![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxiin teboil gold?MItä mieltä olette Teboil gold s5w-40 täyssynteettisen öljyn käyttö Hilux 4wd vm-89 ajettu noin 370000km ja ei tietoa mitä nyt on koneessa luultavasti teboilin silver 10w-30 puolsynteettinen. Teboilin öljyt johtuen pienestä paikkakunnasta ja ainakin tietää että tb huoltamo on olemassa vielä ainakin ja kun tarjoustaloy ym vaihtavat merkkejä miten sattuu niin sillä varmistuu ainakin saatavus samalle öljylle. En ole tb fani
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä myös Tebikan öljyt toimii, vaihda vaan. Goldia ja HPD:tä on tullut käytettyä moottorissa ja vielä on kone vielä hyvässä hapessa.
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
eikö hpd öljyt ole raskaampaan käyttöön tarkoitetut ja automme on vain tavallisessa kaupunki maantieajossa
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Runneri on tykännyt kovasti Diamond Dieselistä. Talvella lähtee painemittarin mukaan liavasti liikkeelle ja kuumana pysyy paineet paremmin kuin monella muulla.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ajan myös metsässä
![]() Kyllä synteettinen 5W-30/40 Gold toimii talvella kylmäkäynnistyksessä varmaan paremmin kuin 10W-30 HPD. 10W-30 HPD on ollut hankittuna traktoreita varten ja samaa on tullut laitettua maastopakettiauton 2.5-litran turbodieseliin. On se vielä ihan hyvissä voimissa.
__________________
Jukka |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kesällä ehdottomasti X w40 öljy, muuten menee liian litkuksi kun kuumenee. Talvella joku 5w40. Itsellä on kesällä Teboilin HPD 15w40 ja talvella Gold 5w40. Teboililla tuntuu olevan tuo hinta/laatusuhde kohillaan verrattuna moneen muuhun.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pitäis varmaan muutama ketju viel avata ja kysellä shellin öljyistä?
Eikö noissa muissa avaamissasi ketjuissa kysellä lähes samaa? Ihmettelenpä vain. |
#8
|
|||
|
|||
![]() jep
ja montako kertaa on vastattu gold kysymykseen ja montako kertaa on kerrottu mitä on milloinkin käytetty missäkin sen takia uudestaan gold ja uskoisi että on enemmän hiluxeja malli vanhaa käytössä kun muutamat hassut mitkä vaivautuvat vastaamaan. Lopetan kyselyn täten
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ko. koneessa paras öljy 5W-40 täyssynteettinen, kuten ford59 tossa toisessa topikissasi jo totesikin, otat sitä mitä saat ja raaskit ostaa: Lainaus:
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Noita kauppiaita kun jututettu, niin he eivät pidä enää mitään eroa öljyillä, kunhan täyssynteettinen ja viskositeettiluokka suht oikea. Eli ei pitäisi nykypäivänä olla paskan väliä mikä yhtiö öljyä kauppaa.
Tästä asiasta tiedän, että kohta tulee eriäviä mielipiteitä ja toki sana on vapaa ![]() Itse käytän 30v vanhassa hojossa motoxin (lienee motonetin lanseeraama merkki) öljyjä ja viskositeettia vaihdan hieman keväällä ja syksyllä. Nuo motonetin öljyt kun nykyään täyttää useimmat MBn,Audin, sekä Vag-konsernin longlife-vaatimukset niin ei ne silloin voi täyttä paskaa olla, vaikka hinta alle puolet esim. siitä kalliista Teboilin Diamondista, joita moni pitää ainoana oikeana esim. juuri tuohon vanhaan Hojoon. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
mä oon tyrkänny nuihin omiin vanhempiin dieseleihin mobilin delvacia 15-40 talvella notkeempi malli, tai sitte roikassa hyvin jos pitää talvellakin 15-40
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä on kyllä vähän sellainen asia, jossa riittää mielipiteitä.., mutta toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Toi testi oli 7v vanha, joten ei tainnu olla viellä Motulin ja Motoxin, eikä monia muitakaan öljyjä tuolloin. Yksi seikka on tuohon vielä heittää (jonkun mielestä varmaankin pelkkää provoa), mutta ko. lehdestä kannattaa selvittää omistajuus-markkinointi-osakkuudet
![]() minun mielestä tuo on vähän kuin "Koiramme"-lehti, joka tunnetusti jakaa mielipiteet muiden sanelema. Luettiin aiheesta juuri entisen Auto-Bernerin asentajan kanssa ja hän naurahtaa ensimmäisemmä kun mainitsen lauseen: TM:n testit. ![]() Mutta näin meillä, kaikki ajakoon millä öljyillä ajaa, kunhan eteenpäin mennään ![]() Einiwei, mukavaa viikonloppua teille kaikille! |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Kauan ajoin ihan TB:n 10W-30 mineraaliöljyillä, ainakin 15 vuotta eri autoissa. Sittemmin innostuin käyttämään pelkästään TB:n diamond diesel 5w-40 ja hyvää se on ollut kaikin tavoin. Goldista en tiedä mutta uskon sen täyttävän perusjannun tarpeet. Eiköhän liki kaikki merkkiöljyt täytä perusoffaajan tarpeet kun kelpaavat raskaampaankin ja vaativampaankin kalustoon.
TT |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Mutta sillä 15W-.. -mineraaliöljyllä saa edelleen pilattua terveen koneen kun -25 pakkasesta vääntää kalisemaan. Se kun ei tapahdu kerrasta niin tuhon huomaa vasta vuosien päästä. Huonompi öljy alkaa vanhetessaan hupenemaan nopeempaa mitä kunnollinen, joten vaihtoväli oltava tiheempi jos mineraaliliemillä ajelee.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Kuka vaihtaa öljyt tämän testin perusteella alle 8v vanhaan autoon?Lainaus:
Lainaus:
Minusta on mielenkiintoista, että diesel- ja bensakoneen öljyjä myydään samassa purkissa ja nimenomaan erinomaisena vaihtoehtona molempiin: (turbo)Dieselissä öljyyn päätyvät "palamisjätteet" on aika paljon erit, kuin bensaturbossa, ja jos tuota öljyä kierrätetään max 30 tkm, niin meneekö joku ominaisuus hukkaan?/jää vähälle huomiolle? Ja noiden raskaan kaluston dsl- öljyjen käyttö "pienissä" turbodieseleissä: Siis noita raskaan kaluston öljyjä ei suositella henkilöautoihin; ja jossain perusteet oli; kuorma-autojen käyntinopeus on puolet henkilöautoista yms. Totta toinen puoli; mäntä menee ylös/alas puolet hitaammin, MUTTA: kun matka on tuplat, niin nopeus on sama ![]() Mutta: noiden kuoppuriöljyjen aika- kestävyys voi tulla vastaan: noihin öljyt vaihdetaan väh. kerran vuodessa. Ja on markkinointi kikka myydä öljyä, oliko se sitten mikä, mutta max 4 litran kannussa, sillä perinteisesti tuplasti isompi pakkaus maksaa vain puolet enemmän. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Suomessa kuitenkin mennään erittäin harvoin tuonne -35* tienoille, ja jos mennään niin käytetään varmasti lohkolämmitintä. Itse ainakin huomasin selvän eron käynnistyvyydessä 10w mineraalilla ja 5w synteettisellä. 10w öljy hyydyttää koneen jo -20* pakkasessa kun taas 5w öljy pyörii vielä ihan kevyesti.
Tuo öljyn pilaantuminen on ihan totta. Dieselipadat ei pilaa öljyä läheskään samaa tahtia kuin bensakoneet. Kaikkein pahin on talvella lyhyt pätkäajo. Kone käy kokoajan todella rikkaalla ja bensaa menee suoraan öljyn sekaan tehden siitä aivan litkua. Sori OT |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Raskaan kaluston öljyissä ei usein ole kevyemmän kaluston luokitusta ACEA B3 tai B4 (dieseliin). Joku ilman B3-merkintää oleva merkkiöljy voi hyvinkin täyttää myös sen B3:n, mutta öljy-yhtiö ei ole hakenut sille kyseistä hyväksyntää. Joku tutkimuslaitos ne myöntää ja ottaa siitä rahaa tai sitten öljy-yhtiö vaan joutuu vastaamaan omalla persauksellaan vahingot, jos tuote ei täytäkään luokitusvaatimuksia. Tai sitten se ei vaan täytä B3- tai B4-vaatimuksia.
Osassa ns. "rekkkaöljyjä" on hyväksyntäluettelossa myös B3/B4, joka on usein vaatimuksena kevyen kaluston dieselmoottoreille. Esimerkiksi Teboil Super HPD eri viskositeetit, mineraali ja synt: B4 Neste Turbo LXE eri viskositeetit, mineraali, osasynt. ja synt: B3/B4 Mobil Delvac Super 1400 15W-40: B3 jne. Kaikkia näitä mainittuja on tullut käytettyä sekä "raskaissa" että pakettiauton dieselmoottorissa, paikallismoottoreissa jne.
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 21.07.2013 19:57 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeepin Stereot (infinity gold)? | JeepGC | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 30.03.2010 16:25 |
M:TEBOIL FLUID D (DEXRON II ) 20L | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2006 13:26 |
Gold strike | SamppaFIN | Computer Games | 2 | 02.02.2004 20:54 |