![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kokemuksia renkaiden kestävyydestäMahtaako jollakulla olla tietoa miten paljon asfaltti ajoa kestää maxxiksen creepyt ja intercon kumit yleensä? Tällä tiedolla on suuri merkitys seuraavaan rengas valintaan,koska autolla pitää päästä kulkemaan myös pahoista paikoista...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on Defessä alla Insa Turbo Sirocco pinnatut renkaat ja ne on
kestäny yllättävän hyvin maantiellä. Tasapainotus kuulilla ja ajan korkeintaan 100km/h, matkanopesu semmonen 80 - 90 km/h. Juha |
#3
|
|||
|
|||
![]()
joo-o mutta koko pitäisi olla vähintään 37x14r16.
siispä etsin edelleen kysymykseeni vastausta |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mihinkä autoon renkaat tulee?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Irokki ei ainakaan kestä maantieajua juuri nimeksikään. On niin pehmeää kumia...
Maastossa taas huippukumi. Aikalailla toistensa poissulkevia ominaisuuksia nämä maantie vs. maasto... Laita suosiolla 2 sarjaa niin saat hyvät molemmat.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Creepyt lähtee kulumaan keskeltä, mut kestää kulutusta ja on pitoa puhtaana/kuivana. Mudzillat kuluu nopeemmin, kun on avoimempi kuvio ja pienemmät nappulat. Prempi pito märällä.
Maxxiksen kumien jälkeen intercon kumit tuntuu vähä kantikkailta tiellä ajellessa, mut kulumiskestävyys on vähä parempi, kun nappulan korkeuskin on isompi. Mutta myös vierintävastus on isompi, eli polttoainetta kuluu enempi boggereilla kuin esim creepyillä maantiellä. Suoraansanottuna itellä ei oo vertailukelpoisia tuloksia, vaikka itellä on ollu vähä kaikkia kumeja. Vähän perstuntumalla noi kommentit. Hyvä tierengas ei oo hyvä metässä ja toisinpäin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
f-250:n foordiin.sama mitä kuluttaa polttoainetta,7,3d ei paljoa muutenkaan vie.eikä sekään haittaa että onko äänekkäät tai rimpuilevat asfaltilla.
ainoastaan etsin tietoa siitä mikä kurakumi kestäisi parhaiten tie ajoa? ei huvita ostaa kahta sarjaa ja kokoajan olla renkaita vaihtamassa,samoilla pitää päästä jokapaikkaan.ja allterrainit on kyllä täysin pois suljetut. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Creepyjä ajaa sileeksi kaksi sarjaa yhdellä Swampperisarjan hinnalla? Irockkien nopeasta kulumisesta on kuulunut juttuja joo...TSL kestäis ehkä parhaiten...? Kovin kaksisia ne ei ole ajaa kyllä tuossa kokoluokassa ja karkeudessa...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
joo 38":t tsllät tuntu olevan ihan kohtuu kestävät asfaltilla,jotenkin olen vaan alkanut kiinnostumaan noista creepyistä,kun olisi hyvä koko saatavilla ja kohtuu hintaan.trepadorista en tiedä minkälainen olisi..on ainakin turhan kapea..
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
creepy on varmaan ton kokoseen autoon parasvaihtoehto, ainakin paras ajaa ja kokojakin löytyy sopivasti. 37x14,5r16, 38x13r16, 38,5x14,5r16
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
hmm,edellinen kaveri sano et menis kaks sarjaa creepyja verrattuna yhteen tsl sarjaan....no,ei muutakun lisää mielipiteitä tännepäi
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuota. Piti oikein tarkistaa että milloin tuli nokialaiset alle. No sikäli hyödytöntä että niitä ei enää saa mutta 2009 syksyllä tuli Vatiivat alle ja niillä on rullattu n. 100000 km:ää.Kaksi renkaista on noin puolessa välissä käyttöikäänsä mutta kaksi lopussa johtuen akseli swapista eli siitä että etupäässä oli 6mm aurausta ja renkaat kerkesivät saamaan alun toispuoleiseen kulumaan.
Nuo lienee Coopperin tms. tekeleet mutta joka tapauksessa proudly made in USA and Finnish for Journey. ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Hinnasta tais olla puhe. Eli Creepyjä saa 2 settiä Irokeiden hinnalla.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ei ole kauaa Creepyjä vielä ollut, kulutuskestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta mutta ei ole paskanhäävit ajettavat tiellä. Suosittelen jotain toisia kumeja, jos ajoa tulee paljon tiellä.
__________________
HJ61 MMC |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Creepyt myös kuuluu samalla lailla kuin rossipyörän nappulakumi asfaltilla eli semmosille kunnon hypyille, parhaimmillaan nappulat toista senttiä reunasta reunaan heittoa...
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
hmm..fediman bokkerit kuluu tolla samal taval asfaltilla..rengas näytti sirkkelin terältä sivusta katottuna,vaikkakin kestivät kohtuullisen paljon ajelua.
minkäköhänlaisia pitbullin kumit on asfaltilla,ovat ainaki kalliimman olosia kun intercot. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Aika ihmeellisesti näyttää kuluvan laikuille nekin (Rockerit), ainakin biaksena. Texas voi olla monta milliä alempana kuin viereinen nappula.
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
miten paljon ne yleensä kestävät tieajoa jos tota laikuttumista ei ajatella??
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Entäs Mickey Thompsonin Baja Claw tai mitä muita malleja sillä olikaan?
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
joo-o...yllättävän vähän tuntuu olevan porukalla tietoa/mielipidettä siitä, mikä kunnon mettäkumi kestäis eniten asfaltti ajoa..
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
STT 33x12.50R17 koossa kului n. millin/10tkm eli teoreettisesti 100 tkm menee yli ja on oikeesti hyvät ajella asfaltillakin. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Vähäiset kokemukset maantieajosta johtunee siitä, että kysytyn tyylin renkaat (karkeakuvioiset rättirenkaat) ovat niin kamalia ajaa ja kuluu niin nopsaan ja sen kaiken kun suhteuttaa kustannuksiin niin eihän siinä mitään järkeä ole. Ja ehkä ne tyypillisesti ovat myös "hirveän" auton alla, ettei sillä viitti muutenkaan ajella yhtään ylimääräistä siviiliajoa maantiellä.
Teräsvyörenkaissa ja ns. Mud-Terrain kuvioissa on jo sitten paljon enemmän kokemusta ja käytettävyyttä maantiellä. Itse ajoin omilla 33/12,5" GY MTR gummeilla n. 30-40.000 jokapäiväistä käyttöä ja vielä on kulutuspintaa jäljellä ehkä 70%. Nissä ei ollut juurikaan mitään valitettavaa arkikäytössä ja kohtuullisesti pelasi myös maastossa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Jeps, MTR kesti hyvin ajoa ja toimi jopa talvella, kaks talvee hyvin ja kolmantena olivatkin jo niin livakat ettei niillä uskaltanu ajaa. Olivat diesel-Blazerin alla ja koko oli 33x12.5
Liekkö niitä saa 37" kokoisena? Creepyt toimii maastossa hyvin Dodgen alla, mutta ovat todella ikävät ajaa asfaltilla. Ja etupyörät saa sulatettua kesässä loppuun jossei välillä vaihda akseleiden kesken niitä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän sen voi noin yleistää. Mitä parempi gummi mettään (pehmeä, isot palat), sitä nopeammin kuluu maantiellä. Noi perusmutikat merkistä riippumatta kestänevät +2000kg autolla 70-100 tkm, jos ihan loppuun ajetaan. Omilla feeäffillä vedetty Hj:lla yli 70tkm ja pintaa vielä 6 mm.
Tiipe muistaakseni joskus kehui täällä ajaneensa maxxiksilla jotain +70 tkm? Volvoissa näyttävät olevan aika finaalissa 34-40 tkm kohdalla. Riippuu varmaan käytöstä, paineista, iskareista, aurauksista ym. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Vai onko näitä myös radiaalina olemassa? Saattais olla paljo fiksummin käyttäytyvä ja kuluva rengas... Viimeksi muokannut -MaTTi- : 03.02.2013 20:00 |
![]() |
Luokat |
renkaat |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaiden pinnoitus | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 31.05.2020 20:42 |
Hilux LN110 voimansiirron kestävyydestä kysymyksiä? | Hammer__ | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 22.03.2012 00:08 |
Myyty Renkaiden tasapainotuskone | samid | O/M/V Muut | 2 | 12.10.2010 16:52 |
Hojon 4.0 Turbo koneen kestävyydestä | bj75 | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 24.02.2005 20:57 |
voiman siiron kestävyydestä.. | coupe | Vuosimallit 1968-1982 | 1 | 17.10.2003 14:05 |