![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() gr patrolliin turbo tietoasopiiko y60 gr patrollin koneeseen y61 imusarja? ja oliko tuossa y60 gr:n moottorissa mikä turbo/ turbon laippa? onko tietoa mikä isompi turbo sopis helposti tuonne y60 moottorin kylkeen? näihin jos löytyis vastauksia??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mulla laitettu 850 volvon turbo en tiiä kuin hyvin sopii kun en oo ite laittanu
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
onko tietoa mistä 850 volvosta se sun turbo on?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
löytyykö tietoa?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
T2 laippa. Siihen menee esim vw 'suunnikas' laippa pienellä supraamisella.
vw 1.6TD t3 garrettikin on isompi kuin tuo patruunan rusina. Tosin noita ei taida enää hirveesti olla myynnissä. Itsellä sellainen paikallaan patrollissa nyt, päivitetty isommille siiville. GT25 ja 28 löytyy T2 laipalla, moottorin korvaketta joutuu vähän entraamaan jos meinaa saada oikein mitään sopimaan tuonne. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
850 tdi volvon ahdin on myös t25 laipalla ja riittää siinä noin 170hv tehoihin, alkaa kyllä pakopaineet jo nousemaan.
patrollissa voisi riittää johonkin 150hv asti kun on kammio kone ja vaatii ilmaa enemmän. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
onko tietoa mahtuuko carretin gt32 gr:n koneen kylkeen kuin helposti, ainakin laippa on gt32 carretissa to3, mutta ei varmaan paljoa tarvi pultinreikiä vinkuttaa niin sopii t2 laippaan, paljonkohan tuo kone kestää laittaa ahtoja jos vaihtaa vaikka gt32 turbon ja laittaa coolerin kestääkö 1,5bar??
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
milläs pumpulla meinaat saada pyörimään tuon? tietysti sen vakiollakin saa ja hervottomalla savulla, sillä ei kauan ainakaan kestä...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
eiköhän tuo pyöri aivan omalla pumpulla. ei toi nyt niin paljoa isompi ole..
oma turbo kerta ahtaa jo tyhjäkäynniltä asti niin kyllä tuo varstati mukaan tulee jo 1500rpm paikeilta.. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
oho, olipa vallan outo tuo gt32, gt3071 kun oli tuttu ja se oli paljon tuota 32 sarjalaista isompi.. onko tuo vnt vai millä ohjauksella, millä pesillä ja siivillä?
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
ei varmasti herää gt32 1500 kierroksilla gr:n omalla pumpulla, jos 12mm nestepään laitat nii sitte toimii varmasti kuin unelma.
cedrikin 10mm nestepään omaavalla pumpulla vois jo pyöriä jollain tavalla. mulla oli gt 32 sd33 koneessa ja punppua kun rävelti about 40h pajan pöydällä ja käytti sitä ees taas paikoillaan nii sain pelaamaan ton ahtimen mukavasti. (47/54 siivillä) 47mm kompura on auttamatta liian iso et gr:n 9mm pumpulla lähtis alhaalta. kun vakio pumpustakin piti ottaa ahdon alanen kara kokonaan pois et herää jouheesti kohtuu kierroksilla (luokkaa 1500-1800rpm) ja kompura siipi ol vaatimattomat 42,5mm. ohestietona voin kertoo et gr:n pumpusta saa alakierroksilla ennen ahtoja savua tolla konstilla ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
joo ostin jo toisen turbon kokeilen sillä. tulevassa turbossa on imu 43mm pako 49mm siivet ja pakopesä a/r 42. sitten jos ei pelaa tuolla kunnolla niin vaihdan sen nestepään.
imusarjan aijon kans muokata.. kiitos tiedoista ja vastauksista. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
kuulostaa äkkiseltään ihan hyvältä valinnalta...
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kerrotko mikä turbo tää on? Onko joku orkkis vai modattu?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
garret to3.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
niin ja pakopesä vaihtuu 0.63.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
vanhoista saabeista löytyy lähes vastaavia 42/48 siivillä olevia ja sitten on myös mitsun vastaavaa.
on varmaan ahdas tuo .48 pakopesä.. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
joo on tuo 0.42 pesä varmaan liian pieni. kokeilen tolla 0.63 pakopesällä. ensviikon aikana näkee kuinka tuo turbo pelaa kun saa auton valmiiksi. tein 3" putken turbolta taakse asti niin ei ainakaan ahdista.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
gr patrollin oman turbon pakopesä näytti olevan .49 kokoa ja t25 laipalla, ja uudessa turbossa tuo pesä on .63 ja t03 laipalla. eli eiköhän henkitä nyt paremmin. oli tosi ahdas tuo oma pakosarja turbon laipan kohdalta mutta ei ole enää. niin eiköhän rupea tuo uusikin turbo heräämään kohtuu alhaalta kun virtaa paremmin.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
remontti valmis.. turbo nyt siivillä imu 47mm pako 49mm 0,63 pesillä rupeaa ahtamaan 1500rpm... 1.5 bar ahtoja noin 3800rpm.. hyvin kulkee nyt...
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Pystyykö tuota to3 laippaa oikeasti modifoimaan niin paljon, että menee t25? Vai pitääkö pakosarjaa hitsata uus laippa?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#22
|
||||
|
||||
![]()
vaihdoin pakosarjaan to2 laipan tilalle to3 laipan hitsaamalla. ja samalla vinkkutin kanavia. hyvin tuo gr:n kone kestää kun mulla on 2bar ahdot ja pumppu tehty 12mm nestepäällä ja on pelannu moitteitta 5kk. ja vetoja on. kytkin ei vaan pidä neliveto päällä kun kiihdyttää.
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Joo tein tohon välilaipan ja vinguttelin kans kanavia hiukan siistimmäksi. Turbo tulee nyt hiukan alemmaksi, mutta sen verran vaan, että voi helposti käyttää entistä öljyn paluuta. Samalla hiukan hifistelen ja kohdistelen pakosatsia kanteen. Imusatsille tuskin jaksan mitään erikoista väsää..
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#24
|
||||
|
||||
![]()
minkä turbon meinaat laittaa? meinaatko pumpulle tehdä jotakin?
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Joku saabin käikäle tuo on. Imu 42 ja pako 48. Pumpusta on syötöt tapissa ja pitäs pikkusen viilaa näyttää ahdonalaiselle. Tähän konkursiin ala nestepäätä vaihtaa.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko tietoa gr patrolin takalukosta? | lumi | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.01.2015 18:36 |
Ostettu Turbo GR patrolliin | GRpatrol | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.04.2011 18:51 |
mikä turbo GR patrolliin? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.02.2011 17:51 |
Ostetaan GR Patrolliin | reijo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.09.2010 21:31 |
Mistä löydän gr patrollin tietoa | Nevakiitäjä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.08.2007 20:13 |