Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.04.2013, 10:46
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

> Eli kardaanit pitäs nyt passata Jeepistä Tojon periin

Oliko ne keskitykset justiinsa?

Vrt. Suzukin (Samurai) keskitykset on millin (halkaisija) isompia kuin tojotissa, pitää laittaa puolen millin soviterengas tai ratkaista asia jotenkin muuten, että kardaani varmastikeskittyy kunnolla laippaan.

Hyvä öljyntäyttöaukko? :-D (linkkinä eikä kuvana kun on muuten vähän iso...)

http://forums.offipalsta.com/attachm...chmentid=35375


Viimeksi muokannut Paavo : 20.04.2013 10:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.04.2013, 10:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

> Eli kardaanit pitäs nyt passata Jeepistä Tojon periin

Oliko ne keskitykset justiinsa?

Vrt. Suzukin (Samurai) keskitykset on millin (halkaisija) isompia kuin tojotissa, pitää laittaa puolen millin soviterengas tai ratkaista asia jotenkin muuten, että kardaani varmastikeskittyy kunnolla laippaan.
Juu oli, nuo sovitelaipat on samalla 46mm keskityksellä kuin Tojon perien laipatkin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Hyvä öljyntäyttöaukko? :-D
Jep Alas tulee uus tyhjennysproppu ja eteen tekasen pultista tarkistus reiän.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 20.04.2013 10:51
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.04.2013, 18:18
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ja taas piti käydä sapuskan jälkeen vähän puuhastelemassa, peräöljyjen tarkistusreikä + proppu tehtynä
eli mutteri hitsattu sopivaan reikään ja pultti katkottu sopivan mittaseks + kupariprikka tiivisteeks:

Click image for larger version

Name:	2013-04-20-281.jpg
Views:	428
Size:	73,8 Kt
ID:	36095Click image for larger version

Name:	2013-04-20-282.jpg
Views:	446
Size:	57,0 Kt
ID:	36096

Sitten nappasin vanhasta peränkuoresta propun uusiokäyttöön, samoten G mersun takapanhardin toisen pään, porasin perän alapuolelle reiän
ja hitsasin kahtapuolta 'putken' banjoon ja vanha proppu sen sisälle suojaan. Nyt ois taas tyhjennysproppukin mistä saa ainakin enimmät peräöljyt ulos.
Saumasta tuli kyllä paljon tasasempi kuin mitä kuva näyttää ja hitsattu molemmin puolin joten luulis että pitää...

Click image for larger version

Name:	2013-04-20-284.jpg
Views:	444
Size:	62,1 Kt
ID:	36097Click image for larger version

Name:	2013-04-20-286.jpg
Views:	415
Size:	85,8 Kt
ID:	36098Click image for larger version

Name:	2013-04-20-289.jpg
Views:	462
Size:	101,0 Kt
ID:	36099

Viimisenä tuli tekastua tuosta takaperän pinionin laipasta ns. double drilled version eli nyt siitä löytyy oikea jako myös tuolle sovitinlaipalle.

Click image for larger version

Name:	2013-04-20-290.jpg
Views:	394
Size:	98,5 Kt
ID:	36100Click image for larger version

Name:	2013-04-20-291.jpg
Views:	360
Size:	98,2 Kt
ID:	36101

Ens viikolla jos kävis vaihtamassa migin pullon täyteen niin vois hitsata tuon putkipäädyn paikoilleen ja pääsis miettimään alapuolen panssaria/materiaalin
lisäystä että kestää hieroa eikä mee puhki ihan heti...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 20.04.2013 18:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.04.2013, 12:53
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Hitaasti mutta varmasti...


Jotenkin laiskasti etenee tämäkin mutta taas jotain pientä eli huohottimelle liitin kierteytettynä paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	2013-04-21-292.jpg
Views:	363
Size:	57,3 Kt
ID:	36159

Ja tulihan nuo kääntöpäätkin rälläköityä irtaalleen kääntämistä varten.

Click image for larger version

Name:	2013-04-21-293.jpg
Views:	421
Size:	110,8 Kt
ID:	36160Click image for larger version

Name:	2013-04-21-294.jpg
Views:	460
Size:	64,6 Kt
ID:	36161

Jos sitä ens viikolla täyttäs sen migin kaasun ja sais haettua rautaa niin vois jousipetejä ja muuta jo ruveta työstämään osia odotellessa...

Mikkoko se kaipas niitä kääntöpään holokin mittoja? Eli holkin halkaisija n. 71,6mm, pituus tuohon leikattuun kohtaa n. 19mm eli kokonaispituus jotain tuo + muutama milli ja seinämävahvuus holkilla 7mm luokkaa.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.04.2013, 19:32
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No ni, Woikoskea taas sponsoroitu eli migin kaasupullo vaihdettu täyteen. Tästä intoutuneena hitsuuttelin tuon putkipäädyn paikoilleen, saa nähä pitääkö öljyt sisällä

Click image for larger version

Name:	2013-04-22-301.jpg
Views:	488
Size:	75,2 Kt
ID:	36211

Postipoika oli saanu sylkyt ja solenoidit raahattua HongKongista asti tänne korpeen eli näistä pitäs rakennella noiden lukkojen ohjaus:

Click image for larger version

Name:	2013-04-22-296.jpg
Views:	515
Size:	95,3 Kt
ID:	36212

Pitihän se heti vähän mallailla paikoilleen, tuohon 15mm raudasta laippa perän ja sylkyn väliin + suoja ettei kivet ja kannot murjo ja sylkyn männän kun liittää lukon haarukan akseliin -> pitäs pelata paineilmalla...
Sitten vain ylimääräset reiät umpeen peltilaipoilla ja letkut paikoilleen

Click image for larger version

Name:	2013-04-22-305.jpg
Views:	527
Size:	87,2 Kt
ID:	36213Click image for larger version

Name:	2013-04-22-306.jpg
Views:	535
Size:	95,4 Kt
ID:	36214Click image for larger version

Name:	2013-04-22-307.jpg
Views:	487
Size:	82,2 Kt
ID:	36215Click image for larger version

Name:	2013-04-22-308.jpg
Views:	447
Size:	103,7 Kt
ID:	36216
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2013, 19:39
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Etuperän lukon ohjauksen suunnittelua ja askartelua...


Pientä lukon ohjauksen suunnittelua ja laipan askartelua töitten jälkeen.
Tollanen laippa ja noin se pulttautuu paikoilleen. Sylkyn etupäädylle tehty laippaan syvennys mihin istuu napakasti.
Laipasta puuttuu vielä sylkyn kiinnityspulteille jengat, sylkky tulee läpipulteilla laippaan kiinni.

Click image for larger version

Name:	2013-04-23-310.jpg
Views:	437
Size:	71,8 Kt
ID:	36277Click image for larger version

Name:	2013-04-23-313.jpg
Views:	431
Size:	86,4 Kt
ID:	36278Click image for larger version

Name:	2013-04-23-314.jpg
Views:	436
Size:	108,7 Kt
ID:	36279Click image for larger version

Name:	2013-04-23-315.jpg
Views:	396
Size:	70,6 Kt
ID:	36280

Jos jotain tällaista suojaa sitten vielä sylkylle virittelis, ajatus oli että tuo tulis pulteilla kiinni tuohon laipan kylkiin ja akseliputkeen parista paikasta.

Click image for larger version

Name:	2013-04-23-313-2.jpg
Views:	427
Size:	89,5 Kt
ID:	36281

Jos tuon pääty palasen laittaa tuohon suojaan niin suojaa myös akseliputken suuntaisesti sivulta sylkkyä, mutta pitänee porata nippu reikiä että pääsee enin sonta tuolta kulkeutumaan pois.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2013, 20:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Flunssa vaivaa mutta pitihän se vähän käydä räpimässä...

Tommonen suoja sille sylkylle tuli sitten viriteltyä:

Click image for larger version

Name:	2013-04-25-325.jpg
Views:	493
Size:	104,2 Kt
ID:	36338Click image for larger version

Name:	2013-04-25-326.jpg
Views:	480
Size:	93,8 Kt
ID:	36339Click image for larger version

Name:	2013-04-25-322.jpg
Views:	448
Size:	76,6 Kt
ID:	36341

Kiinni kahdella pultilla perän kuorissa ja yhdellä banjon kyljessä. Hitsasin vielä banjon kylkeen stopparin että jos tuon jonkun kiven päälle
istuttaa pitäs vähän edes pistää hanttiin ennen kuin hajoaa...

Samalla vauhdilla tekasin laipan tukkimaan tuon sähkömoottorin ylimääräset reiät.
Enää ei lukon ohjaukseen tartte kuin haarukan akseliin hitsata kierrettä pätkä ja pitäs pelata kunhan vain ilmaa pukkaa sylkkyyn.
Lukon merkkivalokin pitäs onnistua alkuperäsellä anturilla.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 10:46 (GMT +2).