![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Päivitellääs taas välillä.. Kaikkien projektien lomassa olen hiukan koettanut kyniä myös muulia. Tommoset "U.I.A" (ulosjouston interaktiivinen assistentti) jousen kiinnitykset nakertelin, kun vahingossa rupesin pohtimaan miten revolverisakkeleista saisi tukevammat. Ainakin jenkki palstoilla tuntuvat haukkuvat niitä huojuviksi jne, ihme temppuja tekeviksi keksinnöiksi? No tommoset tuli nykästeltyä, aika näyttää miten toimivat. Sisälle tulee vielä jouset tehostamaan ulostyöntöä, ja lukituspultti kylkeen, jolla ne saa lukittua vauhdikkaammassa ajossa. Ja tietenkin rasvanippa. Tossa normaali ja ristiriipunta asennossa mulikat: Testisovitus autoon, aika alas tulee jousi takapäästä, pitää varmaan chopata riipuketta ja nostaa mulikoita pari senttiä ylöspäin rungossa, uuvet kuivankelinkummitkin tul hankittua kun halvalla sain, oikein römi vanteille laitoin:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nyt sitten kasvoi se nälkä naide.. eiku syödessä tai jotain. Aluksihan piti vaan pari reikää paikata takaa haittaamasta katsastusta, mutta nyt lähti jo etu-akselikin alta pois... Kai nyt jo saa kaikki suunnitellut jo kauan sitten ohi menneet aikataulutkin nakata roskiin
![]() Kohta olis saattanut hantin etufillari mennä jänskään asentoo jossain jarrutuksessa: Sinä olisi koko Fordin IFS kaikessa ruosteisuudessaan, odottamassa arvontaa vapaaehtoisista puhallukseen lähtijöistö. Hieno piirre näissä jenkeissä on se, että tästäkin lähti kaikki pultit kiltisti ehjänä irti (paitti iskarien mutut, joita en edes jaksanut yrittää aukoa ehjänä) vaikka ei tosta värityksestä uskoisi! Pikkasen kyrsii tai jopa ketuttaa, ettei tullut sitten samantien purettua autoa koko rungon puhallukseen heti alussa, nyt sitten syödään ruoste pölyä ja raavitaan ja hiotaan ![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tänään piti suunnitelmien mukaan värjätä taka-akseli, takajouset ym takapään osat jotta saisi lopultakin aloittaa lopullisen(?) kasaamisen edes jostain kohtaa. Kun sain lopulta auton sisälle hallin, tietenkin ajatukset hairahti aivan muualle ja nakertelinkin amerikan tyylin vahvistuksen etutukivarteen ja hahmottelin Mad Max panssaria myös eteen:
Tuskinpa vakiolla 185hp myllyllä ilman etulukkoa vahvistuksia tarvitaan, mutta jos vaikka nurkissa pyörivä 305hp moniventtiili pata joskus saattaa eksyä tähän +lukko ja isot kumit, niin toi saattaa olla jo tarpeellinen? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Etuakselia aseteltu takaisin paikoilleen, uudet tilatut jouset piti saapua viime viikolla, mutta ylläripylläri, jäivätkin jälkkäriin joten ainakin pariviikkoa saa keula kellua jenkatankojen varassa. No ainakin sitä on nyt helppo korottaa, senkun ruuvaa vaan
![]() Näinhän ne kuuluisi oikeasti olla: Suuresta maailmasta varmaa "flip over" knucleja saa senkun tilailee vaan, mutta... Onkohan kukaan kairannut ylikokoisia kartioreikiä vastapuolelta, ja mistä ylikokoisilla kartioilla olevia niveliä Fordiin? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jotain pikkuista kori puuhaa ja vastaavaa pikkunäpräystä suoritetty aina kun leipätyöltä pystynyt livahtamaan Muulin kimppuun, mutta silti tuntuu junnaavan koko homma ihan paikallaan, parhaat mutakelit alkaisi jo olemaan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pikkasen on perse vielä pystyssä, yhdet latit otettu jo pois jousista, mutta kyllähän se siitä vielä laskee, kun saa takalasin, puskurin, takapenkin paikalleen ja bensaa tankkiin.. Lopullisesta asennosta ei vielä tietoa, kun niistä perhanan etujousista ei vielä tiedä! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tänään tein tuollaisen reiän:
Ja se ei siis ole lainkaan sellainen miltä se saattaa näyttää! Siitä kilkutin ja hitsailin sitten tuollaisen isomman reiän: Pikkasen pitää vielä panostaa viimeistelyyn ja vinkutteluun, ja tossa sitten alkaa jo jousitorni muodostua. Kuva väärinpäin, jotta kohde oikeinpäin... Vielä pitää nakerrella jousen lukituslenkki ja toinen tällanen kaveriksi, niin saa läiskästä jousen korvat runkoon ja alkaa suunnitelemaan iskareille paikkoja. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Siinä olisi nyt uudet jousikorvat asennus valmiina, ainakin saman pitäisivät kestää kun alkuperäisetkin (toivottavasti...)!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Range Rover "pepe de mule" | imported_offroadjouni | O/M/V Muut | 0 | 21.01.2003 08:33 |