Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2013, 20:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Flunssa vaivaa mutta pitihän se vähän käydä räpimässä...

Tommonen suoja sille sylkylle tuli sitten viriteltyä:

Click image for larger version

Name:	2013-04-25-325.jpg
Views:	507
Size:	104,2 Kt
ID:	36338Click image for larger version

Name:	2013-04-25-326.jpg
Views:	487
Size:	93,8 Kt
ID:	36339Click image for larger version

Name:	2013-04-25-322.jpg
Views:	455
Size:	76,6 Kt
ID:	36341

Kiinni kahdella pultilla perän kuorissa ja yhdellä banjon kyljessä. Hitsasin vielä banjon kylkeen stopparin että jos tuon jonkun kiven päälle
istuttaa pitäs vähän edes pistää hanttiin ennen kuin hajoaa...

Samalla vauhdilla tekasin laipan tukkimaan tuon sähkömoottorin ylimääräset reiät.
Enää ei lukon ohjaukseen tartte kuin haarukan akseliin hitsata kierrettä pätkä ja pitäs pelata kunhan vain ilmaa pukkaa sylkkyyn.
Lukon merkkivalokin pitäs onnistua alkuperäsellä anturilla.

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.04.2013, 08:01
Mikko_L:n Avatar
Mikko_L Mikko_L ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.04.11
Sijainti: Karkkila
Viestit: 391
Perusasetus

Tää näyttää kyllä fiksulta paketilta tuohon lukkoon pitää ehkä matkia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.04.2013, 22:40
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L Näytä viesti
Tää näyttää kyllä fiksulta paketilta tuohon lukkoon pitää ehkä matkia
Oishan tuon voinu vähän sirommaks tehä mutta tuli sitten laitettua hieman vahvempaa rautaa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.04.2013, 16:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Etiäppäin...


Flunssa vaivaa vieläkin mutta johan sitä tuli yks päivä sisällä laiskoteltua, pakko oli päästä jotain viritteleen...

Eli sähköliimasin sitten rautaa etuperään eli 12mm tankoa tuohon perän alakulmaan ja 5mm rautaa perän alle.
Joskos tuo nyt kestäs vähän aikaa hieroa ennen puhki kulumista...

Click image for larger version

Name:	2013-04-27-327.jpg
Views:	881
Size:	106,0 Kt
ID:	36362Click image for larger version

Name:	2013-04-27-328.jpg
Views:	901
Size:	95,9 Kt
ID:	36363Click image for larger version

Name:	2013-04-27-329.jpg
Views:	892
Size:	101,4 Kt
ID:	36364Click image for larger version

Name:	2013-04-27-330.jpg
Views:	860
Size:	101,4 Kt
ID:	36365Click image for larger version

Name:	2013-04-27-331.jpg
Views:	875
Size:	102,3 Kt
ID:	36366

Sitten piti vielä viritellä tuo etulukon pa-ohjaus loppuun eli lukon siirtohaarukan akseliin hitsasin kierrettä pätkän
ja se ruuvautuu sylinterin männän päähän.

Click image for larger version

Name:	2013-04-27-333.jpg
Views:	910
Size:	75,8 Kt
ID:	36368

Ei menny ihan ku strömsössä, lukon siirtohaarukan akseli ei päässy tarpeeksi perääntymään sylkkyyn päin tuosta laipasta
huolimatta joten otin ja tekasin 'spacerin' vielä tuohon väliin ni johan rupes pelaan pienen hienosäädön jälkeen.
Toinen vaihtoehto olis ollu lyhentää sitä akselia mutta ajattelin pitää sen mahollisimman lähellä orkkista.

Click image for larger version

Name:	2013-04-27-336.jpg
Views:	885
Size:	75,9 Kt
ID:	36369Click image for larger version

Name:	2013-04-27-337.jpg
Views:	841
Size:	87,9 Kt
ID:	36370

Video pa-ohjauksen toiminnasta:
http://www.youtube.com/watch?v=qMuVF...ature=youtu.be

Nyt etuperästä ei taida puuttua enää kuin välitykset ja sitten jo pitääkin etuakseli työntää tuonne Jeepin alle jotta voi nuo kiinnikkeet ja kääntöpäät viritellä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.04.2013, 19:44
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Taas se päivä meni muissa hommissa kuin projektin parissa mutta jotain pientä taas saatu kutenkin aikaseks.
Pitihän se vielä tuohon etuperään palata naapurin palautteen saattelemana eli etuperän panssarista haluttiin enemmän kelkkamainen kuin tuomonen kantohara
No tuumasta toimeen ja hieman 5mm rautaa lisää keulaan, lopputulos:

Click image for larger version

Name:	2013-04-28-339.jpg
Views:	404
Size:	81,3 Kt
ID:	36404Click image for larger version

Name:	2013-04-28-340.jpg
Views:	416
Size:	92,8 Kt
ID:	36405Click image for larger version

Name:	2013-04-28-341.jpg
Views:	474
Size:	80,4 Kt
ID:	36406

Pitäskö tuohon perään hitsata toinenkin pultti vielä niin sais hymiön aikaseks Eiköhän tuolla nyt jo kestä hieroa

Sitten tuli iltapuhteena rälläköityä tojotan kiinnikkeiden jämät taka-akselista mäkeen, nyt voi sitten ruveta tyhjältä pöydältä tuotakin rakentamaan.

Click image for larger version

Name:	2013-04-28-342.jpg
Views:	409
Size:	110,7 Kt
ID:	36407Click image for larger version

Name:	2013-04-28-343.jpg
Views:	367
Size:	117,1 Kt
ID:	36408

Seuraavana varmaan takaperälle panssaria ja takalukon ohjauksen muuttaminen paineilmalle etuperän tyyliin...
Ja jos tuohonkin perään laittas täyttöaukon perän päälle niin lievä ylitäyttö onnistuu helposti.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.04.2013, 20:04
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Siitähän taitaa tulla hyvä

Pari pikku nyanssia otti silmään

Täyttöpropun ympäriltä jos leikkaa reunat pois niin ei tartte paskaa kaivella kolosta pois kun täyttöhommiin rupee.
ja en tiedä miten olet suunnitellut huohottimen ja lukon letkut vetäväsi, mut jos huohottimeenkin laittas kulmanipan niin kaikki kolme sais vedettyä suoraan akseliputken iholle ja siitä vaikkapa ylätukivartta pitkin koriin. Ei jäis niin otolle risujen suhteen.

Saa käyttä mut ei ol pakko hei
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.04.2013, 20:19
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Täyttöpropun ympäriltä jos leikkaa reunat pois niin ei tartte paskaa kaivella kolosta pois kun täyttöhommiin rupee.
Hyvä pointti, tuo pittää kyllä paikkansa Pitääpä heti huomenissa näyttää vähän laikkaa tuolle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
ja en tiedä miten olet suunnitellut huohottimen ja lukon letkut vetäväsi, mut jos huohottimeenkin laittas kulmanipan niin kaikki kolme sais vedettyä suoraan akseliputken iholle ja siitä vaikkapa ylätukivartta pitkin koriin. Ei jäis niin otolle risujen suhteen.
Tämä totta myös, tuolla ei onneks ole vielä kiire, nipan ehtii vaihtamaan myöhemminkin. Pitänee ruveta ettiin tuota kulmanippaa.

Lisää vaan ideoita ja parannuksia tulemaan niin eiköhän siitä sitten loppujen lopuksi toivottavasti ihan hyvä tuu
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.05.2013, 10:38
mobil2 mobil2 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 21.01.09
Sijainti: ruukki
Viestit: 684
Perusasetus

Sylinterin liikkeen mitta


Kannattaa olla erittäin tarkka tuon paineilma sylinterin iskun pituuden kanssa
meinaan vaan jos tuo haarukka kokoajan lahaa kytkentä holkkia vasten niin ei kestä kovin kauvan kokemusta on


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Flunssa vaivaa vieläkin mutta johan sitä tuli yks päivä sisällä laiskoteltua, pakko oli päästä jotain viritteleen...

Eli sähköliimasin sitten rautaa etuperään eli 12mm tankoa tuohon perän alakulmaan ja 5mm rautaa perän alle.
Joskos tuo nyt kestäs vähän aikaa hieroa ennen puhki kulumista...

Liite 36362Liite 36363Liite 36364Liite 36365Liite 36366

Sitten piti vielä viritellä tuo etulukon pa-ohjaus loppuun eli lukon siirtohaarukan akseliin hitsasin kierrettä pätkän
ja se ruuvautuu sylinterin männän päähän.

Liite 36368

Ei menny ihan ku strömsössä, lukon siirtohaarukan akseli ei päässy tarpeeksi perääntymään sylkkyyn päin tuosta laipasta
huolimatta joten otin ja tekasin 'spacerin' vielä tuohon väliin ni johan rupes pelaan pienen hienosäädön jälkeen.
Toinen vaihtoehto olis ollu lyhentää sitä akselia mutta ajattelin pitää sen mahollisimman lähellä orkkista.

Liite 36369Liite 36370

Video pa-ohjauksen toiminnasta:
http://www.youtube.com/watch?v=qMuVF...ature=youtu.be

Nyt etuperästä ei taida puuttua enää kuin välitykset ja sitten jo pitääkin etuakseli työntää tuonne Jeepin alle jotta voi nuo kiinnikkeet ja kääntöpäät viritellä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.05.2013, 15:32
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mobil2 Näytä viesti
Kannattaa olla erittäin tarkka tuon paineilma sylinterin iskun pituuden kanssa
meinaan vaan jos tuo haarukka kokoajan lahaa kytkentä holkkia vasten niin ei kestä kovin kauvan kokemusta on
Hyvä pointti, pittääpä katella tuota tarkemmin kun saa välitykset vaihdettua ja perämurikan taas kasaan.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.05.2013, 15:49
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.783
Perusasetus

Jaa se rupeis pian oleen taas Kuortaneen koeponnistus keikka vai? Olisko heittää tuosta paineilma sylinteristä tietoa kehiin. Itellä kun rupee noi sähkömoottorit pikkuhiljaa kyrsimään.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.05.2013, 15:50
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No ny olis vähän 'välittämistä'

Click image for larger version

Name:	2013-05-03-355.jpg
Views:	345
Size:	89,2 Kt
ID:	36613

Eli periin vaihtuu Nitron 4.88:t, samalla vaihdan solid pinion spacerit pinionin krymppien tilalle.
Jos sitä ehtis vloppuna alotteleen safaroinnin jälkeen...

Ai niin, tulihan se takaperän täyttöaukkokin pikasesti tekastua tuossa ennen tallin välisiivousta:

Click image for larger version

Name:	2013-05-01-352.jpg
Views:	347
Size:	91,3 Kt
ID:	36614
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 21:35 (GMT +2).