![]() |
Hilux tuplatankki
Ärsyttää tuo 65l tankki hilussa, joten olen miettinyt toisen samanlaisen hommaamista auton toiselle puolelle.
Olisko mitään ideoita miten toteuttaa yhdistäminen? |
Lainaus:
itelle jos tekisin ni yhdistäisin lähtölinjat ja laittasin tasauslinjan lisäksi sekä tekisin korvausilma linjan tankista toiseen ja molemmille tankeille omat korvausilmalinjat... kaiken järjen mukaan tasais pinnat kaikkein parhaiten noin ja periaatteessa pärjäisi yhdellä mittarilla... |
Lainaus:
|
Offikäytössä hieman ongelmallinen. Itsellä kaksi tankkia eripuolilla autoa, ja kokemus paljastanut pari ongelmaa. Tankit yhdistetty letkulla alapäästä ja huohotus tankin yläpäästä josta t kappaleella viety katon tuntumaan. Kun ajelet puolityhjillä tankeilla ja joudut reiluun kallistukseen valuu kaikki polttoaine siihen alempaan tankkiin, jolloin kone horii ilmaa ja sammuu. Toinen ongelma paljastuu täysillä tankeilla ajellessa, kun taas olet reilussa sivukallistuksessa onkin se toinen tankki korkeammalla kuin sen huohottimen yläpää, jolloin polttoaine purkautuu sieltä pihalle. Tuon polttoaineen pihalle suihkimisen voi estää takaiskuventtiilillä, mutta tuo ilman joutuminen polttoainelinjaan on vielä ratkaisematta, itsellä kun on bensakone niin tuo tilanne on aika harvinainen, mutta dieselkoneen kanssa voi olla huomattavasti harmillisempi.:(
|
Lainaus:
|
Olisko helpoin tapa hommata yks iso tankki?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
yksi tapa tuohon tuplatankki toteutukseen olisi vielä semmoinen ettö hankkii jostain semmosen tankinvaihto venttiilin.. kaverin chevy pickkarissa oli moinen ja molemmilla kyljillä ol muistaakseni 80litranen tiinu.. kolmitieventtiili siis, silloin nuo kallistusten mukana tulevat ongelmat häipyy mutta molemmille tankeille tarvii laittaa omat täyttölinjat.. eli letkutuksen osalta menis niin että lähtöletkut tuonne kolmitieventtiilille ja siitä konehuoneeseen, molemmille tankeille omat korvausilmat jnejne.. näin toimivat erillisinä tankkeina eikä yhtenä isona.. :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kumpaankiin tankkiin siirtopumppu+konehuoneeseen erillinen välisäiliö missä on aina tavaraa koneelle,Niin ei haittaa vaikka toinen pumppu imisi vähän aikaa tyhjää..
(halvat "nakunaku" pumput tuntuu kestävän aika hyvin tota tyhjänä pyörimistäkin) Sit tannkien välille tasaus alapuolelle ja myös yläpuolelle reilulla letkulla,Niin kallistuksessa(tiettyyn pisteeseen asti) se ylhäällä oleva letku alkaa työntämään tavaraa sinne tyhjempään ja estämään tulvintaa? Huohotukset kummallekkin tankille+paluu jompaankumpaan. |
Vois varmaan hommata jostain vanista 120l tankin ni vois riittää.
|
Lainaus:
|
Mites tämmönen esim. lavalle asennettava isompi tankki maantiekäytössä: Vaikuttaako tankin koko syöttöpumpun alkuperäisen siirtopumpun riittävyyteen?
|
Lainaus:
edit. Itseasiassa otappas lappo ajatuksiisi, orkkistankithan on siellä pohjalevyn alla, pumppu imee naftaa liki vaakalinjassa ja ainoa nousu on tankin nousuputken verran.. nostat tankin lavalle jolloin tankin pohja on korkeammalla kuin orkkiksen katto eli nestepinta myös korkeammalla, taas noustaan sen nousuputken verran ja sit lähdetäänkin pitkästi alamäen avustamana kohti konehuonetta.. eli periaatteessa (Huom. Periaatteessa) pitäisi pumpun päästä jopa alkuperäistä vähemmällä työllä... lisää editointi. Nouseehan tuo polttoneste myös tuolla konehuoneessa pohjan alta koneen päälle... |
Niin tosiaan, kun sen yhen kerran saa ilmat pois välistä niin johan sen tosiaan pitäis tulla omalla painollaan jos tankki on lavalla. Pitäis joskus jaksaa toteuttaa tommonen tankki lavalle -ratkasu hiluxiin...
|
Sivu luotu: 15:49 (GMT +2). |