Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59
Jos tossa vetarin ulkotumpissa on ulkorihlat vielä ehjiä, niin se saattaisi muodollista korvausta vastaan kiinnostaa minua...
Tekis mieli koettaa DIY CV-joint vetarien tekoa Broncoon. Jos siihen saisi sorvattua vanhojen ristin lenkkien tilalle sen verran suuren tasasen plaanin, mihin sais hitsattua CV nivelen, mistä laipan akseli katkastu???
Katkeehan se sitä sauman vierestä kuitenkin, mutta tarttis silti koittaa 
Toki siihen pitäis sisemmät vetaritkin sopivilla rihloilla jostain keksiä, mutta se oliskin vasta sen ajan murhe
Sorry off-topic!
|
Ei jouda hävittää, meinasin kokeilla tuota sorvausta itsekkin, mutta niveleksi laittaa ikh:n traktori katalookista jonkin yleisristikonhaarukat. Mulla oli aiemmin gee mersu johon oli tehty kardaanit audin cv nivelillä ja isuzu johon laitettiin etuakselille samalla sorvaa-hitsaa periaatteella isommat pajeron vetarit ja cv nivelet. Molemmissa kestivät hienosti.
Tänäänkin piti jotain käydä purkamassa. Kuvassa kaiken muailman ilmapumppu-hiilipönttö-pierun kierrätys rojuja, saattaa olla että ei laiteta takaisin.
Mittauspöytäkirja keulan korkeudesta välillä pohjauskumi-normaali-maksimi. Lukemat vakio renkailla, milleinä, runkoaisan päältä lattiaan + etummaisen ja taaemman iskarin pituudet.
Yleiskuva max korkeudella pyörän pystykallistuksesta.