Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2012, 21:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Aikuinen Mies ei lue käyttöohjeita......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ural69 Näytä viesti
VHT pelittää ja sopii myös ahtimen laippojen tiivisteeseen, kestää lämpöä loputtomasti. On vaan pirun tiukassa varsinkin ahtimen laipoissa.
.
Kävin ostamassa kolinapullon tuota VTH-21SP (copper gasket cement), Löyty Oulusta Mäkeliininkadut Tarviketorilta hyllystä, ja jäi vissiin 10 purkkia.

Mutta: Kun kerrankin yritin hakea käyttöohjetta ja tuotetietoja, niin niitä ei löydy mistään, ei suomeksi eikä englanniksi! (toki löyty englanninkielinen käyttöturvallisuustiedote, mikä mm. kieltää aineen päästämisen luontoon/silmiin)

Siis minä en löytänyt kuukkelilla, vaikka "kyselin" tunnin
Esimerkiksi lämpötilan kesto kysymysmerkki. -> siis voiko käyttää pakosarjan ja turbon välisessä 500km ajetun tiivisteen lisätiivistyksenä? siis siinähän on lämpöä niin paljon, että pimeässä näkee omin silmin, olisko 500 c? hyvä arvaus?

Ja netin syvät rivit kertovat, että ohuita kerroksia useita, niin monta että kannentiivisteen värierot lähes häviävät, ja jotkin sivut että vielä saman verran lisää... siis molemmin puolin kannen tiivistettä.

Ja kuivumisaika 10 minuuttia -> tunti/pari?

Ja kaikki sivut varoittavat tiivisteen hieromisesta, toki edellinenkin kannen- ja tiivisteen lasku tehtiin ohjureita käyttäen, jarrupesulla viimmeiseksi puhdistetuille pinnoille.

Siis pistänkö 2-3 harsomaista kerrosta, jolloin värierot puolittuu, ja odotan 15 min +10 asteessa, ja pistän nippuun?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2012, 22:14
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Kävin ostamassa kolinapullon tuota VTH-21SP (copper gasket cement), Löyty Oulusta Mäkeliininkadut Tarviketorilta hyllystä, ja jäi vissiin 10 purkkia.

Mutta: Kun kerrankin yritin hakea käyttöohjetta ja tuotetietoja, niin niitä ei löydy mistään, ei suomeksi eikä englanniksi! (toki löyty englanninkielinen käyttöturvallisuustiedote, mikä mm. kieltää aineen päästämisen luontoon/silmiin)

Siis minä en löytänyt kuukkelilla, vaikka "kyselin" tunnin
Esimerkiksi lämpötilan kesto kysymysmerkki. -> siis voiko käyttää pakosarjan ja turbon välisessä 500km ajetun tiivisteen lisätiivistyksenä? siis siinähän on lämpöä niin paljon, että pimeässä näkee omin silmin, olisko 500 c? hyvä arvaus?

Ja netin syvät rivit kertovat, että ohuita kerroksia useita, niin monta että kannentiivisteen värierot lähes häviävät, ja jotkin sivut että vielä saman verran lisää... siis molemmin puolin kannen tiivistettä.

Ja kuivumisaika 10 minuuttia -> tunti/pari?

Ja kaikki sivut varoittavat tiivisteen hieromisesta, toki edellinenkin kannen- ja tiivisteen lasku tehtiin ohjureita käyttäen, jarrupesulla viimmeiseksi puhdistetuille pinnoille.

Siis pistänkö 2-3 harsomaista kerrosta, jolloin värierot puolittuu, ja odotan 15 min +10 asteessa, ja pistän nippuun?
Eikö siinä purkissa tosiaan ole mitään ohjetta käytöstä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.11.2012, 04:36
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Purkin ohjeen mukaan tein itse, värierot pois, ohuita harsoja 3 yli pyyhkäisyä. antaa kuivua sen verran että pinta nahkoituu, eli noin 30min ja paikoilleen ydellä paikotuksella ja kansi päälle. ja jokaisella kiristysvaiheella vähintään 30min väliä. (tosiasiaas odotin ainoastaan toiseksi viimeisen 90 asteen kirrauksen jälkeen sen 30min)
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.11.2012, 21:10
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Mites toi mäntä suhteutettuna sylinteri tasoon meni... 1 HD-T moottorissa? Tuleekohan mäntä lohkon tasopinnan yli vai jääkö se lohkon tasolle?

Puhutaan n 1mm matkasta männän läheisyys sylinterikantaan... ? On oltava tarkkana jos ei ole sopiva tiiviste alkaa tulemaan ongelmia jos mäntä tuleekin lohko tason yli. Esim 1.3 mm tiiviste ja mäntä tuleekin 0.3mm lohkon tasosta yli ja kannentiiviste on sylinterin puolella.. niin ei toimi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.11.2012, 23:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hunter hdj Näytä viesti
Mites toi mäntä suhteutettuna sylinteri tasoon meni... 1 HD-T moottorissa? Tuleekohan mäntä lohkon tasopinnan yli vai jääkö se lohkon tasolle?

Puhutaan n 1mm matkasta männän läheisyys sylinterikantaan... ? On oltava tarkkana jos ei ole sopiva tiiviste alkaa tulemaan ongelmia jos mäntä tuleekin lohko tason yli. Esim 1.3 mm tiiviste ja mäntä tuleekin 0.3mm lohkon tasosta yli ja kannentiiviste on sylinterin puolella.. niin ei toimi
Entinen oli 3-lovinen, ja mittasin sen että olisi sopiva, ja tuo sumujensaarilta tullut oli kaikkein paksuin, 5-lovinen.

nyt taas menossa 3-lovinen orkkistiiviste paikalleen....

ja ei taida toimia mikään tiiviste, jos kannentiivisteen liekkirengas menee "ohi" lohkonpäästä.
Kannentiivisteessä ei mitään jälkeä kosketuksesta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2016, 18:42
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

Tuli hommattu reilu 600 ajettu Hdj 80 syksyllä.
Autoon tehtiin pienet fiksaukset ennen ajoa.
Konepuolella uusi jäähdyttäjä,vesipumppu,kk-laakerit(varmuuden vuoksi)ja pumppu kävi huollossa.
Kuittien mukaan oli kone rempattu näitten engelsmannien osilla männänrenkaat kk-laakeit ja tiivisteet.n.30 tkm.sitten.
Nyt on ajettu muutama sata km.ja jäähdytys vedet rupee temppuilemaan.
Kun moottori ajetaan siihen lämpötilaan että termari aukee rupee neste lisäntymään paisarissa eikä tahdo mennä takaisinpäin kun jäähtyy.
Korkki ja termari uudet. (Toyota).
Taitaa vissin olla niin ikävästi että on käynyt samoin tämän kansitiivisteen kanssa.
Kummallista vaan etten syksyllä huomannut mitään oireita ennen jäähdyttäjän ja vesipumpun vaihtoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2016, 15:42
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BENJAMIN Näytä viesti
Tuli hommattu reilu 600 ajettu Hdj 80 syksyllä.
Autoon tehtiin pienet fiksaukset ennen ajoa.
Konepuolella uusi jäähdyttäjä,vesipumppu,kk-laakerit(varmuuden vuoksi)ja pumppu kävi huollossa.
Kuittien mukaan oli kone rempattu näitten engelsmannien osilla männänrenkaat kk-laakeit ja tiivisteet.n.30 tkm.sitten.
Nyt on ajettu muutama sata km.ja jäähdytys vedet rupee temppuilemaan.
Kun moottori ajetaan siihen lämpötilaan että termari aukee rupee neste lisäntymään paisarissa eikä tahdo mennä takaisinpäin kun jäähtyy.
Korkki ja termari uudet. (Toyota).
Taitaa vissin olla niin ikävästi että on käynyt samoin tämän kansitiivisteen kanssa.
Kummallista vaan etten syksyllä huomannut mitään oireita ennen jäähdyttäjän ja vesipumpun vaihtoa.
Mites auton sisälle tuleeko jatkuvasti kuumaa ilmaa lämmityslaitteesta vai välillä hetken kylmää? ,kuuluuko lämppärin kennossa pulahteluja jos ilmaa siellä kierrossa "tuleeko vuotavasta kannentiivisteestä"?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:57 (GMT +2).