Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Peltivanteen keskiön irroitus ?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=135024)

pee 10.05.2015 21:07

Peltivanteen keskiön irroitus ??
 
Peltivanteen keskiön irrotus tuottaa mielipahaa, koitin prässillä painaa manGelssista keskiötä pois, avattuani laikalla hitsisaumat... Kehä taipuu muttei keskiö myötää yhtään ...

Ideoita, tai 16" tubeless kehiä kellään jouten ??

Pauli 10.05.2015 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1225097)
avattuani laikalla hitsisaumat...
Ideoita

Lyö lekalla siihen keskiöön hitsisauman lähelle ja katso onko sauma varmasti auki, siihen tulee näkyviin pieni halkeama kun sauma antautuu.

pee 10.05.2015 21:35

Mä vedin kyl aika tunteella niihin lekallakin, voiskohan olla sitten viel kiinni. Irtooko siis kuitenkin "helposti" vai onko ne kuinka jämyjä ??

Pauli 10.05.2015 22:18

Ilman prässiä oon irrottanu kymmeniä, kyllä niitä saa ihan oikeesti lyödä jos on ruoste päässyt "liimaamaan".

-JoNe- 10.05.2015 22:26

Eihän ole vielä jostain pistehitsillä kiinni? Nimimerkki: itsekin hakannut :o
en kyllä muista et minkä merkin vanteet oli mut jotkin vanhat.

pee 10.05.2015 22:40

Tarvii kattoa viel. Kyrsii kun kehä ottaa pataansa ja keskiö ei. Kehät tarvis jus ehjinä irti.

Jare 11.05.2015 08:04

Paineilmavasaralla taltannu joskus irti. Eli iskua sinne keskiön ja vanteen saumakohtaan. Ja jos ei tosiaan yhtään liiku, niin kannattaa toi pistehitasus tarkistaa. Sitten jos ne on oikeen ryytyny kiinni, niin vannekehää pillillä punaiseks ja nopea jäähdytys. Tai sit jos kehillä ei väliä, niin leikkaa rälläkällä poikki kehän, niin antaahan sekin lisää tilaa keskiön irrota.

Nikuzai 11.05.2015 08:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1225122)
Tarvii kattoa viel. Kyrsii kun kehä ottaa pataansa ja keskiö ei. Kehät tarvis jus ehjinä irti.


Jos kehä on mikä tarvitaan ja se keskiö menee roskiin niin voisko niitä leikellä lavoista pienemmäksi

pee 11.05.2015 14:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1225153)
Paineilmavasaralla taltannu joskus irti. Eli iskua sinne keskiön ja vanteen saumakohtaan. Ja jos ei tosiaan yhtään liiku, niin kannattaa toi pistehitasus tarkistaa. Sitten jos ne on oikeen ryytyny kiinni, niin vannekehää pillillä punaiseks ja nopea jäähdytys. Tai sit jos kehillä ei väliä, niin leikkaa rälläkällä poikki kehän, niin antaahan sekin lisää tilaa keskiön irrota.



Hahaa, hyviä ideoita !!!! Meteliä ja liekkiä, mä tykkää !!!


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1225156)
Jos kehä on mikä tarvitaan ja se keskiö menee roskiin niin voisko niitä leikellä lavoista pienemmäksi



Just. Sepä on se viimeinen vaihe ja vaihtoehto.

Nikuzai 11.05.2015 16:14

Miten onko mahdollisuutta saada niitä roikkumaan ja samalla pyörimään?

Sit nestekaasu töhöllä lämpöä, et kehä laajenisi, voi jopa tipahtaakkin irti

kivinen 11.05.2015 16:31

Sen kun ajaa sorvissa tavaraa pois siitä hitsikiinnitysten tuntumasta niin se tippuu melkein itsestään.

Joskus meinaa vähän ihmetyttää. ;)

pee 11.05.2015 17:18

Eipollu sorvia just siin kohtaa. ;)

G280E 11.05.2015 20:22

ajattelisin paulin messiin,rälläkällä saumat pois..terävää napautusta,että näet,tuleeko railoa, onko sauma varmasti hiottu pois,ei kyl ole ollu ongelmaa saada keskiöö irti vanteesta.terävä lyönti on paremmin vaikuttava ku hitaasti painaminen.mieleenjääny kina kahden kaverin kans samasta asiasta,tosin laakeri asioissa.toinen terävän napauksen kannattaja,toinen hitaasti painamisen kannattaja,kunnes terävän näpäyksen kannattja sanos toisel et koitas painaa jollekki musta silmä...

sisua45 11.05.2015 20:29

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=133067

Sorvia, rälläkkää, lekaa ja pirkkaa...

Mangelsin keskiöt ovat aika ohuet, varo ettet murjo niitä.

pee 11.05.2015 21:31

Joo. Pirkka puuttu. Ja keskiöitä en sääli.

G280E 11.05.2015 21:46

jos keskiö on viel kiinni hitsauksessa,kärsiikö muu vanne väkisin painamisesta..tarviiko saada mitenkään painotettua,vaiko luokkaa mönkkärin peräkärryvanne?pirkka edistää verenkiertoa ja lisää jumalattomasti sinnikkyyttä,toki voi aamulla olla tuhannen vääntyny vanne keskel nurmee,mut se on se sähläämisprosentti ,mitä isotki firmat laskee mukaan urakoihin tarjousta tehdessä...sit vai lisää pirkkaa,uutta vannetta ja leuka tukevasti rintaan ja urheasti kohti uusia pettymyksiä..

pee 11.05.2015 21:57

Ei tarvii painottaa, huiput 55 kmh, josko sitäkään. Tarkoitus siis tehdä 16" tubeless vanteet pikkumoGGiin.

G280E 11.05.2015 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1225299)
Ei tarvii painottaa, huiput 55 kmh, josko sitäkään. Tarkoitus siis tehdä 16" tubeless vanteet pikkumoGGiin.

minkä auton vanteista niitä keskiöitä irroitat?vois merkkitietous saada jonkun tietään kyseisen vanteen keskiön kiinnitysmetodiikasta jotain,ei varmaan mokin,ku siihen niitä ajattelit..

pee 11.05.2015 22:06

Niinkuin ekassa viestissä, manGelssit ovat, ja jako 6x139.7 japsijako, valkoiset ja olleet nelikko hiasteessa, en kyllä heti keksi miten tää liittyy asiaan ?? Eikä oo ruostejumia.

G280E 11.05.2015 22:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1225303)
Niinkuin ekassa viestissä, manGelssit ovat, ja jako 6x139.7 japsijako, valkoiset ja olleet nelikko hiasteessa, en kyllä heti keksi miten tää liittyy asiaan ?? Eikä oo ruostejumia.

juu sori,tarkkavaisuuhäiriö..nehän on aika lail yks yhteen ton sisua45 esittämän vanteen kuvan kans..ihme juttu ettei irtoa kohtuudella.

no viel editti',eihän se ollutkaan 4x4 hiacen alkuperäinen vanne.
vanteita kasataan niin erilain siten liittyy asiaan,jotku voidaan tyssähitsata ennen varsinaista hitsausta,jotku pistehitsata,jotku sit vain tiukan sovitukst ansiosta tarvii muuta ku hitsaa..

pee 11.05.2015 22:14

Hyvinkin samannäköset.

G280E 11.05.2015 22:29

ok,mangels tietäjiltä kommenttia..ihme kyl on kun ei irtoa kohtuudel,kapea huulloskin vanteeseen..tarviiko sit loppuviimeks,jos ei tuu älyä paremmast,käyttää sorvissa,mielenkiintoista..

sisua45 12.05.2015 16:11

Tuo minuun vanteeni oli Nissanin alkuperäinen, mutta melko saman näköinen kuin mankeli.

pee 13.05.2015 20:19

Jep.

Rupes irtoilemaan.

Yllättävän:

A) tiukassa ovat, vaikkei pahemmis ruosteita

B) vahvan oloiset keskiöt

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=175549

Nikuzai 13.05.2015 22:13

Kattelin jostain videota niin magnelssin vanteet niputetaan lämpösovitteella, keskiöt tehdään yhessä koneessa ja kehä pudotetaan suoraan prässiin jossa keskiö pukataan oikeaan kohtaan, sit vanne tippuu hihnalle josta se menee hitsiin ja sieltä jäähyyn

Tietenkään sitä videota ei löydy kun tartteis :(


Sivu luotu: 14:29 (GMT +2).