![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() KannentiivisteongelmaSiis hdj-80:een vaihdoin rengastuksen yhteydessä kannentiivisteen, ja tein kaikki puhdistukset ja suoruuden tarkastukset viimmeisen päälle tarkkaa, ja laskin kannen taljalla ohjureita pitkin paikoilleen, siitä huolimatta tuo sumujen saarten M- alkuisen postimyyntifirman kannen tiiviste ei kestänyt kuin 500km. koneen ilmasin kasauksen jälkeen, ja 2.käynnistyksen jälkeen paisuntasäiliöön ei tarvinut lisätä nestettä 20 käynnistyksen jälkeenkään, ajelin varovasti ensimmäiset 50 km. Missään vaiheessa kone ei keittänyt, vaan alkoi pätkiä lämmöntuloa sisälle, ja työnsi nesteet paisuntasäiliön kautta hiljalleen pihalle. toki lämpömittari oli pari milliä korkeammalla, kuin normaalisti pikku pakkasella. Tiiviste näytti asialliselta, verrattuna edelliseen, siis mistä ei ole tietoa oliko alkuperäinen vai ei, oli muuten täysin samanlainen päällepäin, mutta paksuin mahdollinen, siis 0,1mm paksumpi kuin edellinen. Ainut pieni epäilyksen aihe oli pieni, juuri ja juuri huomattava rypyttyminen liekkirenkaiden metallissa. No, nyt kun avasin koneen, niin 6. sylinteristä oli purkaumajälki vesikanavaan, mutta ei niinkään palo-, kuin nokijälki. Lohkon pää suora, siis ainakin työntömitan selällä ja 0,05mm rakotulkilla mitattuna. Mutta kun tutkin tuota tiivistettä, ja sen istumista tarkemmin, niin juuri tuossa vuotokohdassa tuo liekkirengas on jo sylinterin seinän sisäpuolella, jossa se ei kait saisi olla? kone poraamaton, ja reilusti kulumisrajan sisällä. Nuo liekkirenkaan reunat siirtyy tasaisen varmasti kohti 6:sylinteriä aina vaan likemmäksi sylinteriä; olisko kohdistapin ja kannenpulttien reiät millin pari puolessa? Ainakin nuorempana, kun noita bensakoneita porailtiin muutaman millin ylikokoihin, niin jos liekkirenengas jäi yhtään sylinterin puolelle tyhjän päälle, tiiviste paloi heti. Ja nuo muut tiivisteet tuossa sarjassa, venttiilinohjarin kumit millin liian pienet, ja normaalisti metalliset tiivisteet, kuten esim. turbon paineputken tiiviste, on paperia, ja niin heikkoa, että kaikki paperitiivisteet halkesi kahtia purkaessa, kun liimasin ne bilteman punaisella paikalleen ![]() ![]() Siis: eihän kannentiivisteen liekkirengas saa mennä sylinterin puolelle? p.s Sekä englannissa että suomessa kannentiiviste, venttiilin ohjarinkumit yms. samalla Toytan alkuperäisellä varaosanumerolla..... Ja tuo täyd. tiivistesarja maksoi englannissa noin puolet siitä, mitä alkuperäinen kannentiiviste suomessa. pelkkä kannentiiviste olisi maksanut 1/4 osan siitä mitä alkuperäinen suomessa ![]() No, nyt oli se halpa paikoillaan, ja hyvä menossa paikoilleen.... siis mulla on sekä hyvä että halpa; toivottavasti hyvä menossa paikoillee, ja kestää; sillä pelkästään turbon ja pakosarjan välinen tiiviste ja kanentiiviste maksaa reilu 200....
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|