Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.04.2014, 20:40
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.04.2014, 22:57
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..
Heh, no näin se menee. Mulla tosiaan on sit ehkis maan paras P38 kun se ei kiukuttele. Tai sit se ennakoiva huolto...
Jotenkin vaan jäänyt sellainen kuva Discoista että vaikka se takapää pysyiskin ryhdissään niin ihan ongelmatonta meno ei siinäkään ole. Toki nämäkin saattavat olla niitä pikkuvikoja joita ei korjata vaan ajellaan ne niskassa siihen asti kun kosahtaa ja sit itketään. Mene ja tiedä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.04.2014, 23:05
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

No tota..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..

Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen.
P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu.
Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta.

Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole..
Ahah,tota epäilinkin et ei Discossa oo sama ilmajousitus ku p38. Mut noista lootista kun en oo kärryillä ku niitä on joitain joissa on ollu vikaa,Muistaakseni LT230 loota missä päälaatikon häntä akseli korkkaa,tyyppi vika,uudemmissa tuli kuulemma tuoteparannus,sit II sarjan Discossa oli automaatti lootaa jotka yleiseti porsi 100tkm välein,syytä en tiijä. Sit Classic rangessa oli automaatti lootaa joka kuulemma on sama jota Mersun W123 koppasissakin käytettiin,täys paska kuulemma. Sit II koppasissa Discoissa on muutamaa konevaihtoehtoakin ja niissäkin on paljon erilaisia tyyppi vikoja ylipäätään on Roverin tuotteissa paljon vikoja,ei sillä etteikö se olisi tyylikäs ja hyvä auto ja varmasti parempi kun ykskään japsi mut vähemmän vikoja niissä japseissa on. Ja noi vikaväitteet perustuu omiin kokemuksiin ja erään Rover korjaamon omistajan väitteisiin eli ei mitään Esson baarin tarinoita. Eli yritin tässä korostaa et nyt en halua katsoa asiaa puolustaen mitään merkkiä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2014, 06:24
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ahah,tota epäilinkin et ei Discossa oo sama ilmajousitus ku p38. Mut noista lootista kun en oo kärryillä ku niitä on joitain joissa on ollu vikaa,Muistaakseni LT230 loota missä päälaatikon häntä akseli korkkaa,tyyppi vika,uudemmissa tuli kuulemma tuoteparannus,sit II sarjan Discossa oli automaatti lootaa jotka yleiseti porsi 100tkm välein,syytä en tiijä. Sit Classic rangessa oli automaatti lootaa joka kuulemma on sama jota Mersun W123 koppasissakin käytettiin,täys paska kuulemma. Sit II koppasissa Discoissa on muutamaa konevaihtoehtoakin ja niissäkin on paljon erilaisia tyyppi vikoja ylipäätään on Roverin tuotteissa paljon vikoja,ei sillä etteikö se olisi tyylikäs ja hyvä auto ja varmasti parempi kun ykskään japsi mut vähemmän vikoja niissä japseissa on. Ja noi vikaväitteet perustuu omiin kokemuksiin ja erään Rover korjaamon omistajan väitteisiin eli ei mitään Esson baarin tarinoita. Eli yritin tässä korostaa et nyt en halua katsoa asiaa puolustaen mitään merkkiä.
Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta?

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ)

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.04.2014 06:34
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.04.2014, 09:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

melkein jo OT:


ei liene mersulaisia laatikoita ollut tehtaan jäljiltä Rovereissa ikinä ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.04.2014, 10:14
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Ja jos olis ollu niin,ne olisi kestänykki�� yykaakoossa oli jo 722.3 lootia ainakin tdt:ssä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2014, 13:23
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta?

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ)
Ei nyt ollu mistään historiasta kyse vaan Discon tekniikasta ja sitä Discon tekniikkaahan on ollu muissakin Rovereissa. Uudella Land cruiserilla ei oo mitään tekemistä vanhan kanssa. Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi. Siitä jenkki lootasta en maininnu kun en tiedä siitä mitään. Ja saksalaisilla "laatumerkeillä" on useita malleja joissa käytetään ZF laatikkoa mutta malli ei todellakaan ole sama. Ja tosi asiahan on se et kautta aikain on japsit ollu mätiä ja kehnoilla varusteilla suomessa,ei niissä mitään suuria mahtavuuksia ole muutenkaan. Varmatoimisia ne tosin on,sitä Roverin tuotteet ei ole ja onhan se niinkin et aina on autosta puhuttaessa sitä johonkin verrattava,Ladakin oli aikanaan Venäläisten mielestä moderni verrattaessa sitä muihin itä-autoihin. Enkä puhu mistään "mutu" tiedoista vaan kun meijän perheessä on 2kpl Rovereita ollu ja japseja useampia ja olenpa alan hommissakin ollu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2014, 15:43
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi.
Millä tavalla Range Classicin (valmistettu 70?-94) vaihteisto-ongelmat liittyy Land Rover Discovery II (valmistettu 99-05) autoon???
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2014, 16:05
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.04.2014, 16:29
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
Hei nyt tää OT menee jo liiallisuuksiin... Jotain rajaa.

Altapäin toi alun auto näytti yllättävänkin kuivalta, muutenhan kahden-kolmen kuvan perusteella on aika vaikea sanoa mitään. Tekijämies tommosen kanssa pärjää aina.
Koskeeko muuten Discoa se vanha "Rangen osto kannattaa aina"-sanonta?

Kaitsu tuossa aiemmin jo laittelikin parit linkit keskusteluihin Discon vaivoista, josko ketjun aloittaja enää tätä viisastelua jaksaa lueskella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.04.2014, 09:36
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kokkolanpoika Näytä viesti
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..
Lisä OT L322 diselit gm laatikolla ja bensat ZF:n.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kannattaako ostaa? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 11 20.09.2004 21:05
Kannattaako Hankookia ostaa? Tekniikka & Jutustelu 26 03.06.2004 09:59
Kannattaako ostaa Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 13 07.05.2004 10:26
Kannattaako ostaa ??? tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 21 17.03.2004 19:24
Kannattaako ostaa jenkkilästä Yleiset 14 19.01.2004 07:21


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).