Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2014, 06:24
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Ahah,tota epäilinkin et ei Discossa oo sama ilmajousitus ku p38. Mut noista lootista kun en oo kärryillä ku niitä on joitain joissa on ollu vikaa,Muistaakseni LT230 loota missä päälaatikon häntä akseli korkkaa,tyyppi vika,uudemmissa tuli kuulemma tuoteparannus,sit II sarjan Discossa oli automaatti lootaa jotka yleiseti porsi 100tkm välein,syytä en tiijä. Sit Classic rangessa oli automaatti lootaa joka kuulemma on sama jota Mersun W123 koppasissakin käytettiin,täys paska kuulemma. Sit II koppasissa Discoissa on muutamaa konevaihtoehtoakin ja niissäkin on paljon erilaisia tyyppi vikoja ylipäätään on Roverin tuotteissa paljon vikoja,ei sillä etteikö se olisi tyylikäs ja hyvä auto ja varmasti parempi kun ykskään japsi mut vähemmän vikoja niissä japseissa on. Ja noi vikaväitteet perustuu omiin kokemuksiin ja erään Rover korjaamon omistajan väitteisiin eli ei mitään Esson baarin tarinoita. Eli yritin tässä korostaa et nyt en halua katsoa asiaa puolustaen mitään merkkiä.
Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta?

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ)


Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.04.2014 06:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2014, 09:03
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

melkein jo OT:


ei liene mersulaisia laatikoita ollut tehtaan jäljiltä Rovereissa ikinä ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2014, 10:14
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Ja jos olis ollu niin,ne olisi kestänykki�� yykaakoossa oli jo 722.3 lootia ainakin tdt:ssä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2014, 13:23
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Sulla unohtui vielä Series ja Freelander Lantikoiden "mutu" viat vielä luettelematta?

LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti.
Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny.

Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa.

Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen.

En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ)
Ei nyt ollu mistään historiasta kyse vaan Discon tekniikasta ja sitä Discon tekniikkaahan on ollu muissakin Rovereissa. Uudella Land cruiserilla ei oo mitään tekemistä vanhan kanssa. Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi. Siitä jenkki lootasta en maininnu kun en tiedä siitä mitään. Ja saksalaisilla "laatumerkeillä" on useita malleja joissa käytetään ZF laatikkoa mutta malli ei todellakaan ole sama. Ja tosi asiahan on se et kautta aikain on japsit ollu mätiä ja kehnoilla varusteilla suomessa,ei niissä mitään suuria mahtavuuksia ole muutenkaan. Varmatoimisia ne tosin on,sitä Roverin tuotteet ei ole ja onhan se niinkin et aina on autosta puhuttaessa sitä johonkin verrattava,Ladakin oli aikanaan Venäläisten mielestä moderni verrattaessa sitä muihin itä-autoihin. Enkä puhu mistään "mutu" tiedoista vaan kun meijän perheessä on 2kpl Rovereita ollu ja japseja useampia ja olenpa alan hommissakin ollu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2014, 15:43
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Enkä maininnu Discoon liittymättömiä rovereita kun niistä ei ollu kyse. Niitä ZFn lootiahan on 100tn autonostureissakin vaan ei samaa mitä Rovereissa,sitä en tiiijä mikä ne rikkoo mut eräs Rover korjaamon äijä haukkui tämän classic Rangessa käytetyn lootan huonoksi.
Millä tavalla Range Classicin (valmistettu 70?-94) vaihteisto-ongelmat liittyy Land Rover Discovery II (valmistettu 99-05) autoon???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.04.2014, 16:05
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2014, 16:29
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JV73 Näytä viesti
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
Hei nyt tää OT menee jo liiallisuuksiin... Jotain rajaa.

Altapäin toi alun auto näytti yllättävänkin kuivalta, muutenhan kahden-kolmen kuvan perusteella on aika vaikea sanoa mitään. Tekijämies tommosen kanssa pärjää aina.
Koskeeko muuten Discoa se vanha "Rangen osto kannattaa aina"-sanonta?

Kaitsu tuossa aiemmin jo laittelikin parit linkit keskusteluihin Discon vaivoista, josko ketjun aloittaja enää tätä viisastelua jaksaa lueskella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2014, 18:41
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Disko 2sessa automaatissa ei todellakaan ole mitään laatikkovaivaa tyyppivikana, etenkään 100tkm kohdalla. Yleisin syy laatikon rikkoontumiseen on se että 60% ihmisistä ei tajua autoista yhtään mitään (vaikka luulee tietävänsä), ja nämä 60% ihmisistä ajaa autolla käyttäen tehtaan ensiasennus öljyä niin pitkään kun auto vain kulkee, ja öljynmäärää ei tarkasteta ikinä, kun nämä tuuppaavat vuotamaan ajan kannssa sitä öljyä.
Laatikon jäähäriputki rupeaa vuotamaan keulasta tyyppivikana, ja meno senkun jatkuu vaikka onkin pieni vuoto.
Eräs ystävien palstalla oleva kaveri ajoi tietäen automaatti disko 2sella että laatikko vuosi öljyä, no eise kauaa ilmeisesti kestänyt kun joutui hakea +2-3000e vaihtolaatikon varsinaissuomen korjaamolta.. (Nimeä en viitsi kertoa)
Ja toinen ilmeinen vika millä toi laatikko noista saadaan rikki että se säretään. Vedetään sitä 3500Kg kärryä D:llä vaikka se tiedetään ettei se auto sitä jaksa vetää kunnolla noin isolla vaihteella. Suomesta löytyy n:500tkm ajettuja D2sia joissa ei ole laatikolle tehty mitään. Tämä on korjaamon täyttä faktaa.

Jos manuaalista puhutaan on se että sinne R380 laatikkoon laitetaan ihan jotain muuta öljyä kuin sinne pitäisi. Jopa aikanaan kun Volvo (liekö wetteri?) toi maahan Land roveria, he laittoivat väärää öljyä manuaali laatikoihin tietäen mitä teki huoltotiedotteesta piittaamatta. Isän autoonkin on vaihdettu 100tkm kohdalla uusi laatikko sen takia kun VOLVON korjaamon miehet TIETÄVÄT ETTÄ TÄSSÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ JUURI TÄTÄ VOLVON ÖLJYÄ. Mutta näin ei ollut kun tuli sitten laatikkoremppoja eteen useammassakin autossa. Vaihteet ei menneet enään edes rautakankea käyttäen päälle.

Varmasti sarjaan mahtuu autoja joista on laatikko mennyt noilla kilsoilla. Mutta eise ole tyyppivika tuossa sarjassa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2014, 20:23
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Liekö autoon olemassa minkäänlaista huoltokirjaa tai muuta todistetta että autolle on matkan varrella edes yritetty tehdä jotain huoltoa, säännöllisesti?
Mistä öljyvuodot aiheutuvat, moottorista, akseleista, laatikosta?
Jos kori ja runko ei ole rapea ja tekniikka toimii luotettavasti, niin ei huono ostos, edellyttäen että on järkevä käyttöprofiili.
Kaupanteon hetkellä normaalit koeajot ja jos laatikko vaihtaa asiallisesti, öljy ei haise ja jos vielä huoltohistoriassa on todettavissa että laatikkoakin on huollettu, niin se ei ole murheista suurin.
Ilmajousituksen kaikki asennot tulee testata.
Käyttöprofiililla tarkoitan tässä että tarvitsee oikeasti isoa diesel-maasturia ja jos jotain hinaa, niin hetken miettii miten sen tekee. Kiinnostava auto kaikin puolin.
Jos jostain pitää huolestua on suutinjohtosarjan mahdollinen öljyyntyminen ja mahdollinen moottorin ryntäys, jonka seurauksena Td5:sta tulee äkkiä romua.
Nuo Kaitsu67:n linkit kertovat varsin perinpohjaisesti, hyödyt ja haitat
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kannattaako ostaa? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 11 20.09.2004 21:05
Kannattaako Hankookia ostaa? Tekniikka & Jutustelu 26 03.06.2004 09:59
Kannattaako ostaa Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 13 07.05.2004 10:26
Kannattaako ostaa ??? tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 21 17.03.2004 19:24
Kannattaako ostaa jenkkilästä Yleiset 14 19.01.2004 07:21


Sivu luotu: 18:12 (GMT +2).