![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() öljypohja vuotoEli kyseessä on öljypohja vuoto moottorin etupäässä. Mitä ainetta kestää laittaa lohkon ja pohjan sauman päälle sillä vuoto on pieni ja nelivedosta kyse eli pohjan irroittamiseen on etuakseli etu kartaani poikkipalkki poistettava ja siksi jotain tahnaa levitettävä sauman päälle. Oli suht tiivis kunnes vaihdettiin hihna ja koppaa irroittaessa tietysti pestiin ja koskettiin vanhaan klönttiin niin että isompi vuoto tuli. Varmaankin moni on koittanut hyvällä tuloksella tukkia yllämainittuja ja mikä aine kestää öljyä ja tartuu. STEFAT EI VUODA ON VAIHDETTU JA AVATTU UUDETAAN JA TARKISTETU ETTÄ KUIVA ON ajattelin kertoa ennen kuin ehdotuksia niiden vaihtamiselle tulee. Kyseessä on toyotan 2.4 -89 mallinen diesel kone ei turbo ei huohotinputki tukossa
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joku sikaflexi tai kemiski, mutta piä huolta että öljyä ei ole eikä tule halkeemasta kuivumisen aikana, eli huolellinen puhdistus. Jos siis ei halua korjata kunnolla
![]()
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kertokaa mitä kaikkea pitää irroittaa ja kuinka työläistä on? Jotain mainittu mutta mitä muuta pitää irroittaa? Onko Hiluxin öljypohjan ja lohkon välissä TIIVISTE vai vain SILIKOONIAKO? Mitä voi käyttää jos yrittää tiivistää ulkoa sillä vuoto on vain suoraan edessä hihnapyörän alla missä öljypohjan tiivistepinta on ohuin ymmärtääkseni ja olen huomannut että niissä yleensä on iso klöntti harmaata tiivisteainetta siinä kohtaa mikä on oursunut ulos tehtaalla. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jotain nopeasti kuivuvaa öljyn syrjäyttävää RTV tiivisteliimaa vois siihen kokeilla, jos tosiaan on vain vähäinen se vuoto. Tahtoo vaan monesti olla nämä päälle korjaukset lyhyt aikaisia korjauksia, kun vuoto vain laajenee.
Kannattaahan se kokeilla jos vaikka pidempäänkin kestäisi vuotamatta ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Rotabond 2000 toimii. Voi vetää vaikka öljyn läpi mut parempi tulos tietty puhdistettuna.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Olen irroittanut 4runnerista, saman oireen takia. Ei se tiivistys kyllä tule onnistumaan päältä päin tuhrimalla :
Pohja pois ja uusi kunnollinen tiivisteliima tentulla puhdistetuille pinnoille. Muistelen että se oli sitä maksimaalisesti öljynkestävää permatexia, onko se nyt mustaa vai harmaata, en muista. Hyvin on toiminut jo 5 vuotta. Perän joutuu irroittamaan, muuten ei tule pois, mutta vetarit tais jäädä paikalleen roikkumaan. Sitten se jo sieltä tuleekin pois. Edit: Löyty muistiinpanotkin: Irroitetaan vetoakselit perän puoleisista laipoistaan. Kardaani otetaan irti. Etuperä pois. Irroitetaan ohjausvarret niin että pyörät ovat kuitenkin toisiinsa kytkettynä. Itse irroitin apukynkän ja simpukan päästä pallonivelet irti, jolloin varret valahtaa alemmas roikkumaan. Nyt lähtee öljypohja pois. Viimeksi muokannut Samppa79 : 21.11.2014 14:36 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Muhtuuko pohja pois jos nostaa konetta ylemmäs, toki onhan siinäkin hommaa koneen korvat auki, vesiletkuja auki elleivät riitä irroittamatta ym..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tankki + reikä = vuoto | hitoy | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 26.09.2012 13:49 |
arb:in vuoto | revu | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 11.05.2009 19:20 |
Ohjaustehostimessa vuoto | tapio | Vuosimallit 1968-1982 | 5 | 22.07.2004 13:58 |
syylari vuoto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.04.2004 23:49 | |
Naperon vuoto | tuukka | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.02.2004 09:16 |