Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 21.03.2013, 13:23
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.046
Red face

Sori! My bad luetun ymmärtämisessä...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 21.03.2013, 22:51
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja graylingland Näytä viesti
mulla on hj60 vm90 ja ilmennyt sellainen ongelma pikkuhiljaa,..... vaihdettaessa nopealta nelarilta takavedolle vapaalla vauhdissa on kestänyt ajaa kilometri pari ja sitten on kuulunut mieto "rysähdys" jonka jälkeen nelari vaihtuu takavedolle, tätä on kestänyt jonkin aikaa.
mutta pariviikkoa sitten kun auto oli hemmetin jäässä , vaihtaessani nelarilt takavedolle kuului ensin metallista "vinkumista/särinää" jonka jälkeen aivan mieletön rysähdys, tuntui että koko keula nousee ilmaan ja sitten vasta vaihtui nelari pois päältä. onneksi ei ollut kuin 20km/h vauhtia.

perus raksutus on kuulunut kääntyessä jo kauan, niin nelari ja takavetokin päällä. mutta nelari päällä kovemmin.

mistäköhän johtuneepi?
Kuten sanottu niin pikkuisen kengurua kaasulla niin irtoaa se etuveto nätimmin. Jo hieman eri paineet renkaissa pistää hanttiin kummasti.

Mitä tuohon vinkumiseen tulee niin minä vuonna oot kattonu että siellä jakolootassa on öljyä?

Vaikkei se mihinkään liittyisikään niin palstalta löytyy jokunen keskustelu missä surkutellaan toimimatonta nelikkoa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 21.03.2013, 23:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Pajerossa se meneeki ihan keveesti kunhan renkaat suorassa eikä luisuttele mikään nurkka. Tiiä sitte näistä tojotista.
No onkos pajerossa systeemi missä se kepin liike venyttää jousen mikä sitten kun otollinen hetki koittaa , irroittaa sen etuvedon?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 28.03.2013, 11:48
graylingland graylingland ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 26
Perusasetus

nyt hj` n etupäästä kuuluu kauhee rohina/rutinaa kun kytkee nelikon päälle, ilmeisesti joku sökönä.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 28.03.2013, 12:13
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

En sitten tiedä kuinka kuuluisi mutta aina olen keppi ja tai nappitoimisella hoojiillä lennosta heitellyt kytkin pohjassa nelivetoa pois tai päälle napalukkojen ollessa kytkettynä, ikinä ei ole murissut tai pistänyt vastaan ja aina ovat toimineet. Nappitoimisella jopa 80 km/h vauhdissa yllätyksen jälkeen laittanut ilman murheita.

Mikä tässä nyt on virallinen käytäntö?

Sillehän ei voi mitään jos kuski on idiootti ja vetää takaveto päällä pitkää myyliä kierrokset 4tonnissa napalukot kytkemättä ja vetelee vauhdista ojan pohjalta hidasta nelivetoa....en ihmettelisi jos tulisi silppua.

Niin ja ne renkaatkin varmaan kannattaa vaihdella akselilta toiselle väliajoin niin ei tarvi ajella erikokoisilla..
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 28.03.2013, 12:55
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.681
Perusasetus

Mulla on keppi jakis ja hitaalta nelikolta nopealle vaihdan aina pysähdyksissä, mutta nopealta nelikolta takavedolle ei ees aina meinaa vaihtua, ja silloin rullaan hiljaa eteenpäin ja alue vaihtuu todella pehmeästi. Ei oo kyl ees ikinä tullut tarvetta vaihtaa 80 tai 100km/h vauhdissa nelivedolle tai toisin päin...
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 29.03.2013, 14:39
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

Mites mahtaa tommonen l200 -99 (easy select??). Vanhana toyotamiehenä heitelly nopeeta nelikkoa/takavetoa vauhdissa (napalukot kiinni, tai mikä alipainevetari nyt onkaan) ja hyvin menee päälle.

Hanskalokeron tarras ei kerrota että vauhdissa sais laittaa, ja ohjekirjaa ei ole.

Autossa ei ole keskitasauspyörästöä.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 30.03.2013, 07:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja graylingland Näytä viesti
nyt hj` n etupäästä kuuluu kauhee rohina/rutinaa kun kytkee nelikon päälle, ilmeisesti joku sökönä.
No sitten ne vakiojutut eli etuveto pois ettei kardaanissa ole pänninkiä ja alle selälleen ja tiukalla otteella ravistelua kardaanin molemmista päistä. Siis ylös alas.

Aika normivika on etuperän pinjonin keskimutterin löystyminen/sen pinjonin laakeri muutenkin. Ja sitäkään vikaa ei välttämättä kannata ajaa ulos.

Tai ristikot mutta tuolla se alkaa selviämään.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 30.03.2013, 07:35
giantti giantti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.11
Sijainti: mustasaari
Viestit: 45
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stade Näytä viesti
Mites mahtaa tommonen l200 -99 (easy select??). Vanhana toyotamiehenä heitelly nopeeta nelikkoa/takavetoa vauhdissa (napalukot kiinni, tai mikä alipainevetari nyt onkaan) ja hyvin menee päälle.

Hanskalokeron tarras ei kerrota että vauhdissa sais laittaa, ja ohjekirjaa ei ole.

Autossa ei ole keskitasauspyörästöä.
Jäykkä neliveto pitäs kytkeä auto pysähdyksissä, mut superselect laatikossa voi jatkuvan nelivedon laittaa vauhdissaki.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj60 neliveto ei kytkeydy Jacris Tekniikka & Jutustelu 20 07.12.2011 21:38
hj60 neliveto päällä tahtoo puskea taika Tekniikka & Jutustelu 2 11.02.2010 23:39
HJ60 neliveto takkuaa? samid Tekniikka & Jutustelu 8 27.08.2006 08:38
Rikki mikk0 Mikk0lle Sattuu Ja Tapahtuu 4 03.05.2006 18:19
Pyyhkijänmoottoriko rikki Jess Tekniikka & Jutustelu 4 21.01.2006 19:29


Sivu luotu: 20:58 (GMT +2).