![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 2H:ssa on huohotus venakopasta, joten se ei oo ongelma. Eka oma 2H:n turbotus oli T03:lla ja orkkis pakosarja ympäri käännettynä, paluu juurikin tuohon nosjajien peltiin, kun turbo oli niin ylhäällä. Toisella kertaa pistin isomman rajayn ahtimen, joka sopi suoraan kiinni pakosarjaan, joten jätin pakosarjan oikein päin ja vedin sitten paluun öljypohjan kylkeen, kun puhallin oli niin paljon alempana. Korpivaaran turbottamissa hojoissa on öljynpaluu vedety banjopultilla öljypohjan tyhjennysproppuun.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Hetkinen?????Lainaus:
Mulle on aina yritetty opettaa/selittää, että paluun pitää olla riittävän iso, Ja vapaasti öljypinnan yläpuolella. Toki sitä ihmettelin, sillä tuolta turbon paineista (pako- ja imupuoli) on aika vaikea vuotaa ilmaa/pakokaasua tuon 100 000 r/min sileän selkäpuolenkaan muodostaman keskipakopuhaltimen aiheuttamaa alipainetta vastaan. Mutta tuo öljypohjan poisto proppuun kuulostaa kyllä aika uskomattomalta! tietoa asiasta ei siis ole. Mutta ainut, mistä nyt varmaa täsmätietoa, on tuo 2Lt:n turbo: siinä on lohkossa huomattavan iso paluuputken insertti. Jos tuolta turbolta tulisi vain öljyä, ja sen paluulinjassa saisi olla vastapainetta, niin miksi tuo öljynpaineen tulo on kutistettu noin millisellä kuristimella, ja paluuputkessa on reipas 100x suurempi virtausaukko? Tuossa aloittajan 2H tapauksessa hyödyntäisin tuota nostajien laippaa, läpivienti laipan yläosaan, ja suuruusluokkaa sormenkokoisella putkella. (Muistanko oikein, noiden nostimien päältä meni muutama peukalon kokoinen reikä kampikammioon? ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä, itse ainakin viimeviikolla siirsin paluun öljypropusta pohjan ylälaitaan ja pakosarjassa on "ylimääräinen" mutkaputki joka on jotain valua, ilmeisesti kyseesä on korpivaaran sarja.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä ole ollu offipalstaa mistä oisi voinu lukea mihin mikäkin letku pitää laittaa...Eli se paluu on tyrkätty sinne minne se sattunu kaikista helpolla ja kai ne on toiminu jo pitempään kuin yksikään 2000 luvun kone tulee avaamatta kestämään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turbon öljyn paluu letkun paikka mihin?? | mallu16 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 02.06.2011 17:05 |
Paluu tulevaisuuteen | SuurSyömäri | Chit-Chat | 17 | 06.02.2006 20:40 |
Paluu menneisyyteen? | Zamppa | Chit-Chat | 9 | 20.12.2005 15:16 |
Paratiisista paluu | Olppa | Tapahtumat | 25 | 15.06.2004 21:38 |