Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.04.2013, 07:50
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.


Viimeksi muokannut HannuNurminen : 18.04.2013 07:51 Perustelu: taivutus
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.04.2013, 07:55
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.
Roger
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.04.2013, 05:32
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Kysellääs lisää

Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan
Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet
Tietää vaan tulevaisuuden varalle


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.04.2013, 16:18
sirP sirP ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.05
Sijainti: Turku
Viestit: 1.628
Perusasetus

Onhan tuossa jeepin maski joten tunnistettavissa on. Laita vaan tuommoiset kyljet.
Tuolla on Turun seutu ajelua topicissa Opan autosta ihan videota ja on sekin kelvollinen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.04.2013, 16:24
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.04.2013, 21:58
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto
Mitenköhän tuo Italiaanon auto täyttää tämän "kori"-säännön kun näyttäs kapenevan taakse vai vääristääkö kuvakulma

3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline
The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of
rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left
side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to
make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by
side should be fit inside the body. The body has to be minimum the
allowed size from the bottom of the body to at least the beltline.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.04.2013, 05:49
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

niin onhan tuosta hiukan vaikea kylkilinjasta tunnistaa Willys MB mikä mulla tulee siitä mieleen maskin mukaan.
no eipä sitä suzukia varmaan monikaan munkaan autosta tunnista jos ei ole yhtään perillä suzukin mallista

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
sama "korivapaus" sallittava muillakin.
mä kannatan tätä koska on niin paljon helpompi korjata noita pintapeltejä kun ei ole pokkauksia!!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Mitenköhän tuo Italiaanon auto täyttää tämän "kori"-säännön kun näyttäs kapenevan taakse vai vääristääkö kuvakulma
mun mielestä kuva vääristää, kun itse katselin samaa
ja takaosasta leveemmälle tulevat helmaputket vielä auttaa vääristystä



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto
no nämä ei harrastajat ei kyllä alkuperäisestäkään aina tiedä mikä auto on kyseessä
helpoimmalla pääsee kun laittaa alkuperäiset merkit ja mallimerkit autoon



Laitetaas 2010 Ruotsista EM kisoista parit kuvat Pro-Modi koreista
niin itse asiassa eihän tossa pitäis olla mitään kori ongelmaa..




















Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.04.2013, 11:35
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Tätä Suomen "rytmiryhmä" juuri kysyi syksyn kokouksessa ja asiaahan käsiteltiin ja vastaus oli:

- kori tulee olla sarjatuotanto kori, eli esim. rantakirpun kori on selkeästi kori, vaikka se ei kuulu AUTONVALMISTAJAN mallisarjaan. Valmistusmäärää ei ole rajattu mitenkään, eli 1kpl riittää!?

- JOS KORIA MUOKATAAN tulee sen mittasuhteet säilyttää, eli joko suurennetaan tai pienennetään.

- AUTO tulee olla selkeästi tunnistettava, eli pelkkä Jeep:n maski ei riitä. Mutta ajoneuvo ei saa muistuttaa työkone/traktoria (kuten nämä kuvissa olevat laitteet ovat). Ohjeistukseksi sovittiin, jotta etupää olisi alkuperäistä sopivalla mittasuhteilla ja takaosa olisi vapaampaa rakennettavaa (noissa kyllä sitä kohtaa on toteutettu!!!) Ja tämähän jäi tämän vuoden sääntökirjasta muuten muuttamatta.... Älkää kysykö miksi, koska tekijä ei asiaan ole mitenkään vastannut!

Eli laita uusi nokka kiinni ja jätä se vanha takaosa paikalleen, niin hyvin kelpaa.
Jos haluat suoraa plootua taakse, otetaan Lasseen ajoissa yhteys, jotta saadaan asia selkeäksi.
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.04.2013, 19:53
MBJ750:n Avatar
MBJ750 MBJ750 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.08
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Kysellääs lisää

Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan
Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet
Tietää vaan tulevaisuuden varalle


Kyllä taas rupes niin VITUTTAMAAN ku kattoo tuota SARJAVALMISTEISTA auoa?? Miks ei yksinkertasesti vois pistää linja, että pitäis olla jonkun auton kori aihiona? Jos rakentaa tollasen putkihässäkän ni on sama ajaa vaikka protoissa, ei vaan taida kantti piisata???
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.04.2013, 20:54
örkki örkki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.05.07
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 184
Perusasetus

Eurotrialsäännöissä sanotaan että ajoneuvo tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi,eli jos tuota italialaisten promodia katsoo muusta suunnasta kuin edestäpäin niin... ja edestäkin päin siinä ja siinä.Ymmärrän hyvin että niitä jotka ovat autonsa rakentaneet tunnontarkasti sääntöjen mukaan, jurppii syvästi tuollaiset suurpiirteisesti sinnepäin tehdyt ratkaisut.
Mutta siitäkin huolimatta minun suositukseni olisi että suomalaiset pitävät promodinsa siinä ulkoasussa kuin tähänkin asti,koska jos niitä aletaan muokkaamaan tuon kuvan esittämään suuntaan niin siinä kasvaa taasen se riski että joku muu käy nillittämään asiasta jne.
Tämä näyttää valitettavasti olevan loputon suo johon ei kaikista yrityksistä huolimatta tunnuta saavan sataprosenttisen selkeää rajanvetoa mutta toivottavasti tähän joskus saadaan lopullinen ja selkeä ratkaisu niin voidaan keskittyä olennaisimpaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.04.2013, 21:27
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä

Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks.

Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.04.2013, 22:38
örkki örkki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.05.07
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 184
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä

Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks.

Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin.
Laitoin eilen Tommylle (eurotrialkomitean presidentti) s-postia tästä aiheesta ja tiedustelin jotta miten asian laita on niin vastaus oli tämä:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna...blaablaablaa...
viitaten sääntökohtaan
3.7.2.2 Body
The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be
present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance
og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Eli lyhyesti korin tulee näyttää autolta;konepelti,etulokarit korin kyljet ja takalokarit pitää olla,materiaali valinnainen.Keulassa pitää olla maski tai muu ulkonäöllisesti tunnistettava keulapala tai valot.
Kuitenkin eurotrialsääntöjen promodified-osassa 3.7.1 General information sanotaan heti toisella rivillä "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle". Ajoneuvon tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi.Tämän lähetin vastaukseksi hänen kommenttiinsa,vastausta odotellaan...
Onko vika minun lukemisen ymmärtämisessäni vai missä ?

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.04.2013, 05:05
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.051
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja örkki Näytä viesti
Laitoin eilen Tommylle (eurotrialkomitean presidentti) s-postia tästä aiheesta ja tiedustelin jotta miten asian laita on niin vastaus oli tämä:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna

Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää,
mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön.

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!!
eikä ne muuttuis joka vuosi!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.04.2013, 11:46
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Tunnistettava sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää,
mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön.

Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!!
eikä ne muuttuis joka vuosi!!
3.7 TRIAL GROUP PM “PROMODIFIED”

3.7.1 General information


Vehicles should have 2 axles and 4wd. The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle. The construction of the chassis is free. Use of equipment that are not written in this rules and that will make the vehicle more competitive is forbidden. Only diesel or ordinary petrol is
allowed as fuel. Beyond this the following regulations apply:

3.7.2 Frame/body

3.7.2.1 Frame/chassie/wheelbase


Optional.

3.7.2.2 Body

The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3.

Laitteen pitäisi siis olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajo-/kulkuneuvoksi mutta tulkinta sanalle, vehicles, varmaan on aika väljää mikäli noista Italian kuvista jotakin voisi päätellä Kulkuneuvoja ne tosin selkeästi ovat, mutta sarjavalmisteisiksi "autoiksi" niitä ei välttämättä tunnista! Tosin, jos tarkkoja ollaan, ei säännöissäkään enää siis puhuta autosta!

Viimeksi muokannut Byrocrat : 26.04.2013 11:50
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nordic trial 2013 Byrocrat Tapahtumat 117 13.06.2013 22:29
RC Formula Offroad Kausi 2009 Kisapäivät zazukizazazyy Tapahtumat 0 30.01.2009 16:44
M: Offroad Trial kausi -95 zazukizazazyy O/M/V Muut 38 03.04.2008 18:15
Formula Offroad 2007 kausi tarkastelussa Linkit 0 07.07.2007 09:57
Trial-kausi 2003 imported_offroadjouni Tapahtumat 0 22.01.2003 09:33


Sivu luotu: 03:39 (GMT +2).