Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kokemuksia renkaiden kestävyydestä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106557)

triiit 26.01.2013 20:47

Kokemuksia renkaiden kestävyydestä
 
Mahtaako jollakulla olla tietoa miten paljon asfaltti ajoa kestää maxxiksen creepyt ja intercon kumit yleensä?

Tällä tiedolla on suuri merkitys seuraavaan rengas valintaan,koska autolla pitää päästä kulkemaan myös pahoista paikoista...

Td5 26.01.2013 21:56

Mulla on Defessä alla Insa Turbo Sirocco pinnatut renkaat ja ne on
kestäny yllättävän hyvin maantiellä. Tasapainotus kuulilla ja ajan
korkeintaan 100km/h, matkanopesu semmonen 80 - 90 km/h.

Juha

triiit 26.01.2013 22:31

joo-o mutta koko pitäisi olla vähintään 37x14r16.

siispä etsin edelleen kysymykseeni vastausta

HeikkiH 26.01.2013 23:54

Mihinkä autoon renkaat tulee?

Eskimo 27.01.2013 00:03

Irokki ei ainakaan kestä maantieajua juuri nimeksikään. On niin pehmeää kumia...
Maastossa taas huippukumi.

Aikalailla toistensa poissulkevia ominaisuuksia nämä maantie vs. maasto...

Laita suosiolla 2 sarjaa niin saat hyvät molemmat.

Viipo 27.01.2013 01:22

Creepyt lähtee kulumaan keskeltä, mut kestää kulutusta ja on pitoa puhtaana/kuivana. Mudzillat kuluu nopeemmin, kun on avoimempi kuvio ja pienemmät nappulat. Prempi pito märällä.
Maxxiksen kumien jälkeen intercon kumit tuntuu vähä kantikkailta tiellä ajellessa, mut kulumiskestävyys on vähä parempi, kun nappulan korkeuskin on isompi. Mutta myös vierintävastus on isompi, eli polttoainetta kuluu enempi boggereilla kuin esim creepyillä maantiellä.

Suoraansanottuna itellä ei oo vertailukelpoisia tuloksia, vaikka itellä on ollu vähä kaikkia kumeja. Vähän perstuntumalla noi kommentit. Hyvä tierengas ei oo hyvä metässä ja toisinpäin.

triiit 27.01.2013 18:43

f-250:n foordiin.sama mitä kuluttaa polttoainetta,7,3d ei paljoa muutenkaan vie.eikä sekään haittaa että onko äänekkäät tai rimpuilevat asfaltilla.
ainoastaan etsin tietoa siitä mikä kurakumi kestäisi parhaiten tie ajoa?
ei huvita ostaa kahta sarjaa ja kokoajan olla renkaita vaihtamassa,samoilla pitää päästä jokapaikkaan.ja allterrainit on kyllä täysin pois suljetut.

petr 27.01.2013 18:47

Creepyjä ajaa sileeksi kaksi sarjaa yhdellä Swampperisarjan hinnalla? Irockkien nopeasta kulumisesta on kuulunut juttuja joo...TSL kestäis ehkä parhaiten...? Kovin kaksisia ne ei ole ajaa kyllä tuossa kokoluokassa ja karkeudessa...

triiit 27.01.2013 19:48

joo 38":t tsllät tuntu olevan ihan kohtuu kestävät asfaltilla,jotenkin olen vaan alkanut kiinnostumaan noista creepyistä,kun olisi hyvä koko saatavilla ja kohtuu hintaan.trepadorista en tiedä minkälainen olisi..on ainakin turhan kapea..

jv 27.01.2013 20:17

creepy on varmaan ton kokoseen autoon parasvaihtoehto, ainakin paras ajaa ja kokojakin löytyy sopivasti. 37x14,5r16, 38x13r16, 38,5x14,5r16

triiit 27.01.2013 20:34

hmm,edellinen kaveri sano et menis kaks sarjaa creepyja verrattuna yhteen tsl sarjaan....no,ei muutakun lisää mielipiteitä tännepäi

Bj Andy 27.01.2013 21:58

Tuota. Piti oikein tarkistaa että milloin tuli nokialaiset alle. No sikäli hyödytöntä että niitä ei enää saa mutta 2009 syksyllä tuli Vatiivat alle ja niillä on rullattu n. 100000 km:ää.Kaksi renkaista on noin puolessa välissä käyttöikäänsä mutta kaksi lopussa johtuen akseli swapista eli siitä että etupäässä oli 6mm aurausta ja renkaat kerkesivät saamaan alun toispuoleiseen kulumaan.

Nuo lienee Coopperin tms. tekeleet mutta joka tapauksessa proudly made in USA and Finnish for Journey.:D

-MaTTi- 28.01.2013 08:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja triiit (Viesti 965325)
hmm,edellinen kaveri sano et menis kaks sarjaa creepyja verrattuna yhteen tsl sarjaan....no,ei muutakun lisää mielipiteitä tännepäi

Hinnasta tais olla puhe. Eli Creepyjä saa 2 settiä Irokeiden hinnalla.

ssuvik 28.01.2013 10:27

Mulla ei ole kauaa Creepyjä vielä ollut, kulutuskestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta mutta ei ole paskanhäävit ajettavat tiellä. Suosittelen jotain toisia kumeja, jos ajoa tulee paljon tiellä.

bj45lava 28.01.2013 11:10

Creepyt myös kuuluu samalla lailla kuin rossipyörän nappulakumi asfaltilla eli semmosille kunnon hypyille, parhaimmillaan nappulat toista senttiä reunasta reunaan heittoa...

triiit 28.01.2013 21:15

hmm..fediman bokkerit kuluu tolla samal taval asfaltilla..rengas näytti sirkkelin terältä sivusta katottuna,vaikkakin kestivät kohtuullisen paljon ajelua.

minkäköhänlaisia pitbullin kumit on asfaltilla,ovat ainaki kalliimman olosia kun intercot.

-MaTTi- 28.01.2013 22:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja triiit (Viesti 965726)
minkäköhänlaisia pitbullin kumit on asfaltilla,ovat ainaki kalliimman olosia kun intercot.

Aika ihmeellisesti näyttää kuluvan laikuille nekin (Rockerit), ainakin biaksena. Texas voi olla monta milliä alempana kuin viereinen nappula.

triiit 29.01.2013 12:27

miten paljon ne yleensä kestävät tieajoa jos tota laikuttumista ei ajatella??

Luke86 29.01.2013 13:37

Entäs Mickey Thompsonin Baja Claw tai mitä muita malleja sillä olikaan?

triiit 30.01.2013 10:06

joo-o...yllättävän vähän tuntuu olevan porukalla tietoa/mielipidettä siitä, mikä kunnon mettäkumi kestäis eniten asfaltti ajoa..

-MaTTi- 30.01.2013 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja triiit (Viesti 966265)
joo-o...yllättävän vähän tuntuu olevan porukalla tietoa/mielipidettä siitä, mikä kunnon mettäkumi kestäis eniten asfaltti ajoa..

Mistähän kokoluokasta puhutaan? Riittääkö 35x12.50? Lasketko Cooperin STT:n kunnon mettäkumiks?
STT 33x12.50R17 koossa kului n. millin/10tkm eli teoreettisesti 100 tkm menee yli ja on oikeesti hyvät ajella asfaltillakin.

petr 30.01.2013 12:27

Vähäiset kokemukset maantieajosta johtunee siitä, että kysytyn tyylin renkaat (karkeakuvioiset rättirenkaat) ovat niin kamalia ajaa ja kuluu niin nopsaan ja sen kaiken kun suhteuttaa kustannuksiin niin eihän siinä mitään järkeä ole. Ja ehkä ne tyypillisesti ovat myös "hirveän" auton alla, ettei sillä viitti muutenkaan ajella yhtään ylimääräistä siviiliajoa maantiellä.

Teräsvyörenkaissa ja ns. Mud-Terrain kuvioissa on jo sitten paljon enemmän kokemusta ja käytettävyyttä maantiellä. Itse ajoin omilla 33/12,5" GY MTR gummeilla n. 30-40.000 jokapäiväistä käyttöä ja vielä on kulutuspintaa jäljellä ehkä 70%. Nissä ei ollut juurikaan mitään valitettavaa arkikäytössä ja kohtuullisesti pelasi myös maastossa.

HeikkiH 30.01.2013 13:07

Jeps, MTR kesti hyvin ajoa ja toimi jopa talvella, kaks talvee hyvin ja kolmantena olivatkin jo niin livakat ettei niillä uskaltanu ajaa. Olivat diesel-Blazerin alla ja koko oli 33x12.5
Liekkö niitä saa 37" kokoisena?

Creepyt toimii maastossa hyvin Dodgen alla, mutta ovat todella ikävät ajaa asfaltilla. Ja etupyörät saa sulatettua kesässä loppuun jossei välillä vaihda akseleiden kesken niitä.

turakki 31.01.2013 10:04

Eiköhän sen voi noin yleistää. Mitä parempi gummi mettään (pehmeä, isot palat), sitä nopeammin kuluu maantiellä. Noi perusmutikat merkistä riippumatta kestänevät +2000kg autolla 70-100 tkm, jos ihan loppuun ajetaan. Omilla feeäffillä vedetty Hj:lla yli 70tkm ja pintaa vielä 6 mm.
Tiipe muistaakseni joskus kehui täällä ajaneensa maxxiksilla jotain +70 tkm? Volvoissa näyttävät olevan aika finaalissa 34-40 tkm kohdalla. Riippuu varmaan käytöstä, paineista, iskareista, aurauksista ym.

-MaTTi- 03.02.2013 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 965505)
Mulla ei ole kauaa Creepyjä vielä ollut, kulutuskestävyydestä en osaa sanoa mitään, mutta mutta ei ole paskanhäävit ajettavat tiellä. Suosittelen jotain toisia kumeja, jos ajoa tulee paljon tiellä.

Ei edes ite valmistaja suosittele tiekäyttöön:
Lainaus:

BIAS EXTREME OFF-ROAD

With its super-sticky tread, the Creepy Crawler is the right tire for any rock climbing challenge. Armored by a rugged, square-profile sidewall and aggressive tread pattern, the Creepy Crawler is specially developed for durability, with claw-like traction on uneven terrain. For your next rock crawling event, choose the tire that's as tough as you and your rig: the Creepy Crawler.


Heavy-duty bias construction provides lasting performance
Rugged tread pattern provides agile and controlled steering for competition rock crawling
Unique multi-edged knob design and arrangement of sipes enhance traction on rock surfaces, while super-soft, extra sticky tread compound provides improved grip for competition crawling
Large shoulder lugs provide unparalleled traction in snow and muddy conditions
Innovative tread pattern provides uniform contact pressure for increased performance
DOT approved - not recommended for street use
http://www.maxxis.com/automobileligh...y-Crawler.aspx

Vai onko näitä myös radiaalina olemassa? Saattais olla paljo fiksummin käyttäytyvä ja kuluva rengas...


Sivu luotu: 07:21 (GMT +2).