Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   gr patrolliin turbo tietoa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=103726)

gr patrol 11.11.2012 22:43

gr patrolliin turbo tietoa
 
sopiiko y60 gr patrollin koneeseen y61 imusarja? ja oliko tuossa y60 gr:n moottorissa mikä turbo/ turbon laippa?

onko tietoa mikä isompi turbo sopis helposti tuonne y60 moottorin kylkeen?

näihin jos löytyis vastauksia??

Roller 12.11.2012 06:43

mulla laitettu 850 volvon turbo en tiiä kuin hyvin sopii kun en oo ite laittanu

gr patrol 12.11.2012 20:00

onko tietoa mistä 850 volvosta se sun turbo on?

gr patrol 13.11.2012 19:01

löytyykö tietoa?

Ural69 15.11.2012 15:55

T2 laippa. Siihen menee esim vw 'suunnikas' laippa pienellä supraamisella.
vw 1.6TD t3 garrettikin on isompi kuin tuo patruunan rusina. Tosin noita ei taida enää hirveesti olla myynnissä. Itsellä sellainen paikallaan patrollissa nyt, päivitetty isommille siiville. GT25 ja 28 löytyy T2 laipalla, moottorin korvaketta joutuu vähän entraamaan jos meinaa saada oikein mitään sopimaan tuonne.

mikkoimp 15.11.2012 20:14

850 tdi volvon ahdin on myös t25 laipalla ja riittää siinä noin 170hv tehoihin, alkaa kyllä pakopaineet jo nousemaan.
patrollissa voisi riittää johonkin 150hv asti kun on kammio kone ja vaatii ilmaa enemmän.

gr patrol 15.11.2012 22:25

onko tietoa mahtuuko carretin gt32 gr:n koneen kylkeen kuin helposti, ainakin laippa on gt32 carretissa to3, mutta ei varmaan paljoa tarvi pultinreikiä vinkuttaa niin sopii t2 laippaan, paljonkohan tuo kone kestää laittaa ahtoja jos vaihtaa vaikka gt32 turbon ja laittaa coolerin kestääkö 1,5bar??

mikkoimp 16.11.2012 12:54

milläs pumpulla meinaat saada pyörimään tuon? tietysti sen vakiollakin saa ja hervottomalla savulla, sillä ei kauan ainakaan kestä...

gr patrol 18.11.2012 18:33

eiköhän tuo pyöri aivan omalla pumpulla. ei toi nyt niin paljoa isompi ole..
oma turbo kerta ahtaa jo tyhjäkäynniltä asti niin kyllä tuo varstati mukaan tulee jo 1500rpm paikeilta..

mikkoimp 20.11.2012 21:26

oho, olipa vallan outo tuo gt32, gt3071 kun oli tuttu ja se oli paljon tuota 32 sarjalaista isompi.. onko tuo vnt vai millä ohjauksella, millä pesillä ja siivillä?

jv 21.11.2012 18:53

ei varmasti herää gt32 1500 kierroksilla gr:n omalla pumpulla, jos 12mm nestepään laitat nii sitte toimii varmasti kuin unelma.

cedrikin 10mm nestepään omaavalla pumpulla vois jo pyöriä jollain tavalla.

mulla oli gt 32 sd33 koneessa ja punppua kun rävelti about 40h pajan pöydällä ja käytti sitä ees taas paikoillaan nii sain pelaamaan ton ahtimen mukavasti. (47/54 siivillä)

47mm kompura on auttamatta liian iso et gr:n 9mm pumpulla lähtis alhaalta.
kun vakio pumpustakin piti ottaa ahdon alanen kara kokonaan pois et herää jouheesti kohtuu kierroksilla (luokkaa 1500-1800rpm) ja kompura siipi ol vaatimattomat 42,5mm. ohestietona voin kertoo et gr:n pumpusta saa alakierroksilla ennen ahtoja savua tolla konstilla :D eihän siitä tosin mitään hyötyä ole mut kumminkii ;)

gr patrol 21.11.2012 19:53

joo ostin jo toisen turbon kokeilen sillä. tulevassa turbossa on imu 43mm pako 49mm siivet ja pakopesä a/r 42. sitten jos ei pelaa tuolla kunnolla niin vaihdan sen nestepään.
imusarjan aijon kans muokata..

kiitos tiedoista ja vastauksista.

jv 22.11.2012 18:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol (Viesti 940065)
joo ostin jo toisen turbon kokeilen sillä. tulevassa turbossa on imu 43mm pako 49mm siivet ja pakopesä a/r 42. sitten jos ei pelaa tuolla kunnolla niin vaihdan sen nestepään.
imusarjan aijon kans muokata..

kiitos tiedoista ja vastauksista.

kuulostaa äkkiseltään ihan hyvältä valinnalta...

Kala92 23.11.2012 15:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol (Viesti 940065)
joo ostin jo toisen turbon kokeilen sillä. tulevassa turbossa on imu 43mm pako 49mm siivet ja pakopesä a/r 42. sitten jos ei pelaa tuolla kunnolla niin vaihdan sen nestepään.
imusarjan aijon kans muokata..

kiitos tiedoista ja vastauksista.

Kerrotko mikä turbo tää on? Onko joku orkkis vai modattu?

gr patrol 23.11.2012 21:39

garret to3.

gr patrol 23.11.2012 21:44

niin ja pakopesä vaihtuu 0.63.

mikkoimp 23.11.2012 23:38

vanhoista saabeista löytyy lähes vastaavia 42/48 siivillä olevia ja sitten on myös mitsun vastaavaa.
on varmaan ahdas tuo .48 pakopesä..

gr patrol 24.11.2012 16:35

joo on tuo 0.42 pesä varmaan liian pieni. kokeilen tolla 0.63 pakopesällä. ensviikon aikana näkee kuinka tuo turbo pelaa kun saa auton valmiiksi. tein 3" putken turbolta taakse asti niin ei ainakaan ahdista.

gr patrol 27.11.2012 22:41

gr patrollin oman turbon pakopesä näytti olevan .49 kokoa ja t25 laipalla, ja uudessa turbossa tuo pesä on .63 ja t03 laipalla. eli eiköhän henkitä nyt paremmin. oli tosi ahdas tuo oma pakosarja turbon laipan kohdalta mutta ei ole enää. niin eiköhän rupea tuo uusikin turbo heräämään kohtuu alhaalta kun virtaa paremmin.

gr patrol 01.12.2012 18:07

remontti valmis.. turbo nyt siivillä imu 47mm pako 49mm 0,63 pesillä rupeaa ahtamaan 1500rpm... 1.5 bar ahtoja noin 3800rpm.. hyvin kulkee nyt...

Kala92 09.04.2013 19:04

Pystyykö tuota to3 laippaa oikeasti modifoimaan niin paljon, että menee t25? Vai pitääkö pakosarjaa hitsata uus laippa?

gr patrol 17.04.2013 21:12

vaihdoin pakosarjaan to2 laipan tilalle to3 laipan hitsaamalla. ja samalla vinkkutin kanavia. hyvin tuo gr:n kone kestää kun mulla on 2bar ahdot ja pumppu tehty 12mm nestepäällä ja on pelannu moitteitta 5kk. ja vetoja on. kytkin ei vaan pidä neliveto päällä kun kiihdyttää.

Kala92 18.04.2013 06:03

Joo tein tohon välilaipan ja vinguttelin kans kanavia hiukan siistimmäksi. Turbo tulee nyt hiukan alemmaksi, mutta sen verran vaan, että voi helposti käyttää entistä öljyn paluuta. Samalla hiukan hifistelen ja kohdistelen pakosatsia kanteen. Imusatsille tuskin jaksan mitään erikoista väsää..

gr patrol 18.04.2013 21:08

minkä turbon meinaat laittaa? meinaatko pumpulle tehdä jotakin?

Kala92 19.04.2013 10:33

Joku saabin käikäle tuo on. Imu 42 ja pako 48. Pumpusta on syötöt tapissa ja pitäs pikkusen viilaa näyttää ahdonalaiselle. Tähän konkursiin ala nestepäätä vaihtaa.


Sivu luotu: 05:44 (GMT +2).