![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() VaaranvastuuNyt on kyllä todella mielenkiintoista settiä Elisan ja huollon suhteen. Olen siis vienyt Xperia Z puhelimen Elisa liikkeeseen huoltoon kun luurista hajosi näyttö pöydällä ollessaan. Kukaan ei luuriin koskenut. Oletus näyttää olevan että mikään näytönhajoaminen ei mene takuuseen. Nyt on myös paljastunut ettei luurissa ole 2v takuuta, mikä siinä alunperin on ollut. Lainaus:
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Kuluttajaa koijataan...!
-Taas keksitty hieno termi asiakkaan kusettamiseksi....
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jep. Vielä kun joku osaisi kohtuu selkeästi selittää miten vaaranvastuuta voi tähän soveltaa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
itse olen nimeltämainitsemattomassa matkapuhelimia myyvässä liikkeessä töissä ja useammalla asiakkaalla on ollut sama tarina sony puhelinten kanssa.
"Puhelin oli latauksessa ja kuului "rits" ääni ja lasi oli halki" "otin puhelimen taskusta ja lasi oli haljennut, ei ollut pudonnut tai mitään" ja monta muuta vastaavaa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vaaranvastuu tulee kuluttajansuojalaista ihan melkein selkeästi esiin hyvin pikaisella GooGlauksella
![]() Kyse lähinnä siitä, kuka vastaa tuotteesta, tai sen kunnosta, eri tilanteissa, esim huollon tms aikana. Myös omistusoikeus voi vaikuttaa asiaan. Eli, tää on työkalu siihen, kun jotain hajoaa, että kukapa siitä vastaa. Jos vaikkapa huolto rikkoo puhelimesi, on vaaranvastuu heillä, mutta kun sä rikot oman puhelimesi, on vastuu sinun. Jos sä rikot Elisan puhelimen tai huolto rikkoo sun puhelimen, joka onkin Elisan, jne...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuntematta yksityiskohtia näyttäisi siltä, että luurin myyvä liike E ajattelee omistavansa luurin ensimmäiset 6 kk ja sitten vasta luuri siirtyy asiakkaalle jolloin vaaranvastuukin siirtyy. Ei pitäisi vaikuttaa virhevastuuseen mitenkään. Kyse on ihan eri asiasta. Lisäksi lue kuluttajasuojalaki 12 pykälä kohta 5. tuotteessa oleva virhe.
Virhevastuu on jokatapauksessa vaikka takuuta ei olekaan, mutta tuossahan kuluttajasuojavirnaomainen on asian jo linjannut eli takuun kautta vaan... ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli tosa samassa firmassa puhelin huollossa vasta ja yllätys yllätys, ne keksi tavan millä luikerrella tilanteesta... Ei auttanu kuluttajariitalautakuntakaan. Ja toi firma ei todista mitään väitteitään todeksi.
|