![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla pihassa Discojenlisäksi 2 kpl gmeseä,just eilen yks kamu soitteli ja kysyi miksen ajele g mesellä,no-discolla vm 90 pääsee helposti sillee n 9ltr-100km sekalaista ajoa muttei mersulla edes hidasta matkaa,silläkin on merkitystä..Ja nuo toyboiden puheet kannattaa unohtaa kunei niistä kukaan pysty ajamaan vakiolla toyolla mutta vakiolla Discollapa voikin ajaa.Mikäli alun oikein tajusin kyseessä olisi ns monikäyttö ,ei maastoautoilu pelkästään niin panosta mukavuuteen -Siis LR on merkkisi!Meilläpäin tojo on Huonopenkkinen kun ei osata lausua sitä sen paremmin.Ja kysymys!Miksihän Kaikki tojot on niin rakenneltuja,Toyota-suomen rakennetuin maasturi.Vastaus samalla!Niillä paskoilla ei voi mennä maastoon ilman että on rakenneltu!Ja maantie ajokin on kidutusta.Mieluummin safari Suikassa kuin tunti tojotassa!
|
|
||||
|
||||
![]()
Laitetaas yks "toyboy":n, kuten uokki tuossa ilmaisi, näkökanta aiheeseen. Jos tollanen Disco pitäis hommata, niin kyllä se olis ehdottomasti ilma-alustainen vioistaan huolimatta, pussit kun on halpoja ja tasonsäädön saa hajottuaan tehtyä paljon yksinkertaisemmaksi. Tämä kun on auton parasta antia. Diisselistä kun korjaa jo etukäteen tyyppiviat ja laittaa softalle järkeä lisää, alkaa tienpäälläkin pysyä Toyotan perässä, eikä kulutuskaan nouse.
Plussapuolina näkisin halvat varaosat ja lisävarusteet UK:sta, jätetään ne viat nyt mollaamatta tällä kertaa. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy jo tässä vaiheessa kiittää kovasti jokaista tähän mennessä ketjuun osallistuneita.
Mä luulen että tässä alkaa olla jo mahdollisten vastaistenkin kyselijöitten tarpeisiin kohtuullisen kattava "DiscoII for dummies". |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://www.nettiauto.com/listAdvSear..._find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726299@tb=tmp_find_agent&id_mo del=904 katoppas tosta yli sata rakentamatonta vm.98 uudempaa land cruiseria! myynnissa nyt esim. kolmekymmenta land roveria vm.98 uudempaa ja osa ylirakennettuja ns. YLILUONNOLLISIA landrovereita ![]() http://www.nettiauto.com/listAdvSear..._find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=87726471@tb=tmp_find_agent&id_mo del=445 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut tää näyttää nyt pahalta, kun toyomiehetkin sanoo että se on muuten oikeen hyvä paitti että se on LR. Ihan noin mäkin olen ajatellut. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sori vaan offtopic ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut tää näyttää nyt pahalta, kun toyomiehetkin sanoo että se on muuten oikeen hyvä paitti että se on LR. Ihan noin mäkin olen ajatellut. ![]() --- Kyllä tässä taitaa olla rima ihan oikeessa piikissä. Tolle on siis tarve ympärivuotisena käyttöautona 5-hengen perheelle. DiscoII:n suuntaan ohjaa 1) isompi tavaratila. Tolle on käyttöä. 2) 7-paikkasuus, unohtu sanoa että toi on aika korkeella listalla. 3) vähän siviilimpi sisustus koska vaimo. 4) I-discojen tarjonta. Jos olis sisältäkin suht siistikuntosta ja ehjää I:ä jossain tarjolla niin mikä jottei vois hyvinkin harkita, mut kun noita ei enää näy olevan. Tai jos jollaan on niin ilmottaa heti. ![]() Kesämökin käyttö vaan on muuttumassa ens talvesta alkaen ympärivuotiseksi, ja se on se pääasiallinen syy edes harkita LR:ää. *ristii sormet* Ysilankku deekun vetokyvyt on kesäaikaan toistaseks olleet mun käyttöön ihan riittävät, mut satunnaista peräkärrin kiskomista hangessa ei sillä enää oikeen viitti. slightly ot mut ysilankku deekun vetokyky ja maasto-ominaisuudet (kuormajousilla) on vajaavetoseksi hämmentävän hyvät. Kukkaan ei usko minkäkuntoista metsäautotietä pitkin sillä kiskoin vanhaa purettua savupiipua ja muuta purkutavaraa naapurin kanalan taakse eikä tehnyt heikkoakaan. Viimeksi muokannut miksin : 06.01.2013 15:00 |
|
||||
|
||||
![]()
Tapsan linkit ovat kieltämättä mielenkiintoisia, mutta harhaanjohtavia. Koska topicin aloittajalla on hakusessa Disco vm.2000 tai vanhempi - eli käytännössä 89-00 - niin nettiauton hakukriteeritkin pitää heijastaa varsinaista hakua. Jolloin tilanne ainakin rakennettujen autojen suhteen hieman muuttuu...
Discot: Toyotat: Andy
|
|||
|
|||
![]() Ketjun aloittaneelle
Vastaus on toyota vaikken ite edes omista semmoista tällä hetkellä mutta pari kertaa omistaneena niin en voisi enään edes kuvitellakkaa mitään muuta autoa kestävyytensä puolesta...
NYT ON SOTA JULISTETTU ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaa...?
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 06.01.2013 14:44 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Minkä ikäsiä me verrataan? Esim. KZJ95 on n. 10 sek nopeempi 0-100 km/h ku Disco 200TDI.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eipäkai kukaan ole sanonu että kamalia ajaa,määrätyllä tavalla jopa parempia kuin LRt,mutta kyllä soppaa vie enempi-Meseissä sama ku tojoissa,tojot huonopenkkiseks meil sanottu ja aina ku haisee ni haisee ku vanha mersu...On ihme mese jos sekalaisessa menee alle 10..Mesessä kivaa se jämäkkyys-kyl gyntteri osaa,sitä sitten taas voi jo vakionakin laittaa kiusalle rakennettuj tojoja vastaan-kuten vakio uatsiakin..Siis Uaz vastaan tojo...
|
|
|||
|
|||
![]()
Näyttä noita Disco II saavan n 5000€ halvemmalla kuin noita KZJ 95 sia
Mutta kyllähän nuo TOjot on sellasia jotka ovat säilyttäneen hintansa kokoajan luvattoman hyvin Esim tuo entiseni hj-60 Kakstuhat luvun alussa oli kaupan liikessä 36000 mk jonka jälkeen avk:lta 7000mk lla pari vuotta sitten möin sen 2600€ kuitenkin korjattuna .Ja vuonna 94/95 Anopilan lj-70 88 vaihtu uuteen Unon liekkö sillon n 60000mk tuostakin Lj:stä oli kansi hajonnut heti vaihdon jälkeen autoliikkeessä eikä aiemmin ollut edes oireillut. ja nyt lähes 20v jälkeen hyvät lähes 5000€. Itseänikin tuo Disco II kiinnostais kovasti uudeksi jahtiautoksi ja vaununveturiksi. Halpuus houkuttaa. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos discovery 2 :sta kysellään niin puhutaan 98 ja uudemmista autoista, luulen ettei viestin aloittaja etsi mitään 20 vuotta vanhaa land rover discovery projektia ja siihen varaosavehjettä. jos 10000e on bubjetti niin vaihto ehtoja on paljonkin. vaikka sitten kia sorento. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 06.01.2013 17:48 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Edittiä: Olisko se muuten myynnissä? Viimeksi muokannut Racingrabbit : 06.01.2013 18:14 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Edit: Tarkemmin mietittynä mun minkään Toyota 4x4:n (LJ70 -90, 4Runner 3.0TD -94, LC90 -96) hinta ei oo tippunu mun omistuksen aikana, aina on saatu omat pois vaikka auto ollu pihassa n. 3 vuotta, tuo viimesin tosin vielä pidempään. Tosin mitään ei oo päästy repsahtamaan sillä välin, päin vastoin, jotakin pientä varustelua on jokaiseen tullut tehtyä. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 06.01.2013 17:58 |
|
||||
|
||||
![]()
On se vaan kumma kun likipitäen jokaisesta autonvalintaan liittyvästä jutusta tulee maaottelu tojo vastaan muut
![]() ![]() ![]() Mutta asiaan ja topicin aloittajalle vastaus. Jos pitkänlinjan vannoutunut suzuki-ukko (siis minä) voi alentua ajamaan moisilla epäluotettavilla paskoilla englantilaisilla maastureilla, niin kyllä sinäkin voit ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Ikä ei ole sinällään ratkaseva tekijä. Nykysistä autoista se joka on mun käytössä on vähän ajettu reilusti äänestysikänen takatuuppari, vasta tuli mittari puolilleen. Mut noi vanhemmat DiscoI:t on yleensä sisustuksen puolesta niin navetan näkösiä että sellasta ei oikeen, kun tällä tarttis muijan ja mukuloidenkin. Jos tolla ei kenenkään muun tarttis liikkua, niin sittenhän se kyl olis helppoa: series 109. ![]() Viimeksi muokannut miksin : 06.01.2013 19:24 |
|
|||
|
|||
![]() Vertailua...Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Tää on yks syy miks yhtään tätä uudemmat ei oikeen hotsita. Intel outside, DiscoII saattaa olla ihan hiinä ja hiinä vielä hyväksyttävissä. Kai. nimimerkillä: ilman akkua 300 kilsaa omin avuin kotiin ajellut- that's a "limp back home"- mode in my books. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitään muuta omistamaani maastoautoa en ole joutunut hitsaamaan niin paljon kuin Toyotaa.Kolme senmerkkistä on ollut ja yhtään ei enää tule ![]() Ja omistuksessa on ollut kumminkin melkeinpä kaikkia 80-90 luvulla suomessa myynnissä olleita maastureita valmistaneet merkit.(poislukien UAZ).Mitsu Pajero oli ennakkoluuloista huolimatta kaikkein huolettomin,mutta kait niissäkin on yksilöitä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käykääs kaikki täällä | Rytari | Chit-Chat | 9 | 03.07.2006 12:09 |
M:DiscoII/P38 Range teräsvanteet 5kpl"MYYTY" | AVRO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.03.2006 16:23 |
Minä täällä moi | scarecrowman | Chit-Chat | 7 | 18.03.2005 18:21 |
Haukkukaa (tai jopa kehukaa) Trooperia... | tug3 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 02.11.2004 11:12 |
Kehukaa/haukkukaa tojotaa! | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.10.2004 14:20 |