Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 06.01.2013, 18:49
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

Eli kumpi?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Mitään muuta omistamaani maastoautoa en ole joutunut hitsaamaan niin paljon kuin Toyotaa.Kolme senmerkkistä on ollut ja yhtään ei enää tule

Ja omistuksessa on ollut kumminkin melkeinpä kaikkia 80-90 luvulla suomessa myynnissä olleita maastureita valmistaneet merkit.(poislukien UAZ).Mitsu Pajero oli ennakkoluuloista huolimatta kaikkein huolettomin,mutta kait niissäkin on yksilöitä
Eli Tojo on huonoin? Ja Lantikka paras?
Vanha 06.01.2013, 18:58
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Eli Tojo on huonoin? Ja Lantikka paras?
En minä sitä ole sanonut että Land Rover paras olisi.
Niitä (90"/110") vaan pari tallissa sattuu tässä elämänvaiheessa olemaan.
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 19:36
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Ripax sen laitto,ei mieltymyksiä tarvi järjellä selittää!Mulla huonoimpia maastureita on ollu mitsut-3kpl ja kaikki söi vettä öljyä ja muutenkin teknisiä leluja,toki tiellä n 50 %parempia ajaa kun samanikäset Tojot tahi Patrollit.
Mulla kun on omistuksessa ollu idästä ja lännestä näitä leluja niinkaiketi vain Tojot olen diilannu muille puuttumatta itse omistukseen.Kun Tojo on vahva niin se on myös painava,tai sitten jotain helvetin tyhmää kuten roikkuvat laatikonosat jotka vie kannot mukanaan...Näistä pienistä asioista olen huomaavinani mikä on kelpo aihio maastoon..Siis jos suoralla pohjapanssarilla voi tekniikan suojata niin siinähän on ideaa-Gmese-tekniikka on runkoaisojen yläpuolella eli suorapohjalevy panssariksi..HJ-61 vaakalla ns tyhjänä rakentamattomana 2700kg-Volvo 303 3000kg venäjänreisu varustuksella ja 100kg kuskia mukana..Uaz 1550 vinssillä ja ajossa..Disco painoi leimalla karvan alle 2000kg-siis lj toyon luokkaa..Ja kaikkihan tietää vakio ljn etenemiskyvyn..NÖY!Niin,Mikäs se kysymys olikaan..Joo kysyjän käyttötarpeisiin se Disco 2 varmaan ihan oiva vaihtoehto,sillä kun tulee niin huomataan positiivisesti ja jos samanhintaisella esim tojolla niin ei kovin positiivisesti,LR tuotteella saa ansaitsematonta arvon nousua merkki on jo legenda-arvo sekin sinänsä joillekin.
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 19:58
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 on kirjautuneena
Konkari+++

Sijainti: Kuusamossa
Perusasetus

moi!

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eikös sinne mökille pääse ihan vakioautolla? Meinaan jos sinne on Vollella ennen menty?

Sittenhän joku rav4 tms henkilö/suv/viskoneliveto on jo astetta perempi!

Jos ei maastossa nyt ryve niin eikös se ole ihan se ja sama minkäö auton valitsee?

Käy ajamassa valikoima "maastureita" ja valitse se paras joka on eniten mieleisesi! Mitä näitä eipäs-juupas juutuja kuuntelemaan! Sun käyttöön ja sun rahat!

//Janne

ps: unohdin iham mollata sitä DII ne vanhimmat -99 RUOSTUVAT ihan käsiin!

http://www.youtube.com/watch?v=xCTGUqNRK68 mulla oli iahn sama juttu! Onneksi meni lunastukseen!

"".......British humour......!"

Viimeksi muokannut lacrits68 : 06.01.2013 20:04
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:10
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti

Range Classic on selkeästi pehmein ja sillä jättää kuoppaisella tiellä järjestään kaikki Tojotat ja henkilöautotkin perävaloja tuijottelemaan kun takanatulijat ajavat hampaat tai tekarit suussa kolisten. Classicin jousitusta ei moni auto päihitä. Disco I-sarjalaisissa alusta tulee vähän kovemmaksi jo, sekä kallistuksenvakaajat loppupään autoihin.

- Täytyy muistaa vielä että LR-tauti ei ole helpoimmasta päästä, koska diagnostisoitu harvinaisen kova autokuume poistuu vain hetkeksi autohankinnan myötä. Harmittomallakin akuuttioireilulla on taipumus uusiutua ja tauti muuttuu monilla lyhyessäkin ajassa krooniseksi. Pahimmillaan tämä tarkoittaa useiden LR-tuotteiden hallitsematonta hankintaa, joita nimetään perheenjäseniksi ja niiden kanssa kulutetaan aikaa aina vain enenevässä määrin syrjäytyen pahimmassa tapauksessa lähes koko yhteiskunnasta. Tauti saattaa myös tarttua perheenjäseniin tai muihin tuttuihin, jos altistusherkkyyttä esiintyy.
Hoitomuotoina tautiin on käytetty mm. järjen puhumista muun merkkisten automiesten taholta. Vertaistuen käytöstä on keskusteltu ammattipiireissä, ja on todettu sen vain useinmiten pahentavan tilannetta.
TT
Laitanpa lusikkani tähänkin soppaan, vaikka itselläni on Disco I:nen.

Ihan vaan todetakseni Solihullin kommentteihin, että tosiaan vaikka ykkösdiscossa on sama runko ja akselisto kuin RRC:ssä, niin se on aivan erilainen ajaa (just jäykempi) kuin Range...

Ja toi taudin puhkeaminen on sitten tervemenoa (ja jälkipolveen jo tartutettu myös), paraneekohan edes jos pihassa olis värisuora (Series, Range, Disco ja Defe)....

EDIT: ja lisätään tähän vielä, että itsellä ollut Pajero ja HJ:llä ja LJ:lläkin on ajettu muutama kerta kokeeksi, ei nekään huonoja ole, mutta toi kuume vei mennessään....

3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 06.01.2013 20:13
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:27
L-Andy:n Avatar
L-Andy L-Andy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 20.11.09
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksin Näytä viesti
... kun tällä tarttis muijan ja mukuloidenkin. Jos tolla ei kenenkään muun tarttis liikkua, niin sittenhän se kyl olis helppoa: series 109.

Tee niinkuin minä, osta Series itellesi ja Disco vaimokkeelle...

Andy

L200 -99 tai joku sellainen
Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di
EX - Land Rover D1 V8 A -96
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:29
miksin miksin ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 05.01.13
Sijainti: Tku
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin eikös sinne mökille pääse ihan vakioautolla? Meinaan jos sinne on Vollella ennen menty?

Sittenhän joku rav4 tms henkilö/suv/viskoneliveto on jo astetta perempi!

Jos ei maastossa nyt ryve niin eikös se ole ihan se ja sama minkäö auton valitsee?

Käy ajamassa valikoima "maastureita" ja valitse se paras joka on eniten mieleisesi! Mitä näitä eipäs-juupas juutuja kuuntelemaan! Sun käyttöön ja sun rahat!

//Janne

ps: unohdin iham mollata sitä DII ne vanhimmat -99 RUOSTUVAT ihan käsiin!

http://www.youtube.com/watch?v=xCTGUqNRK68 mulla oli iahn sama juttu! Onneksi meni lunastukseen!
Mökillä on tähän asti käyty kesäisin, ens talvesta alkaen touhu muuttuu.
Satunnaista kärrin kiskomista on sen verran ja mökkitie sellanen että se on vähän ihmisten kiusaamista sitten. Vaikka naapurin isäntä varmaan ne viimeset muutaman kilsan ilmapussien hinnalla aurais ja hiekottaiskin aika monta talvea, niin siinä on se eka satku maaantietä kanssa, usein koko porukka kyydissä.
Toisen, tän mun käyttöpelinä olevan kanssa alkaa jossain vaiheessa olla kysymysten äärellä. Siinä alkaa tulla lähiaikoina (=vuosina) kansirempan tai webaston laitton etteen että talvikäyttö onnistuu. +500 tkm D24TIC ilman kansiremppaa alkaa olla niin löysä että kylmäkäynnistykset tarvii jo vähän tekniikkaa, kun tollasen höräyttää maanantai-aamuna kolmen kympin pakkasilta käymään. Kyllä se vielä lähtee, ilman webastoa tai lohkoa, pari niksiä vaan tarvii.
Mut siis joo, jossain vaiheessa toi tarvii kuitenkin hävittää, ja tilalle tarvii jonkun näköset pyörät kumminkin.

Ja noi "vaihtoehdot", sähkökäyttöset muovista valmistetut muka-maasturit, anteeks nyt mut so not, en koskaan tule pistämäään penniäkään omaa rahaa pirssiin joka on suunniteltu paalattavaksi 3v/100000km kohdalla.
Mun spekseillä -tilat, neliveto, matkustusmukavuus, mahdollisimman vähänen määrä sähköaivoja,- jälelle jää suurin piirtein E-sarjan jos ei W123 nelikkomannelavetti farkkuna, ja tossa kohtaa,.--.

... ttuako mä tässä selitän. Tää on ihan menetetty peli.
Ei tainnut tautiin täältä läkettä löytyä.

Viimeksi muokannut miksin : 06.01.2013 20:56
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:38
Konkari+++

Perusasetus

Lainaus:
Eikös siitä joku jo varoitellu? Ei ku LR kauppaan marsmars..!

//Janne

Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 20:38
Konkari++

Perusasetus

Lainaus:
Mökillä on tähän asti käyty kesäisin, ens talvesta alkaen touhu muuttuu.
Satunnaista kärrin kiskomista on sen verran ja mökkitie sellanen että se on vähän ihmisten kiusaamista sitten. Vaikka naapurin isäntä varmaan ne viimeset muutaman kilsan ilmapussien hinnalla aurais ja hiekottaiskin aika monta talvea, niin siinä on se eka satku maaantietä kanssa, usein koko porukka kyydissä.
Toisen, tän mun käyttöpelinä olevan kanssa alkaa jossain vaiheessa olla kysymysten äärellä. Siinä alkaa tulla lähiaikoina (=vuosina) kansirempan tai webaston laitton etteen että talvikäyttö onnistuu. +500 tkm D24TIC ilman kansiremppaa alkaa olla niin löysä että kylmäkäynnistykset tarvii jo vähän tekniikkaa, kun tollasen höräyttää maanantai-aamuna kolmen kympin pakkasilta käymään. Kyllä se vielä lähtee, ilman webastoa tai lohkoa, pari niksiä vaan tarvii.
Mut siis joo, jossain vaiheessa toi tarvii kuitenkin hävittää, ja tilalle tarvii jonkun näköset pyörät kumminkin.

Ja noi "vaihtoehdot", sähkökäyttöset muovista valmistetut muka-maasturit, anteeks nyt mut so not, en koskaan tule pistämäään penniäkään omaa rahaa pirssiin joka on suunniteltu palattavaksi 3v/100000km kohdalla.
Mun spekseillä -tilat, neliveto, matkustusmukavuus, mahdollisimman vähänen määrä sähköaivoja,- jälelle jää suurin piirtein E-sarjan jos ei W123 nelikkomannelavetti farkkuna, ja tossa kohtaa,.--.

Tauti täällä pahenee!Ei omia päätöksiä tarvi muille perustella mut kiva on kiusata!
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 21:20
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Aika harvinaiseen laitteeseen olet törmännyt
Edittiä: Olisko se muuten myynnissä?
oli joskus 3 vuotta sitten täällä lahdessa kamuksilla, itellä oli silloin 4 runneri turbo-d 3.0.. joten oli autojen kiihtyvyys puolessa liikaa eroa. ei tullu kauppoja.
Vastaa lainaten
Vanha 06.01.2013, 21:31
Legenda

Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti

Lainaus:

Eikös siitä joku jo varoitellu? Ei ku LR kauppaan marsmars..!

//Janne
x2

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 06.01.2013 21:35
Vastaa lainaten
Vanha 07.01.2013, 00:26
Konkari++

Perusasetus

Mut jos haluaisi elämään uusia ulottuvuuksia niin kyllä mä suosittelen Tojoa!Et tarvi muuta mieliala lääkitystä kun tulee hallusinaatioita ihan toyon omistamisesta!Ne on kaiketi niin huonoja ajaa että tuntuu siltä että kiihtyy sataseen 10 sek nopeammin kun Disco!Tai sitten meni jo sekasin siitä kun oli puhe kärryn vetämisestä-meinas kaiketi että tojo tyhjänä ja Disco traileriperässä lastina toinen Disco,ja sitten kiihdytyskisaa!Niin sehän olis tojomaista,pakkohan se on itä autolle antaa tasotusta...
Vastaa lainaten
Vanha 07.01.2013, 22:22
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

Faktaa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Mut jos haluaisi elämään uusia ulottuvuuksia niin kyllä mä suosittelen Tojoa!Et tarvi muuta mieliala lääkitystä kun tulee hallusinaatioita ihan toyon omistamisesta!Ne on kaiketi niin huonoja ajaa että tuntuu siltä että kiihtyy sataseen 10 sek nopeammin kun Disco!Tai sitten meni jo sekasin siitä kun oli puhe kärryn vetämisestä-meinas kaiketi että tojo tyhjänä ja Disco traileriperässä lastina toinen Disco,ja sitten kiihdytyskisaa!Niin sehän olis tojomaista,pakkohan se on itä autolle antaa tasotusta...
Hallusinaatioista puheen ollen,se homma kiteytyy paperilla. Disco1 teho oli muistaakseen 111hv ja ohjekirjassa mainitaan sen olevan laskennallinen arvo,tehdas ei anna takuuta sille. Tojon 1kz-t koneissa on kai 130hv+ joten ei se Discon tehottomuus silkkaa fiktiota ole. Ja jos katot ajo omituisuuksia vaikka auton alustasta ja akselivälistä jne. "tosi" asioista ni se homma aukee. Ei hdj80 ole huonompi ajettava ku vaik Disco. ja yks tyypillinen ei tojo miesten harhakäsite on puhua Tojoista yleensä kun niitä malleja on useampi ku lantikka on ikinä tehny. Mut näinhän tää usein menee,ku ei mikään fakta ei tue omaa mielipidettä ni sit jauhetaan kakkaa.
Vanha 07.01.2013, 22:35
Legenda

Cool

Lainaus:
Hallusinaatioista puheen ollen,se homma kiteytyy paperilla. Disco1 teho oli muistaakseen 111hv ja ohjekirjassa mainitaan sen olevan laskennallinen arvo,tehdas ei anna takuuta sille. Tojon 1kz-t koneissa on kai 130hv+ joten ei se Discon tehottomuus silkkaa fiktiota ole. Ja jos katot ajo omituisuuksia vaikka auton alustasta ja akselivälistä jne. "tosi" asioista ni se homma aukee. Ei hdj80 ole huonompi ajettava ku vaik Disco. ja yks tyypillinen ei tojo miesten harhakäsite on puhua Tojoista yleensä kun niitä malleja on useampi ku lantikka on ikinä tehny. Mut näinhän tää usein menee,ku ei mikään fakta ei tue omaa mielipidettä ni sit jauhetaan kakkaa.
Disco 1 on sitten kahdella eri koneella, 200TDi ja 300 TDi. Tässä topicisssa vissiin oli kyse alunperin Disco 2:sta jossa kone on TD5 , mutta laitetaan tähän tota faktaa:
(EDIT: lisätään vielä et onhan siinä D1:ssä myös 3,5 ja 3,9 litraset V8 koneet noiden lisäksi kuin myös D2:ssa 4.0 ja 4.6 litraset > heposia sitten jo vähän enemmän)

200:

Induction: Garrett T25 turbocharger
Power: 111 hp (83 kW) @ 4,250 rpm (Discovery and Range Rover)
107 hp (80 kW) @ 3,900 rpm (Defender)
Torque: 195 lbf·ft (264 N·m) @ 1,800 rpm (Discovery and Range Rover)
188 lbf·ft (255 N·m) @ 1,800 rpm (Defender)
Production: 1989–1994

300:

nduction: Allied Signal T25 turbocharger
Power: 111 hp (83 kW) @ 4,250 rpm (versions with manual transmission)
122 hp (91 kW) @ 4,250 rpm (versions with automatic transmission)
Torque: 195 lbf·ft (264 N·m) @ 1,800 rpm (versions with manual transmission)
210 lbf·ft (280 N·m) @ 1,800 rpm (versions with automatic transmission)
Production: 1994–2006

TD5:

Induction: Allied Signal GT20 turbocharger
Power: 122 hp (91 kW) @ 4,850 rpm (versions with manual transmission)
136 hp (101 kW) @ 5,000 rpm (versions with automatic transmission)
Torque: 221 lbf·ft (300 N·m) @ 1,950 rpm
Production: 1998–2007

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 07.01.2013 23:14
Vastaa lainaten
Vanha 07.01.2013, 23:59
Konkari++

Perusasetus

Lainaus:
Noniin!TAAS onnistuin!Pisteet tupsahtaa kotio!Tosikot toyboyt rupee jokapaikas keuliin vaikka muita merkkejä kysellään,kyllä teitä on helppo kiusata!Uskallatko vastata vetoon kun se sun Tojo niin yberhyvä!?Siis-Mä ajan vakio uatsilla-siis vanha jokuvaan ja sä ajat tolla omallas,mikäli vakio Ybertojolla,katsotaan kumpi maastossa etenee!Ja sitten se panos-Voittaja-eli minä saan sun käytössä olleen ajoneuvon,ja jos(äärimmäisen varmasti ei)käy niin että mulle tulee hopea uatsi on sun!Oikeasti en halua sitä sun tojoa mut kyllä sen kai joku huolii ettei mun tarvi alentua riisikipposen haltijaksi tai omistajaksi.Onko henkseleissäs pitoa?Maasto tavallista sekalaista suomalaista,kivikkopolkua,mäkeä,pehmeämpää ja sillee!Voitas tehdä tapahtuma,liput 10 ekeä Tojotanomistajilta ja muut ilmaseks...Huomasitko-puhe oli Discoista sä kehuit tojoa ja nyt haastettiinkin oikealla maastoautolla...
Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 07:20
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Noniin!TAAS onnistuin!Pisteet tupsahtaa kotio!Tosikot toyboyt rupee jokapaikas keuliin vaikka muita merkkejä kysellään,kyllä teitä on helppo kiusata!Uskallatko vastata vetoon kun se sun Tojo niin yberhyvä!?Siis-Mä ajan vakio uatsilla-siis vanha jokuvaan ja sä ajat tolla omallas,mikäli vakio Ybertojolla,katsotaan kumpi maastossa etenee!Ja sitten se panos-Voittaja-eli minä saan sun käytössä olleen ajoneuvon,ja jos(äärimmäisen varmasti ei)käy niin että mulle tulee hopea uatsi on sun!Oikeasti en halua sitä sun tojoa mut kyllä sen kai joku huolii ettei mun tarvi alentua riisikipposen haltijaksi tai omistajaksi.Onko henkseleissäs pitoa?Maasto tavallista sekalaista suomalaista,kivikkopolkua,mäkeä,pehmeämpää ja sillee!Voitas tehdä tapahtuma,liput 10 ekeä Tojotanomistajilta ja muut ilmaseks...Huomasitko-puhe oli Discoista sä kehuit tojoa ja nyt haastettiinkin oikealla maastoautolla...
Uokille pisteet kotiin
Vanha 08.01.2013, 07:56
Konkari+++

Perusasetus

moi!

Missäs ne Nissan miehet luuraa?

//Janne

Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 13:54
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Perusasetus

Sukuvikana ollut jo +30-vuotta LR perheen tuotteet. Perintönä siirtynyt isältä pojalle ja aina vaan mennään.
Käyttiksenä D2nen TD5 ollut jo 5½ vuotta ja suht tarkalleen 1800e saannut laittaa rahaa remontteihin tähän päivään mennessä. Autolla ajettu ostohetkellä 138tkm ja nyt 230tkm.
Jarrulevyt x4, kulutustavaraa.
Alustan nivelet 4kpl. kulutustavaraa.
Kaarrevakaimen kumet 4kpl . kulutustavaraa
Pyörän navat/laakerit eteen 2kpl. Kulutustavaraa/tyyppivika?
Vesipumppu.
Nyt meni kansipahvi ja hehkut palannut ties milloin. Lähtee -20c pakkasessa ilman hehkuja käyntiin hyvin, huomasin sattumalta kun kansi oli irti ja mittasin hehkut varuilta.. Mitään en tiennyt niiden toimimattomuudesta. Mää haluun nähä mitä tojota tässä sanoo kun -20c pakkasta ja ilman hehkuja yrittää tulille..
Jäähdytin vaihdetaan nyt kansirempan yhteydessä kun muovipäädyt ovat pikkusen punastelleet.

Kaverilla kenellä ollut japsimaastureita koko ikänsä. Tojota ja pajero, nyt laitto 03sen TD5 Diskon. sano että ihan eri auto kun japsit. Harmitteli kun ei ollut aikaisemmin tajunnut laittaa Diskoa. Tojota kaatuu mutkassa kun Diskolla jossa kaarrevaikain ja 5kpl 100Kg ukkoja kyytissä tohtii vaan painaa kaasua kun tojota ois jo ojassa.. Harmitteli kun tojotassa ei ole mainittavia ajoominaisuuksia.. Metsässä kuulemma paljon mukavempi lastipäällä kun tojota.

Itse en laittaisi japsia mistään hinnasta. Kerran ajannut vm 90 pajeroa ja jos sitä vertaa esim 89RRC niin se pajero on ihan hirvee..

Toisella kaverilla ollut pajeroja, ja D1nen. Totesi että jos D1sessä ois kunnon lämmitys ja webasto, niin ehdottomasti Disko. Kuulemma pajeron kulutus verrattuna diksoon kova, ja suorituskyky huono. Nyt sponsori autona pajero 90luvun lopun ja kuulemma ahistavaa vetää 1300kg kiihytysautoa ympäri Suomea.. Kuulemma oli mukavempaa vetää se Disko 1sellä ihan kulutuksen kannaltakin. Ja kerran kännikuskina kyseiselle kaverille niin hän ihasteli TD5 diskon matalaa kierrosaluetta maantieajossa vielä baarissakin.

Ja kerran otin kiihdytyskisan peräkanaa vm 2007 land cruiserin kanssa. Tojotassa isompi mosa ja enempi tehoo. eise päässyt karkkuun, mustaa lykäs putken täydeltä kun disko puskurissa kiinni, mut ohi ei tarvinut edes yrittää. Diskossa lastu, mut silti tojotassa enempi tehoa. Pikkusen väärin verrata eri ikäisiä autoja. Mut kuiteskin..

Ja jos yleisesti ottaa, taitaa diskoon saada helpommin tunauspalikkaa kun tojotaan..

Viimeksi muokannut kokkolanpoika : 08.01.2013 13:59
Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 14:03
Legenda

Perusasetus

No niin, nyt tuli kokkolanpojalta asiaa, eikä asian vierestä niinkuin aika monta postausta edellä (omat mukaanlukien)

Ja eikös tossa ole tosiaan valintamahdollisuus,
jos tarvii kiihtyvyyttä ja suorituskykyä > bensa kasi.

Jos voimaa ja vääntöä pienemmällä kulutuksella > Td5.

Kaitsu

Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 15:05
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Perusasetus

Joo tojotat on ihan paskoja!

Joo otetaan tuolta sota alueilta ja rauhanturvaajilta noi HDJ:t sun muut pois ja laitetaa "oikea" maasturi tilalle kuten discovery koska eihän tollasilla tojoilla mitään tee

on se vaan jännä että jos joku tojoista tykkää niin se leimataan heti homoksi jne.
Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 15:48
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
jos tarvii kiihtyvyyttä ja suorituskykyä > bensa kasi.
Onko Roover-ukot (muut kuin avro) laittaneet maakaasulaitteita bensajuoppoihin kaseihin? Jos maakaasuverkoston varrella asuu, niin kannattaa ilman muuta perehtyä. Pääsee halvemmilla vuotuisilla pa-kuluilla/veroilla kuin vastaavalla diiselillä, saa samalla rahaa pienemmillä kilsoilla olevan ja tehokkaamman auton sivistyneemmällä käynnillä höystettynä.
Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 16:28
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Joo otetaan tuolta sota alueilta ja rauhanturvaajilta noi HDJ:t sun muut pois ja laitetaa "oikea" maasturi tilalle kuten discovery koska eihän tollasilla tojoilla mitään tee

on se vaan jännä että jos joku tojoista tykkää niin se leimataan heti homoksi jne.
Sekin on jännää, että alunperinhän pyydettiin haukkumaan toi Disco II ja nyt on keskustelu taas mennyt näihin uomiin ja kohta on hernepalosta herneet löytäneet tiensä sieraimiin... eikai ketään vielä leimattu tai homoksi tms kuitenkaan haukuttu ? Niinhän se kuitenkin on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas anopista tai isoäidistä Itse tykkään Lantikasta, mutta ei Toyotan HJ tai muukaan malli mielestäni huono ole - jokaisessa omat ominaisuutensa ja tyyppivikansa joista omistaja saa nauttia (tai kiroilla )

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onko Roover-ukot (muut kuin avro) laittaneet maakaasulaitteita bensajuoppoihin kaseihin? Jos maakaasuverkoston varrella asuu, niin kannattaa ilman muuta perehtyä. Pääsee halvemmilla vuotuisilla pa-kuluilla/veroilla kuin vastaavalla diiselillä, saa samalla rahaa pienemmillä kilsoilla olevan ja tehokkaamman auton sivistyneemmällä käynnillä höystettynä.
Itsellä kun ei ole jokapäiväisessä työajossa kun on toi liisari, mutta jos olis niin toi voisi olla harkinnan arvoinen juttu! Ja sitten rankentais pienen biokaasuyksikön itselle tohon pöhisemään ja tankkaisi "kotitekoista" ja ajelis halvalla .

Kaitsu

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 08.01.2013 16:45
Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 16:56
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Sekin on jännää, että alunperinhän pyydettiin haukkumaan toi Disco II ja nyt on keskustelu taas mennyt näihin uomiin ja kohta on hernepalosta herneet löytäneet tiensä sieraimiin... eikai ketään vielä leimattu tai homoksi tms kuitenkaan haukuttu ? Niinhän se kuitenkin on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas anopista tai isoäidistä Itse tykkään Lantikasta, mutta ei Toyotan HJ tai muukaan malli mielestäni huono ole - jokaisessa omat ominaisuutensa ja tyyppivikansa joista omistaja saa nauttia (tai kiroilla )
+1

Mutta jotenkin nykyään noita toyota rasisteja on paljon enemmän liikenteeseen kun toyota fanaatikkoja. Ei uskalla nykysin sanoa edes mitään hyvää toyotasta saa vielä turpiinsa Toyotan hjtä ja rjtä omistaneena kuitenkin mielestäni pirun hyviä vehkeitä hj:kin (61) lähti miinus 20 pakkasesta käyntiin hehkut pimeenä sen kuuluisan palmun alta.
Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 17:05
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Perusasetus

Joo en muuten jaksa puuttua näiden piirasmiesten keskusteluun kai ne ihan hyviä on en tiedä. Mutta kyllä mun hj:t on lähteny pöhiseen ihan nätisti 20 ilman hehkuja
-15niin se vasta vilauttaa hehkua, jos on kunnossa

Niin ja Uokki, kuka nyt halusi sun ruppanaa uatsía? ei tollasesta voi lähtee kisaan!
Vastaa lainaten
Vanha 08.01.2013, 17:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Niin ja Uokki, kuka nyt halusi sun ruppanaa uatsía? ei tollasesta voi lähtee kisaan!
Taitaa tojomiestä pelottaa Ota vaan haaste vastaan ja jos voitat, niin anna itänaapurin ihme mulle, teen siitä ruohonleikkurin

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käykääs kaikki täällä Rytari Chit-Chat 9 03.07.2006 12:09
M:DiscoII/P38 Range teräsvanteet 5kpl"MYYTY" AVRO O/M/V Renkaat ja vanteet 1 15.03.2006 16:23
Minä täällä moi scarecrowman Chit-Chat 7 18.03.2005 18:21
Haukkukaa (tai jopa kehukaa) Trooperia... tug3 Tekniikka & Jutustelu 23 02.11.2004 11:12
Kehukaa/haukkukaa tojotaa! kharju Tekniikka & Jutustelu 17 11.10.2004 14:20

Sivu luotu: 12:45 (GMT +2).