Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   öljypohja vuoto (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128277)

offila 04.10.2014 18:43

öljypohja vuoto
 
Eli kyseessä on öljypohja vuoto moottorin etupäässä. Mitä ainetta kestää laittaa lohkon ja pohjan sauman päälle sillä vuoto on pieni ja nelivedosta kyse eli pohjan irroittamiseen on etuakseli etu kartaani poikkipalkki poistettava ja siksi jotain tahnaa levitettävä sauman päälle. Oli suht tiivis kunnes vaihdettiin hihna ja koppaa irroittaessa tietysti pestiin ja koskettiin vanhaan klönttiin niin että isompi vuoto tuli.
Varmaankin moni on koittanut hyvällä tuloksella tukkia yllämainittuja ja mikä aine kestää öljyä ja tartuu.
STEFAT EI VUODA ON VAIHDETTU JA AVATTU UUDETAAN JA TARKISTETU ETTÄ KUIVA ON ajattelin kertoa ennen kuin ehdotuksia niiden vaihtamiselle tulee.
Kyseessä on toyotan 2.4 -89 mallinen diesel kone ei turbo ei huohotinputki tukossa

Tomppaa_ 04.10.2014 18:46

Joku sikaflexi tai kemiski, mutta piä huolta että öljyä ei ole eikä tule halkeemasta kuivumisen aikana, eli huolellinen puhdistus. Jos siis ei halua korjata kunnolla ;)

offila 20.11.2014 21:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offila (Viesti 1165859)
Eli kyseessä on öljypohja vuoto moottorin etupäässä. Mitä ainetta kestää laittaa lohkon ja pohjan sauman päälle sillä vuoto on pieni ja nelivedosta kyse eli pohjan irroittamiseen on etuakseli etu kartaani poikkipalkki poistettava ja siksi jotain tahnaa levitettävä sauman päälle. Oli suht tiivis kunnes vaihdettiin hihna ja koppaa irroittaessa tietysti pestiin ja koskettiin vanhaan klönttiin niin että isompi vuoto tuli.
Varmaankin moni on koittanut hyvällä tuloksella tukkia yllämainittuja ja mikä aine kestää öljyä ja tartuu.
STEFAT EI VUODA ON VAIHDETTU JA AVATTU UUDETAAN JA TARKISTETU ETTÄ KUIVA ON ajattelin kertoa ennen kuin ehdotuksia niiden vaihtamiselle tulee.
Kyseessä on toyotan 2.4 -89 mallinen diesel kone ei turbo ei huohotinputki tukossa

Joku on varmasti irroittanut öljypohjan ottamatta moottorin pois 4wd hiluxissa malli ln110 eli erillisjousitettu etupää.
Kertokaa mitä kaikkea pitää irroittaa ja kuinka työläistä on? Jotain mainittu mutta mitä muuta pitää irroittaa?
Onko Hiluxin öljypohjan ja lohkon välissä TIIVISTE vai vain SILIKOONIAKO?
Mitä voi käyttää jos yrittää tiivistää ulkoa sillä vuoto on vain suoraan edessä hihnapyörän alla missä öljypohjan tiivistepinta on ohuin ymmärtääkseni ja olen huomannut että niissä yleensä on iso klöntti harmaata tiivisteainetta siinä kohtaa mikä on oursunut ulos tehtaalla.

kenppi 20.11.2014 22:14

Jotain nopeasti kuivuvaa öljyn syrjäyttävää RTV tiivisteliimaa vois siihen kokeilla, jos tosiaan on vain vähäinen se vuoto. Tahtoo vaan monesti olla nämä päälle korjaukset lyhyt aikaisia korjauksia, kun vuoto vain laajenee.

Kannattaahan se kokeilla jos vaikka pidempäänkin kestäisi vuotamatta :)

Jappi 21.11.2014 05:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja offila (Viesti 1179095)
Joku on varmasti irroittanut öljypohjan ottamatta moottorin pois 4wd hiluxissa malli ln110 eli erillisjousitettu etupää.
Kertokaa mitä kaikkea pitää irroittaa ja kuinka työläistä on? Jotain mainittu mutta mitä muuta pitää irroittaa?
Onko Hiluxin öljypohjan ja lohkon välissä TIIVISTE vai vain SILIKOONIAKO?
Mitä voi käyttää jos yrittää tiivistää ulkoa sillä vuoto on vain suoraan edessä hihnapyörän alla missä öljypohjan tiivistepinta on ohuin ymmärtääkseni ja olen huomannut että niissä yleensä on iso klöntti harmaata tiivisteainetta siinä kohtaa mikä on oursunut ulos tehtaalla.

Tehtaan jäljiltä se on pelkällä silikonilla uudemmissa. Vanhemmissa on alunperin tiiviste mutta nekin toimii pelkällä silikonilla.

hiluvitkutin 21.11.2014 08:04

Rotabond 2000 toimii. Voi vetää vaikka öljyn läpi mut parempi tulos tietty puhdistettuna.

Samppa79 21.11.2014 14:31

Olen irroittanut 4runnerista, saman oireen takia. Ei se tiivistys kyllä tule onnistumaan päältä päin tuhrimalla :
Pohja pois ja uusi kunnollinen tiivisteliima tentulla puhdistetuille pinnoille. Muistelen että se oli sitä maksimaalisesti öljynkestävää permatexia, onko se nyt mustaa vai harmaata, en muista. Hyvin on toiminut jo 5 vuotta.
Perän joutuu irroittamaan, muuten ei tule pois, mutta vetarit tais jäädä paikalleen roikkumaan. Sitten se jo sieltä tuleekin pois.

Edit:
Löyty muistiinpanotkin:
Irroitetaan vetoakselit perän puoleisista laipoistaan. Kardaani otetaan irti. Etuperä pois. Irroitetaan ohjausvarret niin että pyörät ovat kuitenkin toisiinsa kytkettynä. Itse irroitin apukynkän ja simpukan päästä pallonivelet irti, jolloin varret valahtaa alemmas roikkumaan. Nyt lähtee öljypohja pois.

Micco 21.11.2014 18:33

Muhtuuko pohja pois jos nostaa konetta ylemmäs, toki onhan siinäkin hommaa koneen korvat auki, vesiletkuja auki elleivät riitä irroittamatta ym..

offila 23.11.2014 19:12

Kun öljyvuoto on ihan edessä eli jakopään kopan kohdalla ja vain siitä kohtaa on märkä ei mistään muualta niin miten on jakopään takainen koppa missä on öljypumppu ym romua voiko sen irroittaa ja sitä kautta tiivistää sillä eikö öljypohja ole kiinni siinä edestä. Mitä ongelmia se tuo mukanaan ja onko helpompaa sitä kautta.
Kuinka paljon öljypohja istuu kiinni sillä sitähän ei saisi pahemmin kolhia ettei väänny sillä silloinhan vuotaa pahemman kera

waffen 24.11.2014 07:19

Wurtilla on ainakin silikoonia mikä kestää öljyä. Vaatii sen että vuoto kohtaan ei tule öljyä silloinkun kuivuu. Eli öljyjen vaihto tarvittaessa samalla. Paikattiin sierran alumiininen haljennut öljy pohja tolla toimii mutta sitten tuli kiertokanki pohjasta läpi.


Sivu luotu: 05:49 (GMT +2).