Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2012, 22:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

silloin kun meidän HoTTikseen tehtiin konetta, niin yks Suomen viisaimmista HDJ moottorimiehistä (Timo P) sanoi, että muut tilkkeet ja laakerit tarvikkeina, mutta kannen tiiviste vain alkuperäisenä... tais maksaa toyo tiskillä pelkkä paffi 140 € tjsp.


katoithan lovet samanlaisiks, eli saman paksusen tiivarin kuin olikin ? (EDIT: täähän lukikin tuolla)

ja momentit putsatuilla pulteilla putsattuihin kierteisiin tietty ?

kanavien pohjat kuivat ?

ja 100 varmasti oikeat + 90 astetta + 90 astetta kaikkiin pultteihin ?



jos ja kun niin teit, lie ainoa selitys "sinnepäin" tehty tiiviste...


aika harmi, etenkin kun ei oo pienitöisin kannentiivisteen vaihto hodarissa...

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 14.11.2012 22:51
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2012, 00:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
silloin kun meidän HoTTikseen tehtiin konetta, niin yks Suomen viisaimmista HDJ moottorimiehistä (Timo P) sanoi, että muut tilkkeet ja laakerit tarvikkeina, mutta kannen tiiviste vain alkuperäisenä... tais maksaa toyo tiskillä pelkkä paffi 140 € tjsp.

Nyt tais olla 165e, tuo kansipahvi.

katoithan lovet samanlaisiks, eli saman paksusen tiivarin kuin olikin ? (EDIT: täähän lukikin tuolla)

Laskettu kasa, uskoin että tuolla puristussuhteen pudotuksellakin tuon metsälöydön saisi käyntiin, yli 700tkm ajettu pumppu "terveys/suorituskyky tarkastuksessa, koska pikkasen kerää pölyä kaulalle.. jne"

ja momentit putsatuilla pulteilla putsattuihin kierteisiin tietty ?
Yritin parhaani, toki en paineilmalla

kanavien pohjat kuivat ? siis kierteiden? pohjat puhtaat, ja kuivat? jokainen kannen pultti tuli pyöritettyä noin 5mm syvemmälle kuin normaali (kannen pultit taulussa)

ja 100 varmasti oikeat + 90 astetta + 90 astetta kaikkiin pultteihin ?
Kyllä!



jos ja kun niin teit, lie ainoa selitys "sinnepäin" tehty tiiviste...


aika harmi, etenkin kun ei oo pienitöisin kannentiivisteen vaihto hodarissa...
Pitäskö alkaa vaihtaan 500 km ajettuja stefoja, eeeiii kait?

No, tämä 2:n remontti ulottuu myös syöttöpumppuun,
Ja kun joku? aikanaan käytti koneen osina (huhu: mäntä vaihdettu?tsm?)
niin olipa pistänyt kampiaselin hihnapyörän pultin kiinni: hihnapyörässä on 6 kierrettä ilmastoinnin pyörän jälkeen, siis niihin kiinni, ja molempiin(3/4" vääntimen->) 2metriä vääntövartta, ja varttitunti lämpöä!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2012, 07:04
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

metallitiiviste on kyllä kenkkumainen saada pitämään. Omassa meseproejtkissa toisaan ei orkkis terästiiviste alkanu pitää, joten nyt tilalla massapahvi kokeilussa. Ja molemmat tasot oikaistu, mutta ongelmana taitaa olla lohkossa olevat pari naarmua joista paineet karkaa, tuolla ajoin noin 500m hallia rinkiin Ja nyt tuli myöskin liimailtua paffi tuolla vht coppergasketilla. sillä piti ainakin toyotan 2.4d koneessa paffit ongelmitta koviakin paineita.

Toinen mahdollisuus olisi laittaa loctitetn olikohan se 5600 tai 5900 mitä Herlevit käyttää pullinkikoneesta ruohonleikkariin pahvin liimaaineena, sanovat vain että työläs kansi irrottaa kun ei meinaa liimauksita irrota millään. juuri toissaviikolla Matti siitä puhelimessa mainitsi kun kerroin tuosta omasta ongelmasta..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2012, 11:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

vht copper gasket spray


Itsekkin mietin tuota, kaveri aikanaan kasasi jenkki dieselin vanhoilla kansipahveilla ja tuolla "kolinapullo kuparilla", ja kesti ainakin jonkin aikaa.

Sitä vain mietin, että eihän tuo aiheuta mitään ongelmia noiden kumisten? vesi- ja öljytiivisteiden kanssa, sillä kupari ja kumihan ei ole perinteisesti oikein pidä toisistaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2012, 17:18
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Ei ole korviin kantautunut kyseistä ongelmaaa. Itse tulee kyllä nykyään käytettyä tuota liima kansityössä kun kansityössä. vaikka hyötyä ei olisikaan, niin ei siitä haittaakaan ole. Ja 20euron tölkillä useamamn pahvin liimailee, kuhan muistaa ohjureilla tosiaan kannen laskea että liimautuu oikein..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2012, 18:36
Ural69 Ural69 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.09
Sijainti: Varkaus
Viestit: 175
Perusasetus

VHT pelittää ja sopii myös ahtimen laippojen tiivisteeseen, kestää lämpöä loputtomasti. On vaan pirun tiukassa varsinkin ahtimen laipoissa.
Massa tiivisteet harvemmin kestää oikeita paineita.
Terästiivisteen kanssa suoruuden ohella on tärkeetä pinnanlaatu, ra.
Muutaman moottorikoneistamon jäljiltä on ollut kannet niin karkeeta kynnöspeltoa että ei ole mahdollista pitää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2012, 21:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Aikuinen Mies ei lue käyttöohjeita......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ural69 Näytä viesti
VHT pelittää ja sopii myös ahtimen laippojen tiivisteeseen, kestää lämpöä loputtomasti. On vaan pirun tiukassa varsinkin ahtimen laipoissa.
.
Kävin ostamassa kolinapullon tuota VTH-21SP (copper gasket cement), Löyty Oulusta Mäkeliininkadut Tarviketorilta hyllystä, ja jäi vissiin 10 purkkia.

Mutta: Kun kerrankin yritin hakea käyttöohjetta ja tuotetietoja, niin niitä ei löydy mistään, ei suomeksi eikä englanniksi! (toki löyty englanninkielinen käyttöturvallisuustiedote, mikä mm. kieltää aineen päästämisen luontoon/silmiin)

Siis minä en löytänyt kuukkelilla, vaikka "kyselin" tunnin
Esimerkiksi lämpötilan kesto kysymysmerkki. -> siis voiko käyttää pakosarjan ja turbon välisessä 500km ajetun tiivisteen lisätiivistyksenä? siis siinähän on lämpöä niin paljon, että pimeässä näkee omin silmin, olisko 500 c? hyvä arvaus?

Ja netin syvät rivit kertovat, että ohuita kerroksia useita, niin monta että kannentiivisteen värierot lähes häviävät, ja jotkin sivut että vielä saman verran lisää... siis molemmin puolin kannen tiivistettä.

Ja kuivumisaika 10 minuuttia -> tunti/pari?

Ja kaikki sivut varoittavat tiivisteen hieromisesta, toki edellinenkin kannen- ja tiivisteen lasku tehtiin ohjureita käyttäen, jarrupesulla viimmeiseksi puhdistetuille pinnoille.

Siis pistänkö 2-3 harsomaista kerrosta, jolloin värierot puolittuu, ja odotan 15 min +10 asteessa, ja pistän nippuun?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:48 (GMT +2).