Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2014, 22:42
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

kannattaako ostaa ?discovery 2 ,2002/9 dieseli automaatti


onko facelifti mallissa mitä parannuksia sähköissä/laatikossa, gs malli vielä ilmajousitus?? takana.mitä tarkistuksia kannattaa tehdä on ajettu jo yli hieman 200tkm!. rekisteri otteessa maininta öljy vuodoista. ei viittis yli 4000e maksaa mistää purku romusta. myyjän mukaa pitäisi olla täysin ehjä peli. on myynnissä liikkeessa pääkaupunki seudulla vihreä,mustat nahat,automaatti,gs-malli, edellinen huolto tehty offroad centterissä. jollekkin tuttu?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	land rover.jpg‎
Views:	396
Size:	104,7 Kt
ID:	48694  

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 23.04.2014 22:48
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2014, 22:50
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Oijoi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
onko facelifti mallissa mitä parannuksia sähköissä/laatikossa, gs malli vielä ilmajousitus?? takana.mitä tarkistuksia kannattaa tehdä on ajettu jo yli hieman 200tkm!. rekisteri otteessa maininta öljy vuodoista. ei viittis yli 4000e maksaa mistää purku romusta. myyjän mukaa pitäisi olla täysin ehjä peli. on myynnissä liikkeessa pääkaupunki seudulla vihreä,mustat nahat,automaatti,gs-malli, edellinen huolto tehty offroad centterissä. jollekkin tuttu?
Automaatti askeissa on vikoja ollu,porsineet yleisesti 100tkm.ssa ja/tai välein. Kone ongelmat tiedätkin,p38 rangessahan se ilma jousituksen kompura kenkkuilee ja muutaki ongelmaa,liekkö sama Discossa. Mätää on myöski ollu,vähä siellä täällä ja ite oon nähny tavaratilan pohjasta ruostuneita. Jarru kilkkeeet ei ainakaan ykköskoppasessa ollu hääppöset. Huhuiles roverfriends.fi ni siellä luulis olevan tietoa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2014, 23:11
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

tosta oli pohjasta kuvat pinta ruosteessa mutta, ei läpi mätä vielä. hinta lähinna houkuttaa muttei 2000e remontoiminen. joillain oli loota ongelmia 2000 mallissa tää on vielä samaa sekundaa sitten?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	pohja2.jpg‎
Views:	475
Size:	86,4 Kt
ID:	48695   Click image for larger version

Name:	pohja1.jpg‎
Views:	496
Size:	98,6 Kt
ID:	48696  

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 23.04.2014 23:15
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2014, 08:55
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.558
Perusasetus

Discon ilmajousitus eroaa P38:n vastaavasta. Nettijuttujen perusteella vikoja tuntuu siinä olevan hieman enemmän kuin Rangen ilmoissa, tarkkaa syytä en osaa sanoa mutta enemmän siitä keskustellaan.
Rangessa ilmajousitus toimii hyvin, kunhan on pidetty mielessä että ei ole 100% huoltovapaa systeemi.

Nimim. 10v ilmapussien päällä ajellut.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2014, 12:06
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.241
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Kone ongelmat tiedätkin,p38 rangessahan se ilma jousituksen kompura kenkkuilee ja muutaki ongelmaa,liekkö sama Discossa.
P38:ssa on eri kone, siinä on Bemarin diesel ja tossa on Roverin oma TD5.

Runko kannattaa tarkistaa takaa varsinkin tankin ympäristöstä huolella, tuppaa olemaan mätä.

Tuolla juttua ko. autosta:

http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=7748

http://roverfriends.fi/foorumi/viewt...utoksi&start=0
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2014, 20:40
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2014, 22:57
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.558
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..
Heh, no näin se menee. Mulla tosiaan on sit ehkis maan paras P38 kun se ei kiukuttele. Tai sit se ennakoiva huolto...
Jotenkin vaan jäänyt sellainen kuva Discoista että vaikka se takapää pysyiskin ryhdissään niin ihan ongelmatonta meno ei siinäkään ole. Toki nämäkin saattavat olla niitä pikkuvikoja joita ei korjata vaan ajellaan ne niskassa siihen asti kun kosahtaa ja sit itketään. Mene ja tiedä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2014, 23:05
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

No tota..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..
Ahah,tota epäilinkin et ei Discossa oo sama ilmajousitus ku p38. Mut noista lootista kun en oo kärryillä ku niitä on joitain joissa on ollu vikaa,Muistaakseni LT230 loota missä päälaatikon häntä akseli korkkaa,tyyppi vika,uudemmissa tuli kuulemma tuoteparannus,sit II sarjan Discossa oli automaatti lootaa jotka yleiseti porsi 100tkm välein,syytä en tiijä. Sit Classic rangessa oli automaatti lootaa joka kuulemma on sama jota Mersun W123 koppasissakin käytettiin,täys paska kuulemma. Sit II koppasissa Discoissa on muutamaa konevaihtoehtoakin ja niissäkin on paljon erilaisia tyyppi vikoja ylipäätään on Roverin tuotteissa paljon vikoja,ei sillä etteikö se olisi tyylikäs ja hyvä auto ja varmasti parempi kun ykskään japsi mut vähemmän vikoja niissä japseissa on. Ja noi vikaväitteet perustuu omiin kokemuksiin ja erään Rover korjaamon omistajan väitteisiin eli ei mitään Esson baarin tarinoita. Eli yritin tässä korostaa et nyt en halua katsoa asiaa puolustaen mitään merkkiä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.04.2014, 06:24
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 3.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ahah,tota epäilinkin et ei Discossa oo sama ilmajousitus ku p38. Mut noista lootista kun en oo kärryillä ku niitä on joitain joissa on ollu vikaa,Muistaakseni LT230 loota missä päälaatikon häntä akseli korkkaa,tyyppi vika,uudemmissa tuli kuulemma tuoteparannus,sit II sarjan Discossa oli automaatti lootaa jotka yleiseti porsi 100tkm välein,syytä en tiijä. Sit Classic rangessa oli automaatti lootaa joka kuulemma on sama jota Mersun W123 koppasissakin käytettiin,täys paska kuulemma. Sit II koppasissa Discoissa on muutamaa konevaihtoehtoakin ja niissäkin on paljon erilaisia tyyppi vikoja ylipäätään on Roverin tuotteissa paljon vikoja,ei sillä etteikö se olisi tyylikäs ja hyvä auto ja varmasti parempi kun ykskään japsi mut vähemmän vikoja niissä japseissa on. Ja noi vikaväitteet perustuu omiin kokemuksiin ja erään Rover korjaamon omistajan väitteisiin eli ei mitään Esson baarin tarinoita. Eli yritin tässä korostaa et nyt en halua katsoa asiaa puolustaen mitään merkkiä.
Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta?

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ)

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.04.2014 06:34
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.04.2014, 09:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

melkein jo OT:


ei liene mersulaisia laatikoita ollut tehtaan jäljiltä Rovereissa ikinä ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.04.2014, 09:36
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..
Lisä OT L322 diselit gm laatikolla ja bensat ZF:n.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.04.2014, 10:14
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

Ja jos olis ollu niin,ne olisi kestänykki�� yykaakoossa oli jo 722.3 lootia ainakin tdt:ssä
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.04.2014, 13:23
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta?

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ)
Ei nyt ollu mistään historiasta kyse vaan Discon tekniikasta ja sitä Discon tekniikkaahan on ollu muissakin Rovereissa. Uudella Land cruiserilla ei oo mitään tekemistä vanhan kanssa. Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi. Siitä jenkki lootasta en maininnu kun en tiedä siitä mitään. Ja saksalaisilla "laatumerkeillä" on useita malleja joissa käytetään ZF laatikkoa mutta malli ei todellakaan ole sama. Ja tosi asiahan on se et kautta aikain on japsit ollu mätiä ja kehnoilla varusteilla suomessa,ei niissä mitään suuria mahtavuuksia ole muutenkaan. Varmatoimisia ne tosin on,sitä Roverin tuotteet ei ole ja onhan se niinkin et aina on autosta puhuttaessa sitä johonkin verrattava,Ladakin oli aikanaan Venäläisten mielestä moderni verrattaessa sitä muihin itä-autoihin. Enkä puhu mistään "mutu" tiedoista vaan kun meijän perheessä on 2kpl Rovereita ollu ja japseja useampia ja olenpa alan hommissakin ollu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.04.2014, 15:43
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 3.998
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi.
Millä tavalla Range Classicin (valmistettu 70?-94) vaihteisto-ongelmat liittyy Land Rover Discovery II (valmistettu 99-05) autoon???
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.04.2014, 16:05
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.228
Perusasetus

mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.04.2014, 16:29
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.558
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
Hei nyt tää OT menee jo liiallisuuksiin... Jotain rajaa.

Altapäin toi alun auto näytti yllättävänkin kuivalta, muutenhan kahden-kolmen kuvan perusteella on aika vaikea sanoa mitään. Tekijämies tommosen kanssa pärjää aina.
Koskeeko muuten Discoa se vanha "Rangen osto kannattaa aina"-sanonta?

Kaitsu tuossa aiemmin jo laittelikin parit linkit keskusteluihin Discon vaivoista, josko ketjun aloittaja enää tätä viisastelua jaksaa lueskella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.04.2014, 18:41
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Disko 2sessa automaatissa ei todellakaan ole mitään laatikkovaivaa tyyppivikana, etenkään 100tkm kohdalla. Yleisin syy laatikon rikkoontumiseen on se että 60% ihmisistä ei tajua autoista yhtään mitään (vaikka luulee tietävänsä), ja nämä 60% ihmisistä ajaa autolla käyttäen tehtaan ensiasennus öljyä niin pitkään kun auto vain kulkee, ja öljynmäärää ei tarkasteta ikinä, kun nämä tuuppaavat vuotamaan ajan kannssa sitä öljyä.
Laatikon jäähäriputki rupeaa vuotamaan keulasta tyyppivikana, ja meno senkun jatkuu vaikka onkin pieni vuoto.
Eräs ystävien palstalla oleva kaveri ajoi tietäen automaatti disko 2sella että laatikko vuosi öljyä, no eise kauaa ilmeisesti kestänyt kun joutui hakea +2-3000e vaihtolaatikon varsinaissuomen korjaamolta.. (Nimeä en viitsi kertoa)
Ja toinen ilmeinen vika millä toi laatikko noista saadaan rikki että se säretään. Vedetään sitä 3500Kg kärryä D:llä vaikka se tiedetään ettei se auto sitä jaksa vetää kunnolla noin isolla vaihteella. Suomesta löytyy n:500tkm ajettuja D2sia joissa ei ole laatikolle tehty mitään. Tämä on korjaamon täyttä faktaa.

Jos manuaalista puhutaan on se että sinne R380 laatikkoon laitetaan ihan jotain muuta öljyä kuin sinne pitäisi. Jopa aikanaan kun Volvo (liekö wetteri?) toi maahan Land roveria, he laittoivat väärää öljyä manuaali laatikoihin tietäen mitä teki huoltotiedotteesta piittaamatta. Isän autoonkin on vaihdettu 100tkm kohdalla uusi laatikko sen takia kun VOLVON korjaamon miehet TIETÄVÄT ETTÄ TÄSSÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ JUURI TÄTÄ VOLVON ÖLJYÄ. Mutta näin ei ollut kun tuli sitten laatikkoremppoja eteen useammassakin autossa. Vaihteet ei menneet enään edes rautakankea käyttäen päälle.

Varmasti sarjaan mahtuu autoja joista on laatikko mennyt noilla kilsoilla. Mutta eise ole tyyppivika tuossa sarjassa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.04.2014, 20:23
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Liekö autoon olemassa minkäänlaista huoltokirjaa tai muuta todistetta että autolle on matkan varrella edes yritetty tehdä jotain huoltoa, säännöllisesti?
Mistä öljyvuodot aiheutuvat, moottorista, akseleista, laatikosta?
Jos kori ja runko ei ole rapea ja tekniikka toimii luotettavasti, niin ei huono ostos, edellyttäen että on järkevä käyttöprofiili.
Kaupanteon hetkellä normaalit koeajot ja jos laatikko vaihtaa asiallisesti, öljy ei haise ja jos vielä huoltohistoriassa on todettavissa että laatikkoakin on huollettu, niin se ei ole murheista suurin.
Ilmajousituksen kaikki asennot tulee testata.
Käyttöprofiililla tarkoitan tässä että tarvitsee oikeasti isoa diesel-maasturia ja jos jotain hinaa, niin hetken miettii miten sen tekee. Kiinnostava auto kaikin puolin.
Jos jostain pitää huolestua on suutinjohtosarjan mahdollinen öljyyntyminen ja mahdollinen moottorin ryntäys, jonka seurauksena Td5:sta tulee äkkiä romua.
Nuo Kaitsu67:n linkit kertovat varsin perinpohjaisesti, hyödyt ja haitat
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.04.2014, 20:55
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Yksi parhaista autoista millä minä olen ajellut tai vetänyt kärryä. Omassa oli ace (mutkien kallistelu esto) eli etuiskaiden kaverina pienet hydrauli sylinterit mitkä tasasi auton kulkua.

Ilmajousissa välillä pientä kiukuttelua, mutta kun oppi oireet ja löysi ongelmat niin varsin helppo ja halpa huoltaa. Kai se korjaamolla olis maksanu sit paljon.?

Laatikoissa ei yleisesti mitään vikaa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 01.05.2014, 11:07
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

jos ei oteta huomioon että disco2 lootan perässä on normaalin hännän tilalla sovite jakolaatikolle niin laatikon korjaussarja näkyy sopiva ainakin muutamiin bemareihin, volvoihin, alfoihin, lancioihin jaguaareihin ja pösöön, mutta mistä minä mitään tiedän

disco 1:stä niitä "laatikoita" taisi porsia 100 tkm välein, tosin vika oli enemmänkin siinä koneen ja laatikon välissä vetolevyssä eikä itse laatikossa, vetolevystä irtosi keskiöt mutta ilmeisesti sekin vika on toivottavasti jäänyt sinne disco1 aikakaudelle ja niihinkin saa hd vetolevyä nykyään, td5 vetolevy taasen on ihan erimallinen.

tf727 on lootana aivan surkea, sitä ei ole aikanaan edes viitsitty laittaa muuta vääntäviin isolohkomopareihin, siis mm. chrgerit, yorkkerit, truckit ja motorhomet on liikkuneet sillä lootalla jo 60 luvulta ja edelleen niistä tehdään lootia (jopa kiihdytyskäyttöönkin).

lt230 jakikset tuntuu hajoavan aika hyvin tossa jonku 300-500 tkm kohdilla kun niillä ajetaan vanhoilla, lähes pois palaneilla öljyillä, desi-kaksi semmosta mustaa haisevaa mössöä mitä niistä avatessa tule ulos ei auta laakereissa läheskään yhtä hyvin kun pari litraa gl-4:sta ja usein on jostain laakerista mennyt siitä johtuen pinta sekä diffistä kulunut 4 messinkiprikkaa, hammaspyörät onneksi kestää vähän vähemmälläkin mössöllä ilman vaurioitumista ja laakeriremontilla lootasta tulee taas toiset saman verran kestävä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kannattaako ostaa? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 11 20.09.2004 21:05
Kannattaako Hankookia ostaa? Tekniikka & Jutustelu 26 03.06.2004 09:59
Kannattaako ostaa Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 13 07.05.2004 10:26
Kannattaako ostaa ??? tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 21 17.03.2004 19:24
Kannattaako ostaa jenkkilästä Yleiset 14 19.01.2004 07:21


Sivu luotu: 23:26 (GMT +2).