Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2014, 21:58
zeus82 zeus82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.14
Sijainti: hinnerjoki
Viestit: 139
Perusasetus

2h turbon paluu?


Onko ketään laittanut turbon paluuta tuon banjon kautta missä tuo lenkkiavain on?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20140228_214635_Vänersborgsvägen.jpg‎
Views:	777
Size:	148,1 Kt
ID:	46615  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2014, 22:22
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

mix et laita paluuta tohon peltiin..??
paluun tarttee olla ahdistamaton..

__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2014, 22:40
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

perimätiedon mukaan on kokeiltu, ja kuulemma yksi kerta riitti..... miksi sitä ei voi kerralla tehdä kunnolla ja laittaa suoraan öljypohjaan?

löytyi tällainen kuvatus

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2014, 11:24
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Onkos 2h kattilan huohotus tuossa nostajalaakson kannessa samoin kuin 3b ssäkin?

Meitsillä on tossa 3b koneessa paluu juurikin tuohon peltiin tuloksella että kone tulvi huohottimesta öljyt kankaalle, ja se piti siirtää öljykorkkiin. Eli kannattaa laittaa se sinne öljypohjaan, tai jos tuossa nipassa on suora tie öljypohjaan niin voihan sitä kokeilla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2014, 11:30
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 950
Perusasetus

itse kans laittoin tohon öljypohjaan paluun..ei se niin iso homma ole irroittaa ja hitsata vaikka mutka siihen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2014, 22:34
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

2H:ssa on huohotus venakopasta, joten se ei oo ongelma.
Eka oma 2H:n turbotus oli T03:lla ja orkkis pakosarja ympäri käännettynä, paluu juurikin tuohon nosjajien peltiin, kun turbo oli niin ylhäällä. Toisella kertaa pistin isomman rajayn ahtimen, joka sopi suoraan kiinni pakosarjaan, joten jätin pakosarjan oikein päin ja vedin sitten paluun öljypohjan kylkeen, kun puhallin oli niin paljon alempana.

Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2014, 23:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hetkinen?????


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
2H:ssa on huohotus venakopasta, joten se ei oo ongelma.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun.
Siis onko tosi: "Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun"

Mulle on aina yritetty opettaa/selittää, että paluun pitää olla riittävän iso, Ja vapaasti öljypinnan yläpuolella. Toki sitä ihmettelin, sillä tuolta turbon paineista (pako- ja imupuoli) on aika vaikea vuotaa ilmaa/pakokaasua tuon 100 000 r/min sileän selkäpuolenkaan muodostaman keskipakopuhaltimen aiheuttamaa alipainetta vastaan.

Mutta tuo öljypohjan poisto proppuun kuulostaa kyllä aika uskomattomalta! tietoa asiasta ei siis ole.
Mutta ainut, mistä nyt varmaa täsmätietoa, on tuo 2Lt:n turbo: siinä on lohkossa huomattavan iso paluuputken insertti.
Jos tuolta turbolta tulisi vain öljyä, ja sen paluulinjassa saisi olla vastapainetta, niin miksi tuo öljynpaineen tulo on kutistettu noin millisellä kuristimella, ja paluuputkessa on reipas 100x suurempi virtausaukko?

Tuossa aloittajan 2H tapauksessa hyödyntäisin tuota nostajien laippaa, läpivienti laipan yläosaan, ja suuruusluokkaa sormenkokoisella putkella. (Muistanko oikein, noiden nostimien päältä meni muutama peukalon kokoinen reikä kampikammioon?)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.03.2014, 08:38
Tönssi Tönssi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Heramäki
Viestit: 256
Perusasetus

Kyllä, itse ainakin viimeviikolla siirsin paluun öljypropusta pohjan ylälaitaan ja pakosarjassa on "ylimääräinen" mutkaputki joka on jotain valua, ilmeisesti kyseesä on korpivaaran sarja.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.03.2014, 12:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis onko tosi: "Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun"

Mulle on aina yritetty opettaa/selittää, että paluun pitää olla riittävän iso, Ja vapaasti öljypinnan yläpuolella. Toki sitä ihmettelin, sillä tuolta turbon paineista (pako- ja imupuoli) on aika vaikea vuotaa ilmaa/pakokaasua tuon 100 000 r/min sileän selkäpuolenkaan muodostaman keskipakopuhaltimen aiheuttamaa alipainetta vastaan.

Mutta tuo öljypohjan poisto proppuun kuulostaa kyllä aika uskomattomalta! tietoa asiasta ei siis ole.
Mutta ainut, mistä nyt varmaa täsmätietoa, on tuo 2Lt:n turbo: siinä on lohkossa huomattavan iso paluuputken insertti.
Jos tuolta turbolta tulisi vain öljyä, ja sen paluulinjassa saisi olla vastapainetta, niin miksi tuo öljynpaineen tulo on kutistettu noin millisellä kuristimella, ja paluuputkessa on reipas 100x suurempi virtausaukko?

Tuossa aloittajan 2H tapauksessa hyödyntäisin tuota nostajien laippaa, läpivienti laipan yläosaan, ja suuruusluokkaa sormenkokoisella putkella. (Muistanko oikein, noiden nostimien päältä meni muutama peukalon kokoinen reikä kampikammioon?)
No silloin kun korpivaara on noita ruuvaillu nii turboja ei ole ollu muissa autoissa kuin saabeissa ja rekoissa.
Eikä ole ollu offipalstaa mistä oisi voinu lukea mihin mikäkin letku pitää laittaa...Eli se paluu on tyrkätty sinne minne se sattunu kaikista helpolla ja kai ne on toiminu jo pitempään kuin yksikään 2000 luvun kone tulee avaamatta kestämään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
turbon öljyn paluu letkun paikka mihin?? mallu16 Tekniikka & Jutustelu 8 02.06.2011 17:05
Paluu tulevaisuuteen SuurSyömäri Chit-Chat 17 06.02.2006 20:40
Paluu menneisyyteen? Zamppa Chit-Chat 9 20.12.2005 15:16
Paratiisista paluu Olppa Tapahtumat 25 15.06.2004 21:38


Sivu luotu: 04:49 (GMT +2).