Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2h turbon paluu? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121406)

zeus82 28.02.2014 21:58

2h turbon paluu?
 
1 Liiteet
Onko ketään laittanut turbon paluuta tuon banjon kautta missä tuo lenkkiavain on?

mäksä 28.02.2014 22:22

mix et laita paluuta tohon peltiin..??
paluun tarttee olla ahdistamaton..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148894

lepoantti 28.02.2014 22:40

perimätiedon mukaan on kokeiltu, ja kuulemma yksi kerta riitti..... miksi sitä ei voi kerralla tehdä kunnolla ja laittaa suoraan öljypohjaan?

löytyi tällainen kuvatus

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=125615

Bj Andy 01.03.2014 11:24

Onkos 2h kattilan huohotus tuossa nostajalaakson kannessa samoin kuin 3b ssäkin?

Meitsillä on tossa 3b koneessa paluu juurikin tuohon peltiin tuloksella että kone tulvi huohottimesta öljyt kankaalle, ja se piti siirtää öljykorkkiin. Eli kannattaa laittaa se sinne öljypohjaan, tai jos tuossa nipassa on suora tie öljypohjaan niin voihan sitä kokeilla.

hojo85 01.03.2014 11:30

itse kans laittoin tohon öljypohjaan paluun..ei se niin iso homma ole irroittaa ja hitsata vaikka mutka siihen.

Viipo 01.03.2014 22:34

2H:ssa on huohotus venakopasta, joten se ei oo ongelma.
Eka oma 2H:n turbotus oli T03:lla ja orkkis pakosarja ympäri käännettynä, paluu juurikin tuohon nosjajien peltiin, kun turbo oli niin ylhäällä. Toisella kertaa pistin isomman rajayn ahtimen, joka sopi suoraan kiinni pakosarjaan, joten jätin pakosarjan oikein päin ja vedin sitten paluun öljypohjan kylkeen, kun puhallin oli niin paljon alempana.

Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun.

BJ-40/76 01.03.2014 23:08

Hetkinen?????
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1109043)
2H:ssa on huohotus venakopasta, joten se ei oo ongelma.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun.

Siis onko tosi: "Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun"

Mulle on aina yritetty opettaa/selittää, että paluun pitää olla riittävän iso, Ja vapaasti öljypinnan yläpuolella. Toki sitä ihmettelin, sillä tuolta turbon paineista (pako- ja imupuoli) on aika vaikea vuotaa ilmaa/pakokaasua tuon 100 000 r/min sileän selkäpuolenkaan muodostaman keskipakopuhaltimen aiheuttamaa alipainetta vastaan.

Mutta tuo öljypohjan poisto proppuun kuulostaa kyllä aika uskomattomalta! tietoa asiasta ei siis ole.
Mutta ainut, mistä nyt varmaa täsmätietoa, on tuo 2Lt:n turbo: siinä on lohkossa huomattavan iso paluuputken insertti.
Jos tuolta turbolta tulisi vain öljyä, ja sen paluulinjassa saisi olla vastapainetta, niin miksi tuo öljynpaineen tulo on kutistettu noin millisellä kuristimella, ja paluuputkessa on reipas 100x suurempi virtausaukko?

Tuossa aloittajan 2H tapauksessa hyödyntäisin tuota nostajien laippaa, läpivienti laipan yläosaan, ja suuruusluokkaa sormenkokoisella putkella. (Muistanko oikein, noiden nostimien päältä meni muutama peukalon kokoinen reikä kampikammioon?:confused:)

Tönssi 02.03.2014 08:38

Kyllä, itse ainakin viimeviikolla siirsin paluun öljypropusta pohjan ylälaitaan ja pakosarjassa on "ylimääräinen" mutkaputki joka on jotain valua, ilmeisesti kyseesä on korpivaaran sarja.

Bj Andy 02.03.2014 12:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1109061)
Siis onko tosi: "Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun"

Mulle on aina yritetty opettaa/selittää, että paluun pitää olla riittävän iso, Ja vapaasti öljypinnan yläpuolella. Toki sitä ihmettelin, sillä tuolta turbon paineista (pako- ja imupuoli) on aika vaikea vuotaa ilmaa/pakokaasua tuon 100 000 r/min sileän selkäpuolenkaan muodostaman keskipakopuhaltimen aiheuttamaa alipainetta vastaan.

Mutta tuo öljypohjan poisto proppuun kuulostaa kyllä aika uskomattomalta! tietoa asiasta ei siis ole.
Mutta ainut, mistä nyt varmaa täsmätietoa, on tuo 2Lt:n turbo: siinä on lohkossa huomattavan iso paluuputken insertti.
Jos tuolta turbolta tulisi vain öljyä, ja sen paluulinjassa saisi olla vastapainetta, niin miksi tuo öljynpaineen tulo on kutistettu noin millisellä kuristimella, ja paluuputkessa on reipas 100x suurempi virtausaukko?

Tuossa aloittajan 2H tapauksessa hyödyntäisin tuota nostajien laippaa, läpivienti laipan yläosaan, ja suuruusluokkaa sormenkokoisella putkella. (Muistanko oikein, noiden nostimien päältä meni muutama peukalon kokoinen reikä kampikammioon?:confused:)

No silloin kun korpivaara on noita ruuvaillu nii turboja ei ole ollu muissa autoissa kuin saabeissa ja rekoissa.
Eikä ole ollu offipalstaa mistä oisi voinu lukea mihin mikäkin letku pitää laittaa...Eli se paluu on tyrkätty sinne minne se sattunu kaikista helpolla ja kai ne on toiminu jo pitempään kuin yksikään 2000 luvun kone tulee avaamatta kestämään.


Sivu luotu: 22:16 (GMT +2).