Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2015, 14:53
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Olisi. Jos kapasiteetiksi on hakusessa tuo tyyliin 130litraa mitä noilla tuplatankeilla tulis niin melkeen kävisin kyselemässä jostain raskaankaluston purkaamolta tankkia ja laittaa lavalle semmosen.. noita lisätankkeja monasti nähny jossain 150-200litran luokassa.. tai sit vaan tekee ite mieleisen!
yksi tapa tuohon tuplatankki toteutukseen olisi vielä semmoinen ettö hankkii jostain semmosen tankinvaihto venttiilin.. kaverin chevy pickkarissa oli moinen ja molemmilla kyljillä ol muistaakseni 80litranen tiinu.. kolmitieventtiili siis, silloin nuo kallistusten mukana tulevat ongelmat häipyy mutta molemmille tankeille tarvii laittaa omat täyttölinjat.. eli letkutuksen osalta menis niin että lähtöletkut tuonne kolmitieventtiilille ja siitä konehuoneeseen, molemmille tankeille omat korvausilmat jnejne.. näin toimivat erillisinä tankkeina eikä yhtenä isona..
Tota joskus mietin itekin, mutta sit täytyy muistaa myös toi paluulinja (jos on), koska muutoinhan se tankki johon tuo polttoaine palautuu, täyttyy ja mahdollisesti tulvii.

__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2015, 14:57
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Tota joskus mietin itekin, mutta sit täytyy muistaa myös toi paluulinja (jos on), koska muutoinhan se tankki johon tuo polttoaine palautuu, täyttyy ja mahdollisesti tulvii.
Eikös tuon saa ratkaistua ihan vaan jakamalla paluulinjan molempiin tankkeihin? Orkkispaluulinjathan noihin tankkeihin menee sinne pohjalle ja näinollen tekee nestelukon.. silloinhan paluu suuntaa sinne missä on pienin vastus eli vajeempaan tankkiin..?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2015, 15:21
Harriko Harriko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Eikös tuon saa ratkaistua ihan vaan jakamalla paluulinjan molempiin tankkeihin? Orkkispaluulinjathan noihin tankkeihin menee sinne pohjalle ja näinollen tekee nestelukon.. silloinhan paluu suuntaa sinne missä on pienin vastus eli vajeempaan tankkiin..?
Juu, paitsi kun polttoaine pinta nousee tyhjemmässä tankissa, rupee paluu siirtymään molempiin tankkeihin, samoin jos paluuputkeen ei pääse ilmaa, niin toimii myös lappona ja tasaa tankkien polttoaine pinnat. Paluuputki on yleensä aika ohut josta johtuen tuo kallistuksissa polttoaineen siirtyminen alempaan tankkiin tuskin normaaliaikaisessa jumituksessa on ongelma. Toisaalta onkos se ongelma jos tankit tyhjenevät tasatahtiin, eikä niinkuin valintavivusta olet laittanut.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2015, 15:51
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Harriko Näytä viesti
Juu, paitsi kun polttoaine pinta nousee tyhjemmässä tankissa, rupee paluu siirtymään molempiin tankkeihin, samoin jos paluuputkeen ei pääse ilmaa, niin toimii myös lappona ja tasaa tankkien polttoaine pinnat. Paluuputki on yleensä aika ohut josta johtuen tuo kallistuksissa polttoaineen siirtyminen alempaan tankkiin tuskin normaaliaikaisessa jumituksessa on ongelma. Toisaalta onkos se ongelma jos tankit tyhjenevät tasatahtiin, eikä niinkuin valintavivusta olet laittanut.
No mutta eipä olis niin herkkä kallistelulle ku täysin vapaasti tasaava tuplatankki systeemi! tässäpä onkin topicin aloittajalle kootut kompromissit, hyvän jos haluaa ni tankkaa vähän useammin tai ostaa isomman tankin, jos harrastaa haluaa ja rakentaa ni ehdottomasti tuplatankit!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2015, 16:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Kumpaankiin tankkiin siirtopumppu+konehuoneeseen erillinen välisäiliö missä on aina tavaraa koneelle,Niin ei haittaa vaikka toinen pumppu imisi vähän aikaa tyhjää..

(halvat "nakunaku" pumput tuntuu kestävän aika hyvin tota tyhjänä pyörimistäkin)

Sit tannkien välille tasaus alapuolelle ja myös yläpuolelle reilulla letkulla,Niin kallistuksessa(tiettyyn pisteeseen asti) se ylhäällä oleva letku alkaa työntämään tavaraa sinne tyhjempään ja estämään tulvintaa?

Huohotukset kummallekkin tankille+paluu jompaankumpaan.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2015, 08:13
Lyyjyne Lyyjyne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.02.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 19
Perusasetus

Vois varmaan hommata jostain vanista 120l tankin ni vois riittää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2015, 18:50
matke matke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.14
Sijainti: ilomantsi, suomi
Viestit: 373
Blog Entries: 1
Post

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Kumpaankiin tankkiin siirtopumppu+konehuoneeseen erillinen välisäiliö missä on aina tavaraa koneelle,Niin ei haittaa vaikka toinen pumppu imisi vähän aikaa tyhjää..

(halvat "nakunaku" pumput tuntuu kestävän aika hyvin tota tyhjänä pyörimistäkin)

Sit tannkien välille tasaus alapuolelle ja myös yläpuolelle reilulla letkulla,Niin kallistuksessa(tiettyyn pisteeseen asti) se ylhäällä oleva letku alkaa työntämään tavaraa sinne tyhjempään ja estämään tulvintaa?

Huohotukset kummallekkin tankille+paluu jompaankumpaan.
onnistuu se tuolleen nuo mätänetin halpa pumput on ihan hyviä itellä on ja isällä hiluxsissa ja välisäiliö kannattaa olla vaikka oisikin yksi tankki. tuolleen jos rakentaa (pitäisi) toimia, mutta helpomalla pääsee ku tekee/hankkii yhtenäisen tankin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2015, 12:38
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Mites tämmönen esim. lavalle asennettava isompi tankki maantiekäytössä: Vaikuttaako tankin koko syöttöpumpun alkuperäisen siirtopumpun riittävyyteen?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux ln-170 hilux lavakaukalot tonnisata O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.04.2014 22:51
Vetokoukun sopivuus Hilux Surf/4-runner/Hilux/Taro habahaba Tekniikka & Jutustelu 1 18.02.2014 07:07
Myydään hilux taka akseli 4.56 välitys , hilux perä murikka 4.56 toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 25.10.2012 21:25
Myyty -82 hilux takalaita ja -89 hilux konepelti. . Hilux_TD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.07.2012 19:58
Myydään toyota hilux,RJ . 8" perämurikka, hilux korotus jouset. toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.07.2011 08:30


Sivu luotu: 23:58 (GMT +2).