Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2015, 01:33
Lyyjyne Lyyjyne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 19
Perusasetus

Hilux tuplatankki


Ärsyttää tuo 65l tankki hilussa, joten olen miettinyt toisen samanlaisen hommaamista auton toiselle puolelle.

Olisko mitään ideoita miten toteuttaa yhdistäminen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2015, 02:40
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyyjyne Näytä viesti
Ärsyttää tuo 65l tankki hilussa, joten olen miettinyt toisen samanlaisen hommaamista auton toiselle puolelle.

Olisko mitään ideoita miten toteuttaa yhdistäminen?
Tankkien lähtölinjat yhteen josta T-haaralla konehuoneeseen ja korvausilma letkut samoten yhteen ja siitä T-haaralla katolle... pitäs imee molemmista tankeista muttei ihan tyhjiin kannata päästää.. tiesti katuajossa tuollein tasaa hieman pintoja... rahtivehkeissä joissain ollu tollein ja sit osassa on tankkien välissä pelkkä tasauslinja ja imu pelkästään toisesta tankista, yleensä tuo tasauslinja tullu vastaan niissä systeemeissä missä toisella puolen on pienempi tankki ku toisel...

itelle jos tekisin ni yhdistäisin lähtölinjat ja laittasin tasauslinjan lisäksi sekä tekisin korvausilma linjan tankista toiseen ja molemmille tankeille omat korvausilmalinjat... kaiken järjen mukaan tasais pinnat kaikkein parhaiten noin ja periaatteessa pärjäisi yhdellä mittarilla...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!

Viimeksi muokannut Hautalintu : 01.03.2015 02:44
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2015, 09:52
Lyyjyne Lyyjyne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 19
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Tankkien lähtölinjat yhteen josta T-haaralla konehuoneeseen ja korvausilma letkut samoten yhteen ja siitä T-haaralla katolle... pitäs imee molemmista tankeista muttei ihan tyhjiin kannata päästää.. tiesti katuajossa tuollein tasaa hieman pintoja... rahtivehkeissä joissain ollu tollein ja sit osassa on tankkien välissä pelkkä tasauslinja ja imu pelkästään toisesta tankista, yleensä tuo tasauslinja tullu vastaan niissä systeemeissä missä toisella puolen on pienempi tankki ku toisel...

itelle jos tekisin ni yhdistäisin lähtölinjat ja laittasin tasauslinjan lisäksi sekä tekisin korvausilma linjan tankista toiseen ja molemmille tankeille omat korvausilmalinjat... kaiken järjen mukaan tasais pinnat kaikkein parhaiten noin ja periaatteessa pärjäisi yhdellä mittarilla...
Mitenkä onnistuis et pärjäis yhellä tankkausaukolla?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2015, 10:04
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyyjyne Näytä viesti
Mitenkä onnistuis et pärjäis yhellä tankkausaukolla?
Mulla vaan yks tankkausaukko, tankkeja yhdistävät letkut sisämitoiltaan jotain luokkaa 16 mm ja täyttöaukko toisessa tankissa, hyvin siitä täyttyy molemmat tankit.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2015, 10:10
Lyyjyne Lyyjyne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 19
Perusasetus

Olisko helpoin tapa hommata yks iso tankki?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2015, 10:16
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyyjyne Näytä viesti
Olisko helpoin tapa hommata yks iso tankki?
omassa tapauksessani tila on jonkinmoinen ongelma, mutta jos tilaa on reilusti niin vähentäähän se yksi tankki letkuja ja liitoksia ym. jotka kaikki ovat taas yksi uusi vikamahdollisuus.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2015, 14:35
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lyyjyne Näytä viesti
Olisko helpoin tapa hommata yks iso tankki?
Olisi. Jos kapasiteetiksi on hakusessa tuo tyyliin 130litraa mitä noilla tuplatankeilla tulis niin melkeen kävisin kyselemässä jostain raskaankaluston purkaamolta tankkia ja laittaa lavalle semmosen.. noita lisätankkeja monasti nähny jossain 150-200litran luokassa.. tai sit vaan tekee ite mieleisen!
yksi tapa tuohon tuplatankki toteutukseen olisi vielä semmoinen ettö hankkii jostain semmosen tankinvaihto venttiilin.. kaverin chevy pickkarissa oli moinen ja molemmilla kyljillä ol muistaakseni 80litranen tiinu.. kolmitieventtiili siis, silloin nuo kallistusten mukana tulevat ongelmat häipyy mutta molemmille tankeille tarvii laittaa omat täyttölinjat.. eli letkutuksen osalta menis niin että lähtöletkut tuonne kolmitieventtiilille ja siitä konehuoneeseen, molemmille tankeille omat korvausilmat jnejne.. näin toimivat erillisinä tankkeina eikä yhtenä isona..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2015, 10:00
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Offikäytössä hieman ongelmallinen. Itsellä kaksi tankkia eripuolilla autoa, ja kokemus paljastanut pari ongelmaa. Tankit yhdistetty letkulla alapäästä ja huohotus tankin yläpäästä josta t kappaleella viety katon tuntumaan. Kun ajelet puolityhjillä tankeilla ja joudut reiluun kallistukseen valuu kaikki polttoaine siihen alempaan tankkiin, jolloin kone horii ilmaa ja sammuu. Toinen ongelma paljastuu täysillä tankeilla ajellessa, kun taas olet reilussa sivukallistuksessa onkin se toinen tankki korkeammalla kuin sen huohottimen yläpää, jolloin polttoaine purkautuu sieltä pihalle. Tuon polttoaineen pihalle suihkimisen voi estää takaiskuventtiilillä, mutta tuo ilman joutuminen polttoainelinjaan on vielä ratkaisematta, itsellä kun on bensakone niin tuo tilanne on aika harvinainen, mutta dieselkoneen kanssa voi olla huomattavasti harmillisempi.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux ln-170 hilux lavakaukalot tonnisata O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.04.2014 22:51
Vetokoukun sopivuus Hilux Surf/4-runner/Hilux/Taro habahaba Tekniikka & Jutustelu 1 18.02.2014 07:07
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.10.2012 21:25
Myyty -82 hilux takalaita ja -89 hilux konepelti. . Hilux_TD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.07.2012 19:58
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.07.2011 08:30


Sivu luotu: 07:49 (GMT +2).