![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Itellä oli tosa samassa firmassa puhelin huollossa vasta ja yllätys yllätys, ne keksi tavan millä luikerrella tilanteesta... Ei auttanu kuluttajariitalautakuntakaan. Ja toi firma ei todista mitään väitteitään todeksi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Alla olevan finlexlainauksen mukaan tulkiten vaaranvastuu koskee sitä kenen vastuulla kaupan kohteena oleva tavara on ostotilanteessa. Eli jos olet jo niin pitkällä että tuotetta on käytetty niin vaaranvastuulla ei pitäisi olla mitään tekemistä koko asian kanssa. Korkeintaan asiakkaan hämäämiseen voi käyttää..
Eli takuun/virhevastuun kautta asiaa perkaamaan. Vaaranvastuu 12 § Jos vaaranvastuu tavarasta on ostajalla, hänen on maksettava kauppahinta, vaikka tavara on tuhoutunut, kadonnut, huonontunut tai vähentynyt myyjästä riippumattomasta syystä. Vaaranvastuun siirtyminen 13 § Vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun tavaran luovutus sopimuksen taikka 6 tai 7 §:n mukaan tapahtuu. Jos tavaraa ei luovuteta oikeaan aikaan ja tämä johtuu ostajasta tai ostajan puolella olevasta seikasta, vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun myyjä on tehnyt sen, mitä luovuttaminen häneltä edellyttää. Jos ostajan on noudettava tavara muualta kuin myyjän luota, vaaranvastuu siirtyy, kun tavaran luovutuksen aika on tullut ja ostaja on saanut tietää, että tavara on noudettavissa. 14 § Vaaranvastuu ei koskaan siirry ostajalle ennen kuin tavaraan tai kuljetusasiakirjaan tehdyin merkinnöin taikka muulla tavoin on tehty selväksi, että tavara on tarkoitettu ostajalle. Kuljetettavana oleva tavara 15 § Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan. Myyjä vastaa kuitenkin aina menetyksestä tai vahingosta, josta hän tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää kaupantekohetkellä mutta josta hän ei ole ilmoittanut ostajalle. Avoin kauppa 16 § Jos on sovittu avoimesta kaupasta ja tavara on luovutettu, vaaranvastuu tavarasta on ostajalla, kunnes tavara palautetaan.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Luuri on ostettu taas viime kesänä. Eli se on n.vuoden vanha. Tästä tulee joku vaaranvastuu, millä ne sitten yrittää luikerrella eroon takuusta? Siitä myös mainio että kun minä sen jätin huoltoon niin tämä halkeama oli täysin suora. Nyt niiden kuvissa se luikertelee vähän ympäriinsä. Vika ei siis täsmää siihen tilanteeseen kun minä luurin jätin huoltoon. Huollon mukaan on mahdollista että kuljetuksessa on sattunut jotain. Noh. Silloin tuo luuri pitäisi saattaa siihen kuntoon, missä se oli ennen kuljetusta. Tuskin saattavat. Maanantaina kun haen sen Elisalta viallisena niin haluan niiltä lapun missä selkeästi lukee että puhelin ei ole asiakkaan mukaan siinä kunnossa kuin se huoltoon jätettynä oli. Tuskin sillä mitään tekee, mutta ehkä siitä voi myöhemmin olla apua. En sit tiedä mitä tuon kanssa tekis. Se SCF Huollon ilmoittama korjaushinta on suurempi kuin uuden puhelimen arvo. Jos ostan uuden luurin niin tuskin voi kuluttajariitalautakunnan kautta vaatia Elisaa maksamaan tuota uutta luuria. Niiden pitäisi maksaa vanhan luurin korjaus. Eikä sen korjaamisessa ole järkeä. Jos korjautan luurin jossain muussa kuin virallisessa huollossa niin menetän erittäin todennäköisesti luurin vedenkestävyyden. Takuuta tuossa ei nyt ole, kuten se on selväksi jo käynyt. Katsotaan mitä Sonyn vastaus on kun kyselin niiltä kyseisen mallin halkeavan näytön tyyppiviasta ja onko Sonyn ohje ettei näyttöhalkeamia korjata takuuseen koskaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Siis takuu on voimassa, eikö se selviä suoraa tuosta kuluttajasuojan lainauksesta.
Se, että lasi on vaurioitunut lisää huollossa, voi olla aika vaikea näyttää toteen? Mutta se, että jos puhelin on suunniteltu niin huonosti, että niistä halkeaa lasit, on valmistajan ongelma. varsinkin kun annetaan ymmärtää, että "aktiivisempaan" käyttöön. -> riitauta, ja perustele sillä että rakennevika. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onpa samanlaista juttua ku mulla, mulle ne kans sano korjaushinnaks "laitteen vaihto" ja hinta oli jotain 50 euroa enemmän ku uus puhelin. Mulle tuli sit puhelin takas ja korjasin ite, mutta takuu lähti sit veks ton takia puhelin reilu vuoden vanha(xcover 2). Ja mun puhelimen vika oli muuten se ettei se käynnistyny(kuulemma oli vesi vahinko jota ei muuten todistettu). |
#6
|
||||
|
||||
![]()
eikös noihin kastumis vikoihin tullu joku muutos, ettei niihin kelpaa enää se, että sanovat vain, että kastunu, vaan huollon/maahantuojan pitää jotenki todistaa se, että kasunu.
ku se että puhelin kastunu ei mene takuuseen on yhtä vanha selitys, ku vanhimmat kännykät, ja tota kastumis syytä käytettiin perusteluna takuun raukeamiseen liian usein, ni olikohan kuluttaja asiamies, tai joku vastaava instanssi joka vaatii huollolta, että vesivahinko on jotenki toteen näytettävä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Koska homma ei edennyt yhtään mihinkään ja kukaan ei oikein selittänyt vaaranvastuuta huollosta tai Elisasta, sekä sitä miten se vie normaalin takuun puhelimelta niin soitin Elisan johtoportaaseen. Selitin siellä kaverille mitä on tapahtunut, mitä olen selvittänyt, mitä huolto on sanonut ja sanoin myös että tämä ei ole Elisan vika vaan umpi surkean huollon mikä vierittää takuukorjauksen Elisan maksettavaksi. Päälikkö hieman ihmetteli miten voidaan vedota johonkin vaaranvastuuseen kun hän ei ollut koskaan kuullutkaan sellaisesta ja jos sellaiseen vedotaan niin pitää tulla asiakkaalle selkeä selostus mitä se tarkoittaa. Tuon soiton jälkeen tuli soitto sitten Elisa Shopitin pääliköltä. Ihmetteli mikä tässä on homman nimi. Sanoin sille että haluan vaan todisteen siitä että näytön rikkoutuminen on mun vika. Tälläistä ei ole esitetty missään välissä. Siinä kun jutustelin shopitin päälikön kanssa niin hänkin alkoi hieman ihmettelemään huollon toimintaa ja sanoi ettei tämä nyt ole ihan mennyt kuten kuuluu. Joten nyt se lähtee jälleen takaisin huoltoon. Ehkä sieltä joku todiste tulee että olen sen sitten rikkonut. Se vaan edelleenkin hajosi keittiön pöydällä ollessaan, joten en tie miten se saadaan näyttämään että olen rikkonut sen. Veikkaan ettei se vieläkään mene takuuseen vaan nyt tulee joku todiste että siinä on osuma jälki. Sit käydäänkin kivat keskustelut kun siinä ei ollut osumajälkiä kun sen huoltoon jätin. Eikä siinä voi olla kuorissa osumajälkeä kun siinä on aina ollut suojakuori. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Täytyisihän laitteesta löytyä jotain ulkoisia merkkejä siitä että se on esim. tiputettu jonka seurauksena näyttä hajonnut. Jos ei puhelimen kuorissa ole selkeitä käytön jälkiä (koloja, isoja naarmuja tjsp.) tai näytön päällä olevassa lasissa/ muovissa halkeamia, niin miten huolto voi todistaa että käyttäjän vika? Jos taas laite on sen näköinen että se on maassa pyörinyt miten sattuu niin ei varmasti saa menemään takuuseen kuin hyvällä tuurilla.
Tuo SCF huolto on kyllä ylipäätään aivan helvetin surkea putiikki. Minulla meni pari vuotta sitten HTC One huoltoon kun laite vain yhtäkkiä meni pimeäksi. Alustava vikadiagnoosi tuli sentään muutamassa päivässä ja siinä todettiin että näytössä vika ja korjausarvio muutama päivä. Kun parin viikon jälkeen ei laitteesta kuulunut vieläkään mitään ja soitin huoltoon, niin sanoivat että jotain muutakin siinä on. Kysyin että milloin laite tulee valmiiksi. Eivät kertoneet. Kysyin että täytyyhän teidän tietää, olette laitetta huoltava firma. Totesivat sitten että max. viikko. Reilu kaksi viikkoa siitä, soitin uudestaan ja sanoin että on teillä helvetin pitkä viikko. Vaadin saada tietää mikä laitteen huollon tilanne on, missä laite on, milloin se tulee, ja jos ei se kohta tule niin minun tulee saada uusi laite. Totesivat että laite on Puolassa. Kun kysyin missä vaiheessa laitteen huolto on, niin eivät osanneet sanoa. Pyysin heitä selvittämään asian. Sanoivat että ei se onnistu. Joutui sitten ääneen ihmettelemään että ette ole kuulleet puhelimesta, faxista tai sähköpostista mobiililaitteita huoltavassa yrityksessä? Piti ihan ärähtää että nyt se vitun puhelin kouraan ja soitto puolaan. Lupasi näin tehdä. Seuraavana päivänä sitten ylläripylläri selvisi, että laitteen emolevy oli rikki, ja varaosaa odotetaan. Puolasta oli kuulemma tämä info annettu jo kolmisen viikkoa aiemmin, ei vain tuo saatanan paskalafka Suomessa sitä osannut kertoa eteenpäin...
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |