvii kattoa viel. Kyrsii kun kehä ottaa pataansa ja keskiö ei. Kehät tarvis jus ehjinä irti.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Paineilmavasaralla taltannu joskus irti. Eli iskua sinne keskiön ja vanteen saumakohtaan. Ja jos ei tosiaan yhtään liiku, niin kannattaa toi pistehitasus tarkistaa. Sitten jos ne on oikeen ryytyny kiinni, niin vannekehää pillillä punaiseks ja nopea jäähdytys. Tai sit jos kehillä ei väliä, niin leikkaa rälläkällä poikki kehän, niin antaahan sekin lisää tilaa keskiön irrota.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos kehä on mikä tarvitaan ja se keskiö menee roskiin niin voisko niitä leikellä lavoista pienemmäksi
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hahaa, hyviä ideoita !!!! Meteliä ja liekkiä, mä tykkää !!! Lainaus:
Just. Sepä on se viimeinen vaihe ja vaihtoehto.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Miten onko mahdollisuutta saada niitä roikkumaan ja samalla pyörimään?
Sit nestekaasu töhöllä lämpöä, et kehä laajenisi, voi jopa tipahtaakkin irti
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sen kun ajaa sorvissa tavaraa pois siitä hitsikiinnitysten tuntumasta niin se tippuu melkein itsestään.
Joskus meinaa vähän ihmetyttää. ![]()
__________________
www.alanmiehet.com #1 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eipollu sorvia just siin kohtaa.
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#13
|
||||
|
||||
![]()
ajattelisin paulin messiin,rälläkällä saumat pois..terävää napautusta,että näet,tuleeko railoa, onko sauma varmasti hiottu pois,ei kyl ole ollu ongelmaa saada keskiöö irti vanteesta.terävä lyönti on paremmin vaikuttava ku hitaasti painaminen.mieleenjääny kina kahden kaverin kans samasta asiasta,tosin laakeri asioissa.toinen terävän napauksen kannattaja,toinen hitaasti painamisen kannattaja,kunnes terävän näpäyksen kannattja sanos toisel et koitas painaa jollekki musta silmä...
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 11.05.2015 21:50 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Sorvia, rälläkkää, lekaa ja pirkkaa... Mangelsin keskiöt ovat aika ohuet, varo ettet murjo niitä.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Joo. Pirkka puuttu. Ja keskiöitä en sääli.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#16
|
||||
|
||||
![]()
jos keskiö on viel kiinni hitsauksessa,kärsiikö muu vanne väkisin painamisesta..tarviiko saada mitenkään painotettua,vaiko luokkaa mönkkärin peräkärryvanne?pirkka edistää verenkiertoa ja lisää jumalattomasti sinnikkyyttä,toki voi aamulla olla tuhannen vääntyny vanne keskel nurmee,mut se on se sähläämisprosentti ,mitä isotki firmat laskee mukaan urakoihin tarjousta tehdessä...sit vai lisää pirkkaa,uutta vannetta ja leuka tukevasti rintaan ja urheasti kohti uusia pettymyksiä..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 11.05.2015 21:57 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvii painottaa, huiput 55 kmh, josko sitäkään. Tarkoitus siis tehdä 16" tubeless vanteet pikkumoGGiin.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#18
|
||||
|
||||
![]()
minkä auton vanteista niitä keskiöitä irroitat?vois merkkitietous saada jonkun tietään kyseisen vanteen keskiön kiinnitysmetodiikasta jotain,ei varmaan mokin,ku siihen niitä ajattelit..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Niinkuin ekassa viestissä, manGelssit ovat, ja jako 6x139.7 japsijako, valkoiset ja olleet nelikko hiasteessa, en kyllä heti keksi miten tää liittyy asiaan ?? Eikä oo ruostejumia.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
no viel editti',eihän se ollutkaan 4x4 hiacen alkuperäinen vanne. vanteita kasataan niin erilain siten liittyy asiaan,jotku voidaan tyssähitsata ennen varsinaista hitsausta,jotku pistehitsata,jotku sit vain tiukan sovitukst ansiosta tarvii muuta ku hitsaa..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 11.05.2015 22:20 |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Hyvinkin samannäköset.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#22
|
||||
|
||||
![]()
ok,mangels tietäjiltä kommenttia..ihme kyl on kun ei irtoa kohtuudel,kapea huulloskin vanteeseen..tarviiko sit loppuviimeks,jos ei tuu älyä paremmast,käyttää sorvissa,mielenkiintoista..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Tuo minuun vanteeni oli Nissanin alkuperäinen, mutta melko saman näköinen kuin mankeli.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Jep.
Rupes irtoilemaan. Yllättävän: A) tiukassa ovat, vaikkei pahemmis ruosteita B) vahvan oloiset keskiöt
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 13.05.2015 20:24 |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Kattelin jostain videota niin magnelssin vanteet niputetaan lämpösovitteella, keskiöt tehdään yhessä koneessa ja kehä pudotetaan suoraan prässiin jossa keskiö pukataan oikeaan kohtaan, sit vanne tippuu hihnalle josta se menee hitsiin ja sieltä jäähyyn
Tietenkään sitä videota ei löydy kun tartteis ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 3-puolasen Fondmetalin keskiön peitelevyjä | AH | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 18.06.2013 22:24 |
Peltivanteen levitys | lasse228 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.12.2009 14:06 |
Vanteen keskiön koon merkitys | NisteR | Tekniikka & Jutustelu | 62 | 25.09.2008 06:33 |
VNT turbon keskiön kääntö | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 24.06.2008 18:12 |
Ratin keskiön sopivuus? | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.04.2008 19:46 |