![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jep, eli alareunan kiinnityspisteen ja yläreunan kiinnityspisteen väli mitataan pystysuorasti silloin kun putkessa on taivutus, eli toisin sanoen mittaus tapahtuu vaakasuorassa Toivottavasti osasin ilmaista nyt itseäni selvästi.
Viimeksi muokannut HannuNurminen : 18.04.2013 07:51 Perustelu: taivutus |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kysellääs lisää
Tässä tälle vuodelle valmistunut auto Italiasta Pro-modiluokkaan Mitäs mieltä sääntöjen spekuloijat / katsastajat on korista, meinaan vaan että oli hyvin lähellä että omasta suzukista olis lähteny kylkipellit pois ja tilalle vastaavat kyljet ![]() Tietää vaan tulevaisuuden varalle ![]() |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Onhan tuossa jeepin maski
joten tunnistettavissa on. Laita vaan tuommoiset kyljet. Tuolla on Turun seutu ajelua topicissa Opan autosta ihan videota ja on sekin kelvollinen. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
No ton tunnistaminen Jeepiks? muuta kun etusuunnasta on aika kyseenalaista minun mielestä... Olishan siinä hyvä olla takanakin jotkut "valot" tms. Kyljethän saa säännön mukaa tehdä mistä vaan... Tollasten kanssa tulee justiin niitä tulkinta/kotiinveto ongelmii
Helpoimmal pääsee ku hahmottelee jottenkii sen auton ja ottaa kuvan ja kysyy parilta puol tutulta ei "harrastajalta" et tiiäkkö mikä auto
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() 3.7.2.3 Dimension / Vehicle outline The body has to be minimum from middle of front axle to the middle of rear axle, and from the inside wheels of right side to inside wheels of left side see drawing. It’s not allowed to make attachment to the body just to make it wider or longer. Single seaters is not allowed, two seats side by side should be fit inside the body. The body has to be minimum the allowed size from the bottom of the body to at least the beltline. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
niin onhan tuosta hiukan vaikea kylkilinjasta tunnistaa Willys MB mikä mulla tulee siitä mieleen maskin mukaan.
no eipä sitä suzukia varmaan monikaan munkaan autosta tunnista jos ei ole yhtään perillä suzukin mallista mä kannatan tätä koska on niin paljon helpompi korjata noita pintapeltejä kun ei ole pokkauksia!! ![]() ![]() Lainaus:
ja takaosasta leveemmälle tulevat helmaputket vielä auttaa vääristystä Lainaus:
helpoimmalla pääsee kun laittaa alkuperäiset merkit ja mallimerkit autoon Laitetaas 2010 Ruotsista EM kisoista parit kuvat Pro-Modi koreista niin itse asiassa eihän tossa pitäis olla mitään kori ongelmaa.. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tätä Suomen "rytmiryhmä" juuri kysyi syksyn kokouksessa ja asiaahan käsiteltiin ja vastaus oli:
- kori tulee olla sarjatuotanto kori, eli esim. rantakirpun kori on selkeästi kori, vaikka se ei kuulu AUTONVALMISTAJAN mallisarjaan. Valmistusmäärää ei ole rajattu mitenkään, eli 1kpl riittää!? - JOS KORIA MUOKATAAN tulee sen mittasuhteet säilyttää, eli joko suurennetaan tai pienennetään. - AUTO tulee olla selkeästi tunnistettava, eli pelkkä Jeep:n maski ei riitä. Mutta ajoneuvo ei saa muistuttaa työkone/traktoria (kuten nämä kuvissa olevat laitteet ovat). Ohjeistukseksi sovittiin, jotta etupää olisi alkuperäistä sopivalla mittasuhteilla ja takaosa olisi vapaampaa rakennettavaa (noissa kyllä sitä kohtaa on toteutettu!!!) Ja tämähän jäi tämän vuoden sääntökirjasta muuten muuttamatta.... Älkää kysykö miksi, koska tekijä ei asiaan ole mitenkään vastannut! Eli laita uusi nokka kiinni ja jätä se vanha takaosa paikalleen, niin hyvin kelpaa. Jos haluat suoraa plootua taakse, otetaan Lasseen ajoissa yhteys, jotta saadaan asia selkeäksi.
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Eurotrialsäännöissä sanotaan että ajoneuvo tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi,eli jos tuota italialaisten promodia katsoo muusta suunnasta kuin edestäpäin niin... ja edestäkin päin siinä ja siinä.Ymmärrän hyvin että niitä jotka ovat autonsa rakentaneet tunnontarkasti sääntöjen mukaan, jurppii syvästi tuollaiset suurpiirteisesti sinnepäin tehdyt ratkaisut.
Mutta siitäkin huolimatta minun suositukseni olisi että suomalaiset pitävät promodinsa siinä ulkoasussa kuin tähänkin asti,koska jos niitä aletaan muokkaamaan tuon kuvan esittämään suuntaan niin siinä kasvaa taasen se riski että joku muu käy nillittämään asiasta jne. Tämä näyttää valitettavasti olevan loputon suo johon ei kaikista yrityksistä huolimatta tunnuta saavan sataprosenttisen selkeää rajanvetoa mutta toivottavasti tähän joskus saadaan lopullinen ja selkeä ratkaisu niin voidaan keskittyä olennaisimpaan. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Siis jokusen vuoden itekki jo maastureita harrastanu, niin ei toi kyllä mulle aukee, että mikä malli Jeeppiä olis kyseessä
![]() ![]() ![]() ![]() Ei muuta ku Euro Trial komitealle kommenttia ja kuvat autosta, että jos kyseinen auto on osallistumassa Pro-modiin, niin ei käy, kun ei tota pysty tunnistaan sarjavalmisteiseks autoks. Tai sit sama "korivapaus" sallittava muillakin. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
"Here is the rule, as you can se its nothing there named Serial car any more.. as long as the boddy fulfill the dimensions is OK… this is much better and more easyer way of doing it.. this rule was the same last year… it works…" suomeksi "säännöissä ei ole enää mainintaa sarjavalmisteisesta autosta,niin kauan kuin kori täyttää mitat se on ok.Sääntö oli sama myös viime vuonna...blaablaablaa... viitaten sääntökohtaan 3.7.2.2 Body The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Eli lyhyesti korin tulee näyttää autolta;konepelti,etulokarit korin kyljet ja takalokarit pitää olla,materiaali valinnainen.Keulassa pitää olla maski tai muu ulkonäöllisesti tunnistettava keulapala tai valot. Kuitenkin eurotrialsääntöjen promodified-osassa 3.7.1 General information sanotaan heti toisella rivillä "The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle". Ajoneuvon tulee olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksi.Tämän lähetin vastaukseksi hänen kommenttiinsa,vastausta odotellaan... Onko vika minun lukemisen ymmärtämisessäni vai missä ? |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Näin minäkin oon nyt asian ymmärtänyt, että ei tarvitse olla sarjavalmiste kori enää, mutta ilmeisesti tämä muutos ei vaan ole päätynyt kirjotettuun sääntöön. Mua ei henkilökohtaisesti haittaa millaisilla autoilla ajetaan luokassa, kunhan säännöt olisi selkeät ja samat kaikille!! eikä ne muuttuis joka vuosi!! |
|
#14
|
|||
|
|||
Tunnistettava sarjavalmisteiseksi ajoneuvoksiLainaus:
3.7.1 General information Vehicles should have 2 axles and 4wd. The vehicles body must be easy identified as a serial produced vehicle. The construction of the chassis is free. Use of equipment that are not written in this rules and that will make the vehicle more competitive is forbidden. Only diesel or ordinary petrol is allowed as fuel. Beyond this the following regulations apply: 3.7.2 Frame/body 3.7.2.1 Frame/chassie/wheelbase Optional. 3.7.2.2 Body The body work must look like a car, , bonnet (hood), front wings, body sides, rear wings must be present. Body material is optional. The front of the car must retain a mask or face with appearance og lights. For dimensions se point 3.7.2.3. Laitteen pitäisi siis olla helposti tunnistettavissa sarjavalmisteiseksi ajo-/kulkuneuvoksi mutta tulkinta sanalle, vehicles, varmaan on aika väljää mikäli noista Italian kuvista jotakin voisi päätellä Kulkuneuvoja ne tosin selkeästi ovat, mutta sarjavalmisteisiksi "autoiksi" niitä ei välttämättä tunnista! Tosin, jos tarkkoja ollaan, ei säännöissäkään enää siis puhuta autosta!
Viimeksi muokannut Byrocrat : 26.04.2013 11:50 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nordic trial 2013 | Byrocrat | Tapahtumat | 117 | 13.06.2013 22:29 |
| RC Formula Offroad Kausi 2009 Kisapäivät | zazukizazazyy | Tapahtumat | 0 | 30.01.2009 16:44 |
| M: Offroad Trial kausi -95 | zazukizazazyy | O/M/V Muut | 38 | 03.04.2008 18:15 |
| Formula Offroad 2007 kausi tarkastelussa | Linkit | 0 | 07.07.2007 09:57 | |
| Trial-kausi 2003 | imported_offroadjouni | Tapahtumat | 0 | 22.01.2003 09:33 |